איך בית חכם מתממשק עם מערכת המים

בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים מצטרפים למהפכת הבתים החכמים. המערכות החכמות בבית מאפשרות לנו לשלוט בבית שלנו ולנהל אותו גם מרחוק, לתאם הפעלות לזמן המתאים לנו ולחסוך חשמל רב. רבים נוטים לחשוב, שהמערכות החכמות מתאימות למערכת החשמל בלבד. תופתעו לדעת, שהמערכות מתאימות לא רק למערכת החשמל, אלא גם למערכת המים.

 

מערכות תואמות מים

אתם וודאי תוהים לעצמכם אילו מערכות בית חכם מתממשקות עם מערכת המים ובאיזה אופן קורה הממשק. כדי להתיר לכם את הספקות, נפרט מהן המערכות החכמות הרלוונטיות וכיצד הן פועלות. כמובן שלא נוכל לרדת לעומק המכניקה של המערכות, וניאלץ להסתפק בהסבר בסיסי בלבד.

 

מערכת חכמה לחימום מים

המערכת החכמה לדוד החשמלי, משלבת שדרוג של המערכת החשמלית ושל מערכת המים כאחד. המערכת בנויה ממתג חכם המתלבש על גבי המתג הקיים, ומאפשר ניהול של הדוד מרחוק. תוכלו בעזרתו להפעיל את הדוד בזמנים הנוחים לכם, לקבל מידע על טמפרטורת המים וכן הערכה על זמן המקלחת האפשרי עם מים חמים. היתרון הגדול הוא, שאת כל המידע ויכולות השליטה תקבלו הישר אל תוך הטלפון החכם שלכם.

בעזרת התקנת אפליקציה מתאימה, תוכלו לנהל את כל המערכות ולצפות בכל המידע שהמתג החכם יספק לכם. המערכת מתאימה גם ליונקרס ושאר מערכות חימום המים. בעזרת השליטה במתג החשמלי, המערכת החכמה קובעת את קצב הזרמת המים ונמצאת בבקרה אודות הטמפרטורה שלהם. כך, הבית החכם מתממשק עם מערכת המים החמים למקלחת.

 

חימום תת רצפתי

שימוש נוסף למים חמים בבית, הוא חימום תת רצפתי. החימום התת – רצפתי מבוסס, לרוב, על מים חמים. מתחת לרצפות פרוסים צינורות, בהם זורמים המים החמים המחממים את כל הבית. המים עצמם מתחממים במעין דוד, וממנו מוזרמים לכל הצינורות. המערכת החכמה יודעת לשלוט גם בדוד זה ובעזרתה תוכלו לשלוט מרחוק בחימום התת – רצפתי שלכם.

 

ברזים חכמים

גם הברזים בבית שלכם יכולים להפוך לחכמים. תוכלו לרכוש חיישן חכם לברז המורכב על הברז הקיים. הברז החכם מאפשר לפתוח ולסגור את הברז ללא מגע יד אדם וכן הוא נכבה באופן אוטומטי עם תום השימוש. וודאי נתקלתם בברזים שכאלו בקניונים, קופות חולים ושאר מקומות ציבוריים והתלהבתם מהרעיון.

ייתכן שחשבתם לעצמכם, שהייתם רוצים ברזים שכאלו גם בבית אך לא תרצו להשקיע עבור כך בהחלפת כל הברזים. לכן, משמח במיוחד לדעת שניתן להוסיף את החיישן על גבי הברז הקיים, במחיר שווה לכל כיס של פחות ממאה שקלים לחיישן. הברז החכם נוח ומועיל לכל אדם, אך במיוחד לבעלי כלבים וחתולים.

הודות לחיישן, תוכלו להתקין ברז נמוך שיפעל אוטומטית עם התקרבות חיית המחמד שלכם אליו ולא תצטרכו לדאוג ממצב בו הם ייוותרו ללא מים בזמן שאתם בעבודה. המנגנון של החיישן פשוט למדי. בעזרת אינפרה אדום, הוא מזהה את היד שלכם המתקרבת ומתרחקת מהברז ומפעיל ומכבה אותו בהתאם.

 

לסיכום

הבית החכם שלכם יכול להתממשק לא רק עם מערכת החשמל, אלא גם עם צנרת המים. נצלו זאת, וצעדו אל עבר העתיד. בהצלחה!

בית חכם

בית חכם
מה היה לנו עד כה?