טיפול ברטיבות בקיר

אין ספק כי עובש ורטיבות נחשבות לתופעות נפוצות במיוחד בקרב דירות ובתים רבים ברחבי ישראל, כאשר טיפול ברטיבות בקיר חייב להתבצע אך ורק על ידי איש מקצוע מוסמך: אינסטלטור מקצועי, בעל ניסיון בשטח, אמינות, וכמובן התמחות בתחום.

לכולנו יצא להכיר את המצב הזה, אנחנו מגיעים הביתה, ופתאום מזהים כתב עובש, או לחילופין, פתאום הקיר מתחיל להתקלף ואף לגדל כתמים שחורים ומוזרים. לתופעות מסוג זה יש שם, וקוראים לו רטיבות. מדובר כאמור על תופעה מוכרת במיוחד, אשר מאפיינת בעיקר בתים ודירות ישנות.

בעת זיהוי של אחת מהתופעות האלו, מומלץ לא לדחות את הטיפול ולקרוא בהקדם האפשרי לאיש מקצוע אשר יוכל לאבחן את הנזילה ולאתר את המקור, ובכך להעניק לכם מענה מקצועי ומהיר, כזה שיפתור את הבעיה על הצד הטוב ביותר. חשוב לדעת כי נזקי רטיבות אינם נשארים לאורך זמן במצב בסטטי, למעשה הם גדלים ככל שהזמן עובר, וכאשר אינם מקבלים טיפול מתאים. בהתאם לכך, חשוב במיוחד לבצע טיפול ברטיבות בקיר, זאת על מנת למנוע החמרה ומצב של התפוררות הקיר, ואף פגיעה בבידוד הבית. 

☑️ טיפול ברטיבות בקיר בצורה מקצועית ויעילה.

☑️ ייעוץ ראשוני ללא עלות.

☑️ אחריות רשמית בכתב על העבודה.

☑️ מתמחים ברטיבות בקירות.

☑️ ביצוע העבודה מא' ועד ת'.

☑️ הקפדה על איכות ומחיר הוגן.

 

כיצד ניתן לזהות בעיית רטיבות בקיר?

בעיות רטיבות יכולות להתבטא במגוון רחב של דרכים שונות כגון כתמים כהים על הקיר, עובש, קילוף הקיר, ואף להפיץ ריח רע. כמו כן, לעיתים רטיבות יכולה אף להופיע על התקרה, או בקירות אשר צמודים לחדר האמבטיה. בכל המקרים חשוב במיוחד לאתר בהקדם האפשרי את מקור הרטיבות ולטפל בה. 

 

5 סיבות מרכזיות לרטיבות בקיר

  1. איטום לקוי של הקיר: במקרה כזה, הקיר למעשה אינו אטום מספיק ומים חודרים אל המעטפת החיצונית ומחלחלים אל תוך הבית. 
  2. איטום לקוי של הגג: אז למעשה מי גשמים חודרים לקירות הבית וגורמים לרטיבות, עובש ונזק רב. 
  3. בלאי טבעי: חשוב לזכור כי לאורך השנים מעטפת הבידוד של הבית הולכת ונסדקת, זאת בעקבות בלאי טבעי ותנאי מזג אוויר כגון לחום וכימיקלים שונים. 
  4. נזילת צנרת: במקרה מסוג זה, ניתן לראות כתמי רטיבות על הקיר אשר הולכים ומתפשטים באופן מהיר. 
  5. קפילריות: מדובר על מצב בו המים עומדים, כאשר בדרך כלל מדובר על נזילה אשר מגיעה מהרצפה ומטפסת לאט לאט לקירות הבית. 

 

בכל המקרים מומלץ לא לנסות ולטפל בבעיה באופן עצמאי, על מנת למנוע נזקים אפשריים ולשמור על בטיחות. רצוי לקרוא לאינסטלטור מקצועי, מוסמך, אשר מתמחה בתחום, וברשותו מגוון רחב של כילים מקצועיים, טכנולוגיים ומתקדמים, אשר מאפשרים לו לזהות במהירות ובאופן מדויק את מקור הבעיה, ולפתור אותה על הצד היעיל והמהיר ביותר. 

 

אילו נזקים גורמת רטיבות בקיר?

  1. בראש ובראשונה הנזק האסתטי הוא זה הנראה לעין: מדובר על מראה של קילוף הקיר, עובש, כתמים שחורים, וכתמי רטיבות. 
  2. נזק בריאותי: ניתן לראות כי רטיבות בקיר מובילה למצב של הצטברות עובש, שהוא למעשה אורגניזם חי אשר פוגע באוויר, ומסוכן במיוחד לקשישים, נשים בהריון וחולי אסתמה. 
  3. התפוררות הקיר: המים למעשה באים במגע עם הקיר, מה ששוחק אותו וגורם לו להתפורר. 
  4. ירידה ניכרת בערך הדירה: העדר טיפול ברטיבות בקיר מוביל להורדת מכיר הנכס. 

 

איתור מקור הרטיבות ואיטום

אמנם רטיבות היא משהו שקל במיוחד לזהות על פני השטח: סימני רטיבות, עובש, כתמים שחורים, קיר מתקלף ועוד. עם זאת, לזהות את מקור הרטיבות זה כבר סיפור אחר, בפני עצמו, אשר יכול להתבצע אך ורק על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים. לכן, חשוב במיוחד להזמין אינסטלטור מוסמך, אשר תפקידו לאתר את המקור ולאטום אותו באופן היעיל והמקצועי ביותר.

 

למה כדאי לקרוא לבעל מקצוע מוסמך?

תחום האינסטלציה הינו תחום מורכב במיוחד, אשר דורש ידע מקצועי, ניסיון, לכן לא ניתן פשוט לעשות זאת לבד, באופן עצמאי. קודם כל מהסיבה הפשוטה כי סביר והבעיה לא תיפתר באופן סופי ומלא, וגם כמובן מהסיבה של בטיחות אישית. יתרה מכך, ניסיון טיפול עצמאי, ללא כלים מקצועיים, ידע, ניסיון והתמחות בתחום, יכול להוביל להתדרדרות המצב.

לכן, העדיפו תמיד, בעת כל בעיית אינסטלציה כגון רטיבות בקיר, לקרוא לאיש מקצוע בעל הסמכה ורישיון לעסוק בתחום, כך שתוכלו לשמור עם ביטחונכם האישי, ולפתור את הבעיה על הצד המהיר, היעיל והטוב ביותר. 

בנוסף, חשוב להבין כי קיימים בשוק חומרים שונים ומגוונים של איטום אשר נועדו להעניק טיפול ברטיבות בקיר, אך ללא אבחנה מדויקת של מקור הנזילה, אפשר לרכוש חומר אשר אינו מתאים, ובכך להחמיר את המצב של הקיר, ואף במקרים מסוימים של הנזילה עצמה. כיום, ניתן לראות כי קיים היצע רחב במיוחד של אינסטלטורים, כאשר תמיד מומלץ, כמו כל נותן שירות או איש מקצוע, לבחור את הטוב, המנוסה, והמקצועי ביותר, כזה שיש לו ניסיון בשטח והתמחות בתחום. 

כאמור, מומלץ וחשוב במיוחד לבחור אינסטלטור טוב, מקצועי ואמין, כזה שידע לזהות את מקור הבעיה במהירות ויעילות, על ידי מכשור מתקדם וחדשני כגון מצלמה ייחודית, ולאחר איתור ואבחון הבעיה, ידע כיצד לטפל ברטיבות באופן הנכון והמקיף ביותר, כזה שיעניק לכם ביטחון ושקט נפשי לאורך זמן רב.

 

מחירון טיפול ברטיבות בקיר כללי

טיפול ברטיבות בקיר מחיר מ-390₪
טיפול ברטיבות ברצפה מחיר מ-250₪
טיפול ברטיבות בתקרה מחיר מ-250₪

מה היה לנו עד כה?
טיפול ברטיבות בתקרה

אחת התקלות הלא נעימות, ללא כל ספק, היא רטיבות באזורים שונים ברחבי הבית, ובתקרה בפרט. מדובר על תקלה נפוצה במיוחד בעיקר בעונת החורף. הזנחה והעדר

קרא עוד »
טיפול ברטיבות ברצפה

רטיבות ברצפה הינו למעשה מצב בו מים כלואים מתחת לריצוף של הבית. הגורם המרכזי והנפוץ ביותר לכך הוא בעיות צנרת שונות. חשוב לדעת כי טיפול

קרא עוד »