למה אין לי מים חמים בברז

מי מאיתנו לא מכיר את המצב בו אנו ניגשים לברז, מחכים למים החמים, והם פשוט לא מגיעים? מדובר בסיטואציה אשר יכולה לקרות הן בעת שטיפת כלים והן במקלחת. בכל המקרים מדובר על מצב לא נעים אשר יכול להוביל לשיבוש ממשי בשגרת החיים. למה אין לי מים חמים בברז הינה בהחלט שאלה נפוצה במיוחד, כאשר בעת תקלה כזו מומלץ לקרוא בהקדם לאינסטלטור מקצועי, אשר מתמחה בתחום. 

מדובר על תקלה אשר יכולה להתרחש גם בעונת הקיץ החמה, למרות שאנו רגילים כי בחום הישראלי יש מים חמים בשפע, ללא הגבלה, בעקבות קרני השמש החזקות. במידה ואתם נתקלים במצב בו אין מים חמים, מומלץ לבדוק האם מדובר על קולט מלוכלך, נזילה, או הצטברות אבנית בקולט, קצר חשמלי, או כל תקלה אחרת.

 

קולט שמש לא נקי

מדובר על אחת הסיבות הנפוצות ביותר. כאשר הקולט אינו נקי, קרני השמש לא מצליחות לחמם את החמים אשר נמצאים בתוך הדוד. הדוד הינו למעשה מערכת להמרת אנרגיה סולרית כאשר המערכת כוללת בדרך כלל קולט אחד ומעלה, צנרת מים, גוף חימום, ומיכל לאגירת מים. 

קולט השמש בעל תפקיד מרכזי במערכת חימום המים, כאשר הוא למעשה ממיר את אנרגיית השמש לחום. אותה קרינה נספגת במשטח של הקולט בו עוברת צנרת ייחודית וכך המים אשר עוברים בה מתחממים ולאחר מכן עוברים למיכל אגירה. 

ניתן לפתור תקלה זו על ידי ניקוי יסודי ומקצועי של הקולט, זאת כמובן על ידי אינסטלטור מקצועי, מוסמך, בעל ניסיון אשר מתמחה בתחום זה. 

קולט שמש לא נקי

 

נזילות מים

נזילה בצנרת מהווה סיבה עיקרית לכך שלא יוצאים מים חמים מהברז, הן במקלחת והן בכיור. במקרה כזה, מומלץ לבדוק האם קיימת נזילה בצנרת אשר נכנסת לדוד או בצנרת אשר יוצאת ממיכל האגירה. במידה ודוד השמש שלכם ישן, כלומר למעלה מעשר שנים, מומלץ להחליפו בחדש. 

כמובן כי מומלץ לקרוא לאיש מקצוע מוסמך ואמין על מנת לאתר את מקור הבעיה ולטפל בתקלה באופן מהיר, יעיל ומקצועי. חשוב במיוחד לדאוג לתחזוקה נכונה של הדוד על מנת למנוע תקלות עתידיות וכמובן בשביל ליהנות ממים חמים לאורך כל השנה. 

נזילות מים

 

למה אין לי מים חמים בברז: חוף חימום תקול

אחת התקלות הנפוצות ביותר היא גוף חימום תקול, כאשר בדרך כלל בעיה זו נובעת מאבנית. למעשה, גוף החימום הינו החלק אשר ממיר את האנרגיה החשמלית לחום, ובכך אחראי על חימום המים אשר נמצאים בדוד. בעקבות הצטברות של אבנית על גוף החימום, הבלאי למעשה הולך ומחריף, עד שמוביל למצב של העדר מים חמים. 

תיקון של תקלה זו אינו מסובך מידי בדרך כלל, כאשר לרוב יש להחליף את הפלאנג׳ וגוף החימום, לנקות אותם באופן יסודי משאריות של אבנית ומשאריות פלסטיק של מאיץ החום אשר התפוררו. כמובן כי מלאכה זו דורשת ידע מקצועי וניסיון, ולכן חשוב ורצוי לקרוא לאינסטלטור מקצועי. 

למה אין לי מים חמים בברז: חוף חימום תקול

 

כל כמה זמן מומלץ להחליף גוף חימום

תדירות ההחלפה המומלצת ביותר היא אחת לשלוש שנים, כאשר חשוב לזכור כי לא ניתן לנקום באופן יסודי את המאיץ ואת גוף החימום מאבנית, ולכן אין ברירה אלא להחליפם אחת לפרק זמן מסוים. כמו כן, ניתן לנצל הזדמנות זו ולערוך ניקוי של הדוד עצמו באופן עמוק ויסודי, לפני התקנת גוף החימום כמובן. 

את הפלאנג׳ יש להחליף בתדירות נמוכה יותר, כאשר הזמן המומלץ הוא בין ארבע לחמש שנים, זאת כמובן בהתאם לכמות הפלסטיק והאבנית אשר מצטברים. 

 

כמה עולה להחליף דוד חימום?

טווח המחירים של החלפת גוף חימום נע בין 250 שקלים, ל350 שקלים. כאשר החלפה של פלאנג׳ בדרך כלל תעלה בין 450 שקלים לבין 550 שקלים, כאשר פלאנג׳ איכותי ועמיד במיוחד, של חברה מוכרת וגדולה יכול להגיע לטווח מחירים של 700 ועד 800 שקלים. 

כמה עולה להחליף דוד חימום?

 

תקלה אפשרית נוספת: תרמוסטט מקולקל

אמנם מדובר על תקלה אשר לא מובילה באופן מיידי להעדר מים חמים, אך ללא טיפול בבעיה, ניתן להגיע למצב של הרס או פיצוץ הדוד, מה שמוביל לאי אספקת מים חמים, וכמובן נזק כספי לא קטן. תרמוסטט הינו למעשה רכיב אשר מונע מהמים להגיע לטמפרטורה גבוהה יתר על המידה, ומפסיק את הפעולה ברגע שהדוד מתחמם מידי. 

בדרך כלל, תרמוסטט מכוון למצב של עד כ-65 מעלות, כאשר תקלה יכולה לנבוע בעקבות בלאי או איכות ירודה של הרכיב. מומלץ להחליף תרמוסטט אחת לשלוש שנים, זאת בעקבות העובדה כי אין אפשרות לבדוק את יעילותו, לכן, מטעמי בטיחות, חשוב לא לקחת סיכון מיותר. 

תקלה אפשרית נוספת: תרמוסטט מקולקל

 

תקלה במערבל המים

במקרה כזה, המים אמנם יתחממו, אך ישארו בתוך הדוד. מדובר בתקלה נפוצה באופן יחסי ובכלל, מערבל המים הינו רכיב יחסית חדש של השנים האחרונות, כאשר תפקידו המרכזי הוא למנוע הגעה של מים רותחים מידי לצנרת הבית. בעת תקלה כזו, המים אמנם יהיו חמים, אך כאשר יגיעו לבית, כבר יהיו קרים. 

החלפת מערבל מים איכותי יעלה בערך כ-550 שקלים, ואמור להחזיר לאורך פרק זמן של שש שנים עד שמונה שנים. קיימים גם מערבלים זולים יותר, אך אורח החיים שלהם קצר יותר באופן משמעותי, לכן מומלץ להשקיע במערבל מים איכותי ועמיד. 

לסיכום, בכל סוג של תקלה אפשרית אשר קשורה לדוד ולמערכת אינסטלציה, חשוב לא לנסות לטפל בבעיה באופן עצמאי, מכיוון שמדובר בתחום רגיש ומורכב, אשר דורש ידע מקצועי, כך תמנעו החמרה של המצב, וכמובן תשמור על הביטחון האישי שלכם ושל שאר דיירי הבית. רצוי להיעזר בשירותיו המקצועיים של אינסטלטור מוסמך, על מנת לטפל בתקלה על הצד המקצועי, האפקטיבי והמהיר ביותר. 

מה היה לנו עד כה?
פתיחת סתימה בביוב במבשרת ציון

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה בכיור במבשרת ציון? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
פתיחת סתימה באסלה בטל שחר

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה באסלה בטל שחר? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
שרברב 24/7 בכסרא-סמיע

מחפשים שרברב 24/7 בכסרא-סמיע? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו

קרא עוד »
פתיחת סתימה בביוב בצור הדסה

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה בכיור בצור הדסה? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
שרברב 24/7 במשהד

מחפשים שרברב 24/7 במשהד? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו

קרא עוד »