איתור נזילות עם מכשירים מתקדמים – כך תחסכו זמן וכסף

דליפת מים קטנה מתחת לאדמה יכולה לגרום לבלגן גדול ונזקים שייקח מאמץ וכסף רב כדי לתקן. עם זאת, אמצעים טכנולוגיים שונים מקלים מאוד על פתרון בעיות מעין אלו. בעבר, האתגר היה קודם כל באיתור מיקום הבעיה; מן הסתם לא היינו יכולים לראות מתחת לפני הקרקע והיה צריך לפתוח את כל קו הביוב כדי למצוא את מיקום הנזילה. היום לעומת זאת ניתן לבצע איתור נזילות במהירות ובזול וזאת באמצעות מספר אמצעים טכנולוגיים המאפשרים לנו למפות תשתיות תת קרקעיות ולראות את פנים הקרקע.

 

מה גורם לנזילות מים?

בדרך כלל נזילות מים לא באות משום מקום והן מתרחשות מסיבה מסוימת. על פי רוב, תחזוקה לא נכונה או בנייה חובבנית יהיו הסיבה שעומדת מאחורי הנזילות. כך למשל, איטום לקוי סביב הצנרת או ריצוף לא יסודי סביבה יכולים לגרום בעתיד לנזילות. גם רכיבים תקולים כגון תרמוסטט פגום הגורם לכך שהמים יתחממו יתר על המידה עלול לגרום לפיצוץ בצנרת ונזילה.

סיבה נוספת יכולה להיות בלאי והתיישנות על הצנרת.

 

כיצד נזהה מוקדם נזילות מים?

בכל מה שקשור לנזילות מים, זיהוי מוקדם של הבעיה יכול לחסוך לכם הרבה זמן וכסף ולעשות את ההבדל בין תיקון מינורי לנזק גדול ומשמעותי שקשה לתקן. לכן קריטי להכיר את הסימנים לנזילת מים בבית שלכם. באופן כללי, סימנים אלו הם סימנים המזוהים עם לחות ורטיבות כגון קירות לחים או עבשים, מים המטפטפים מהתקרה או מהקירות, ריצוף שמשנה את צבעו או שפתאום חשבון המים גדל באופן לא מוסבר.

 

כיצד מאתרים את מיקום הנזילה?

למרבה השמחה, היום אין צורך להפוך את כל הבית כדי למצוא את מיקום הנזילה. באמצעות טכנולוגיות מסוימות ניתן לאתר את מיקום הנזילה בקלות ובמהירות. אלו הם האמצעים העיקריים לכך:

 

מצלמת ביוב / מצלמה תרמית:

מצלמות ביוב משמשות למציאות נזילה בתוך מבנה. אלו הן מצלמות אינפרא-אדום המבחינות בהבדלי טמפרטורות. השיטה היא להפעיל את הדוד ולחמם את המים, והמצמלמה מאתרת את מיקום הנזילה לפי דליפת מים חמים.

 

חיישן גז:

מתאים לאיתור נזילות בגינות וחצרות. השיטה היא לרוקן את הצנרת ממים ולמלא בתוכה גז חנקן כאשר חיישן גז מאתר את מיקום דליפת הגז.

 

מכשיר אקוסטי:

מכשיר הרגיש לגלי קול ומזהה את מיקום הנזילה לפי הרעש של המים.

 

פתרונות מהירים לאיתור נזילות

זקוקים לאמצעים מתקדמים לאיתור נזילות? חברת ש.ח. מגן טכנולוגיות משווקת מגוון פתרונות עבור תיקון ושדרוג תשתיות: מכשירים לאיתור נזילות מים, סימון תשתיות למניעת נזקים ועוד. החברה פעילה מעל ל-20 שנה ומתאימה את המוצרים באופן האופטימאלי ביותר לצרכי הלקוח. החברה מפעילה סוכנויות בכל רחבי העולם: איטליה, גרמניה, ארה"ב, אנגליה ועוד ומלקוחותיה חברות התשתיות המובילות במשק.

 

כלי עבודה

אינסטלטור
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »