כיצד לבצע פתיחת סתימה בשירותים

אין ספק כי מצב של סתימה באסלה הינו מצב לא נעים ולא נוח, אשר יכול לקרות בכל שלב, ללא התראה מוקדמת. לכן כיצד לבצע פתיחת סתימה בשירותים הינה שאלה חשובה ומהותית, אשר רבים מבקשים לענות עליה. למעשה, הדבר הנכון והמומלץ ביותר לעשות הוא להזמין אינסטלטור מוסמך אשר יכול לפתור את הבעיה במהירות וביעילות. 

 

מה היא סתימה באסלה, וכיצד היא נוצרת?

סתימה באסלה למעשה נובעת בעקבות הצטברות של מוצקים שונים אשר נוצרו בתוך הצנרת בעקבות חומרים שהתערבבו או נכנסו אליה, זאת כתוצאה משימוש לא נכון. הצטברות זו מפריעה למעבר תקין ורציף של מים, ובכך עוצרת את המעבר בצינורות, ואת תפקודה התקין של המערכת. 

צנרת האסלה הינה רחבה ופתוחה במיוחד, כך שעל מנת ליצור סתימה בה, יש צורך בדרך כלל בגורם די עקשן וגדול. גורם זה יכול להיות מגבונים, מוצרי היגיינה נשיים, שיערות, תחבושות, טמפונים, ועוד מגוון דברים נוספים אשר יכולים ליצור סתימה בקלות. 

 

כיצד לבצע פתיחת סתימה בשירותים

  1. בראש ובראשונה, חשוב במיוחד לרפד את הרצפה באזור האסלה באמצעות סחבות או סמרטוטים ספוגים אשר נועדו לשמור על האזור יבש לאורך כל התהליך.
  2. באמצעות דלי, יש לרוקן את המים אשר ממלאים את האסלה, עד לגובה אשר יכסה את הפומפה.
  3. יש להכניס את הפומפה לתוך האסלה, כאשר היא מכסה את פתח הניקוז. לאחר מכן, יש להתחיל לפמפם באמצעות הפומפה במשך לפחות שלושים שניות באופן רציף.
  4. במידה והשימוש בפומפה לא עזר, ניתן להשתמש במכשיר אשר נקרא ספירלה (מעין קפיץ מתכת בעל ידית), אותו יש לסובב ולהחדיר לאסלה.
  5. בשלב האחרון, חשוב להוריד את המים על מנת לוודא כי הסתימה אכן הצליחה להשתחרר.

 

טיפים מרכזיים וחשובים בעת פתיחת סתימה בשירותים

במידה ואין לכם פומפה בבית, מומלץ לרכוש פומפה איכותית, כזו שמתמחה בפתיחת סתימות של שירותים. מדובר במכשיר אשר מתאים במיוחד למבנה של האסלה, בשונה ממבנה של כיור. אותו מבנה למעשה מאפשר לפומפה לייצר ואקום אפקטיבי וחזק באסלה, אשר עוזר לפתוח את הסתימה. כמו כן, חשוב במיוחד להשתדל ולהימנע משימוש בחומרים כימיקלים בזמן פתיחת הסתימה, זאת מכיוון שמדובר ביעילות זמנית בלבד. כלומר הבעיה יכולה להיפתר באותו הרגע, אך לחזור במהירות רבה. במילים אחרות, לא מדובר בפתרון יעיל אשר יחזיק לטווח ארוך. 

במידה ויש צורך לעצור את זרימת המים לאסלה, חשוב לסגור את הברז אשר אחראי על אספקת המים למיכל הדחה. בנוסף, בסיום התהליך, מומלץ לחטא את כל הציוד, מהסיבה הפשוטה כי מדובר באזור עמוס חיידקים. כמו כן, מומלץ להימנע מזריקה של גופים שונים לאסלה כגון שקיות, תחבושות, טמפונים, מגבונים לחים, שערות וכדומה. 

במידה ולא הצלחתם לשחרר את הסתימה באופן עצמאי, או שאינכם יודעים כיצד לעשות זאת, אין לכם את הציוד המתאים, או שאתם פשוט חוששים להתעסק בכך, רצוי לקרוא לאיש מקצוע מוסמך, אינסטלטור בעל ניסיון והתמחות בתחום, אשר יכול לפתור את הבעיה באמצעות ציוד מקצועי במהירות ויעילות רבה. 

 

כללי בטיחות בעת פתיחת סתימה בשירותים:

כמו כל תהליך של תיקון בעיה כלשהי, חשוב במיוחד לשמור על מספר כללי בטיחות מהותיים על מנת שתוכלו לשמור על ביטחונכם לאורך כל התהליך.

  1. בראש ובראשונה הצטיידו בכפפות גומי איכותיות, זאת על מנת להגן על הידיים שלכם בזמן הטיפול ובעת המגע עם האסלה והמים שבה, אשר יכולים להיות לא סטריליים במיוחד. 
  2. בעת שימוש בסליל מתכת לפתיחת סתימה, השתדלו לנקוט משנה זהירות, מהסיבה כי הסליל פעמים רבות נוטה להתפתל ויכול לפגוע בכם. 
  3. במידה ובכל זאת החלטתם להשתמש בחומר כימיקלי על מנת לפתוח את הסתימה, חשוב במיוחד כי תעשו בו שימוש זהיר ונכון, כלומר, הרחיקו אותו ככל הניתן מהעור והעיניים, וקראו לפני השימוש את הוראות היצרן, כך שתוכלו לפעול בצורה הנכונה והבטוחה ביותר. כמו כן, חשוב במיוחד לא לערבב חומרים כימיקלים שונים.  

 

כיצד ניתן למנוע סתימה באסלה?

החדשות הטובות הן כי מניעה של סתימה באסלה הינה משימה די פשוטה. כל מה שעליכם לעשות הוא לזרוק את כל מוצרי ההיגיינה והמגבונים הלחים לפח, במקום לאסלה. במידה ולא הצלחתם למנוע היווצרות סתימה, תמיד תוכלו לקרוא לאינסטלטור אשר יוכל לפתור את הבעיה במהירות וביעילות. 

 

כיצד ניתן למצוא את האינסטלטור המקצועי והאמין ביותר?

ישנן כמה דרכים מרכזיות באמצעותן ניתן להגיע לאיש מקצוע מקצועי, בעל ניסיון, אמין, אשר מתמחה בתחום ויכול לפתור לכם את הבעיה באופן המהיר והאפקטיבי ביותר.

  1. בראש ובראשונה, תוכלו לתמיד לשאול משפחה, חברים ומכרים על אינסטלטור מקצועי ומומלץ אשר העניק להם שירות ממנו היו מרוצים. 
  2. ניתן גם לחפש המלצות על אנשי מקצוע ברשת ובאתרים השונים.
  3. וכמובן, מומלץ לבחור באינסטלטור אשר נמצא באיזור המגורים שלכם ויכול להגיע במהירות ובטווח קצר, ושלא יגבה תשלום נוסף על נסיעה ארוכת טווח. 

 

כאמור, תקלות בצנרת ובאינסטלציה דורשות טיפול מיידי, הן בעקבות העובדה כי בעיות מסוג זה משבשות באופן מיידי את חיי השגרה והנוחות בבית, והן בעקבות העובדה כי העדר טיפול בבעיה מסוג זה יכול להוביל בסופו של דבר, להחמרה של הבעיה ולהופעתן של בעיות נוספות. בעת סתימה, או כל תקלה בצנרת, אל תדחו את הטיפול, התקשרו מיד לאינסטלטור מקצועי ומוסמך. 

לסיכום, בהחלט ניתן לומר כי פתיחה של סתימה באסלה יכולה להיות עסק מצד אחד פשוט, אך מצד שני גם מורכב יותר. כך או אחרת מומלץ לקרוא לאיש מקצוע מוסמך, כלומר להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי, כזה שיכול להגיע לביתכם לאתר את מקור הבעיה בראש ובראש, ולאחר מכן להעניק מענה ופתרון מקצועיים, ולפתור אותה באופן האפקטיבי והמהיר ביותר.

מה היה לנו עד כה?
פתיחת סתימה בביוב במבשרת ציון

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה בכיור במבשרת ציון? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
פתיחת סתימה באסלה בטל שחר

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה באסלה בטל שחר? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
שרברב 24/7 בכסרא-סמיע

מחפשים שרברב 24/7 בכסרא-סמיע? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו

קרא עוד »
פתיחת סתימה בביוב בצור הדסה

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה בכיור בצור הדסה? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
שרברב 24/7 במשהד

מחפשים שרברב 24/7 במשהד? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו

קרא עוד »