מיפוי תשתיות מים

שירותי מיפוי תשתיות מים נדרשים במקרים רבים כגון צורך בטיפול נקודתי בתקלה אשר דורשת חפירה, ללא הרס מיותר, כאשר מנסים לבצע איתור הנזילה, בעת שיפוץ או עריכת שינויים במבנה קיים, בעת בנייה חדשה, וגם כאשר נערכת בדיקת צנרת בבית חדש. שירותים מסוג זה חייבים להתבצע אך ורק על ידי אינסטלטור מקצועי, אשר מתמחה בתחום.

 

מה הם שירותי מיפוי תשתיות מים?

בפשטות, למעשה מדובר במין שיטת מדידה מתקדמת וחדשנית אשר מאפשרת למפות באופן המדויק והטוב ביותר תשתיות נסתרות הן בתוך קירות הבית והן מתחת לקרקע. תהליך מיפוי תשתיות מים נעשה על ידי ציוד ייחודי ומתקדם במיוחד, מה שמאפשר צילום תרמי ורמת דיוק גבוהה. 

כמו כן, מיפוי תשתיות מים מאפשר מיפוי כבלי חשמל תת קרקעיים אשר מתאפיינים במתח גבוה, סיבים אופטיים אשר נמצאים מתחת לרצפה, או מאחורי הקיר, קווי אינטרנט וטלפון, כבלי טלווזיה ועוד. בנוסף, מכשיר המדידה עצמו אף יכול לא רק למפות את התשתית עצמה, אלא גם לערוך אפיון של סוגי הכבלים והצינורות, מה שמאפשר קביעה ברורה. 

מיפוי תשתיות מים

 

מתי נדרש לערוך מיפוי תשתיות מים?

כאמור, מיפוי תשתיות מים נדרש במגוון רחב של מקרים, ובעיקר כאשר נדרש מיפוי מדויק של תשתית. לדוגמא, בתי עסק גדולים, מפעלים, ארגונים, חברות, עסקים, וגם לקוחות פרטיים, ולמעשה, כל מי שנזקק לביצוע סקר תשתית טרם תחילת חפירה בקרקע.

חשוב לזכור כי חפירה בקרקע ללא ידיעה מוקדמת ומדויקת לגבי מיקום צינורות חשמל והמים, הינה פעולה אשר עלולה להוביל לנזקים רבים למערכות שונות, מה שמוביל באופן ישיר להוצאה כספית משמעותית לתיקון נזקים. בדיוק לשם כך נועד מיפוי, ותפקידו הינו מהותי ומרכזי בהקשר זה. 

בנוסף, מיפוי נדרש גם בעת החלפת צנרת ישנה וכאשר מתעורר צורך לאבחון מדויק של מקור הבעיה על מנת לאפשר תיקון יעיל, ממוקד ומקצועי. בהחלט ניתן לומר כי לתהליך המיפוי חשיבות אדירה, אשר יכולה לחסוך הן עלויות כספיות רבות והן חפירה, שבירת קירות, פירוק מרצפות וטרחה. 

מיפוי תשתיות מים

 

כיצד מתבצע מיפוי תשתיות מים?

בראש ובראשונה תהליך זה מתבצע באמצעות מכשור מתקדם וחדשני, אשר מאפשר רמת דיוק גבוהה במיוחד. אמצעי המדידה אשר מיועדים לביצוע מיפוי הינם טכנולוגים ויעילים במיוחד ובכך מאפשרים מדידה מדויקת ויכולת בלתי רגילה אשר מאפיינת את תהליך מיפוי תשתיות מים בפרט, מה שהופך אותו ליעיל במיוחד מצד אחד, ומבוקש ופופולרי מצד שני. 

לאחר תהליך הבדיקה מגיע לסיומו, אז למעשה ניתן לקבוע באופן המדויק ביותר אילו מערכות יתרימו לצורך מיפוי כבלי חשמל, צינורות, סיבים אופטיים וכדומה. כמו כן, חשוב במיוחד לבצע מיפוי אך ורק על ידי איש מקצוע מוסמך, אשר מתמחה בתחום ויכול להבטיח תהליך ברמה הגבוהה ביותר, בטיחותי, מקצועי ויעיל.

מיפוי תשתיות מים

 

סובלים מנזילה? הכירו: מיפוי תשתיות מים

אחד השימושים המרכזיים ביותר בתהליך המיפו הוא ללא ספק איתור נזילות ברחבי הבית. תהליך זה בדרך כלל מתבצע על ידי מכשור מתקדם של אינפרא אדום, זאת על מנת לזהות ביעילות ובמהירות מקורות של קור וחום, כאשר מקור קור בולט במיוחד מעיד לרוב על מקור נזילה.

כאשר מדובר על נזילה אשר מקורה בתוך תשתית כגון בטון עבה במיוחד, ביוב, או אספלט, מיפוי תשתיות מים הינו הכרחי במיוחד. כאן חשוב לקחת בחשבון כי מדובר על מלאכה רגישה ומורכבת במיוחד אשר דורשת הן ידע מקצועי רחב, דיוק, וכמובן אמצעים טכנולוגיים יעלים ומתקדמים. 

מיפוי תשתיות מים

 

טכנולוגיות מתקדמות

כאמור, המיפוי נעשה על ידי גלאים ייחודים אשר מסוגלים לזהות באופן מדויק את תוואי התשתיות גם כאשר מדובר בתשתית תת קרקעית עמוקה במיוחד. אין ספק כי הקדמה והטכנולוגיה כיום הופכים את כל ההליך לאפקטיבי, יעיל ומהיר יותר. כמובן כי חשוב להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי אשר מתמחה בתחום מיפוי תשתיות מים.

מיפוי תשתיות מים

 

מיפוי תשתיות מים: שתי שיטות מרכזיות

אחת השיטות היעילות והמוכרות של המיפוי היא באמצעות מכשיר גלי רדיו אשר נקרא לוקייטור. מדובר במכשיר ייחודי אשר בנוי ממזוודה אשר משדר גלי רדיו באמצעות שני חוטים, כאשר חוט אחד מחובר לתחילתו של מקטע הצינור הנבדק, ואילו החוט השני מבצע הארכה עם בסיס אותו בוחנים. 

למעשה, באמצעות אותות קוליים אותם משדר הלוקייטור, ניתן להבין היכן ממוקמת הצנרת. התפקיד המרכזי והחשוב ביותר של הלוקייטור הוא לסייע בזיהוי עומק הצנרת, בנוסף, באפשרותו לזהות מקטעים אשר נסגרו בעבר, או חלקים נסתרים של צנרת. 

בנוסף, קיימת שיטה מתקדמת נוספת והיא מיפוי באמצעות גלים אלקטרומגנטיים. אותם גלים למעשה משדרים אל תוך האדמה, או המשטח אותו בוחנים, ומודדים את הגלים החוזרים. באמצעות מכשיר זה ניתן לדעת באופן מדויק מה עומק הצנרת והכיוון אליה היא פונה. 

מיפוי תשתיות מים

 

מדוע חשוב להיעזר באיש מקצוע מוסמך?

כאמור, תהליך של מיפוי תשתיות מים הינו הליך מורכב, רגיש וייחודי, לכן, חשוב במיוחד לבצע אותו אך ורק על ידי איש מקצוע מוסמך, אשר ברשותו כל הציוד המתקדם, החדשני והאפקטיבי ביותר. בנוסף, חשוב כי יהיה לו ידע מקצועי רחב וניסיון בשטח, לצד מיומנויות ברמה הגבוהה ביותר. 

כמו כן, כאשר הדבר מתאפשר ניתן גם להיעזר בשיטות אל הרס מתקדמות אשר נועדו להבטיח חידוש אפקטיבי ומקצועי של הצנרת במהירות מירבית. חשוב להקדיש זמן ומשאבים למציאת איש המקצוע הטוב ביותר, כזה שמרגיש הן ברישיון בתוקף, הן בניסיון, וכמובן בידע מקצועי רחב והתמחות בתחום זה. 

אינסטלטור מוסמך, אמין ומקצועי ידע כיצד לבצע את התהליך על הצד האפקטיבי, המהיר והמקצועי ביותר, ויבטיח לכל לקוח שקט נפשי לאורך זמן רב. 

מיפוי תשתיות מים

מה היה לנו עד כה?
פתיחת סתימה בביוב במבשרת ציון

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה בכיור במבשרת ציון? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
פתיחת סתימה באסלה בטל שחר

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה באסלה בטל שחר? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
שרברב 24/7 בכסרא-סמיע

מחפשים שרברב 24/7 בכסרא-סמיע? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו

קרא עוד »
פתיחת סתימה בביוב בצור הדסה

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה בכיור בצור הדסה? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
שרברב 24/7 במשהד

מחפשים שרברב 24/7 במשהד? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו

קרא עוד »