מה הם שירותי ביובית?

נתקלתם אי פעם בביטוי "ביובית" ולא הבנתם במה מדובר? הגעתם למקום הנכון. בטקסט שלפניכם תוכלו להבין מה הקשר בין המושג בעל השם המשונה לבין פינוי בטוח ואפקטיבי של שפכים וזוהמה. זה אולי נשמע כמו מושג צבאי שמתאר מגורים או כלי רכב – אבל האמת היא למעשה די רחוקה מכך.

 

בנוסף, בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא איך לזהות אנשי המקצוע המיומנים והמנוסים בתפעול ביובית, באיזה ציוד הם צריכים להחזיק ומהו הידע הדרוש להתמודדות עם כל מצב ביובי, גדול או קטן ככל שיהיה.

 

מה הם שירותי ביובית

שירותי ביובית מתייחסים בדרך כלל לניקיון שפכים מסחרי. חברות ביובית הן חברות המתמחות בניקוי ופינוי שפכים מנכסים מסחריים, נכסים פרטיים ומהמרחב הציבורי. ביוב ושפכים עלולים להכיל חיידקים ומזהמים מזיקים, ולכן חשוב לטפל בהם נכון למניעת התפשטות המחלות ולשמירה על הסביבה. יחד עם זאת, שירותי ביובית מסוימים – כמו ביובית אלפא – מציעים שירותים נוספים.

לחברות ניקוי שפכים, כלומר שירותי ביובית, יש את הציוד והמומחיות הדרושים להסרה והשלכה בטוחה של שפכים. בנוסף, חלק מהחברות המציעות שירותי ביובית מבצעות גם טיהור וחיטוא של האזור שנפגע כתוצאה מהקלקול במערכת הביוב – כדי למנוע כל זיהום נוסף. שירותי ביובית הם (כמעט תמיד) שירותי חירום, ומפעילי ביובית יודעים לטפל במהירות במצבים דחופים.

 

מתי צריך ביובית

יש לא מעט סיטואציות בהן יש צורך בביובית, רובן ככולן דורשות זמינות 24/7, ציוד מתאים ותפעול של האירוע על ידי בעל מקצוע. למשל, אם יש סתימה כתוצאה מהצטברות שמן – יהיה צורך בשירותי ביובית מקצועיים. מקרה אחר, ונפוץ יותר ממה שהייתם חושבים, הוא חדירת שורשים למערכת הביוב. שורש ששובר את תעלת הביוב עלול לגרום לנזילות, הצפות והתפשטות של ריח רע באזור.

ככלל ניתן לומר שאתם לא חושבים על ביובית – עד שאתם ממש צריכים אותה. זה הגיוני, כי אנחנו לא צריכים לחיות מתוך ציפייה לאסון הבא. יחד עם זאת, תמיד כדאי להחזיק בפלאפון מספר של חברת ביוביות אמינה וזמינה למקרה חירום. שירות נוסף שחברת ביובית יכולה להעניק לכם הוא צילום קווי ביוב. צילום קווי ביוב יועיל כשיש סתימות כרוניות, אך אתם לא מצליחים לאתר את המקור.

 

סיכום

לסיכום, חשוב להבין את החשיבות של ניקוי מהיר ויסודי במקרה חירום הכולל הצפה של ביוב – כדי למנוע התפשטות של מחלות ולהגן על הסביבה. חברות ביובית מציעות שירותי חירום לטיפול מהיר בכל מצב דחוף שעלול להתעורר – החל מסתימה כתוצאה מהצטברות מגבונים ומוצרי היגיינה, ועד חדירת שורשים לביוב.

אל תתנו לביוב ולמי שפכים ליצור הפרעה לשגרת חייכם לאורך זמן. אם אתם חושבים שאתם מזהים סתימה בביוב – צרו קשר עוד היום עם חברת ביובית לצורך קבלת שירות ניקוי שפכים. אנחנו ממליצים לשמור בפלאפון מספר של חברת ביובית אמינה לכל צרה שלא תבוא.

שְׁפָכִים,

שְׁפָכִים,
מה היה לנו עד כה?