עדיף להיזהר מלהצטער – 3 סימנים שיש לכם נזילה סמויה

נזילה סמויה בבית היא אירוע ממש לא חיובי. היא יכולה להימשך הרבה זמן בלי שנעלה עליה, כאשר במשך הזמן הזה היא עולה לנו לא מעט כסף בגלל שחשבון המים שלנו תופח. מעבר לזה, לחץ המים בברזים של הבית לא תקין וזה יכול להיות מעצבן מאוד. אבל הבעיה הכי קשה בנזילה סמויה היא הנזק המצטבר שנגרם למבנה עצמו: לקירות, לרצפות, לדלתות, ועוד.

כל אלו עלולים להינזק ולדרוש שיפוץ מקיף, מה שיעלה כמובן לא מעט כסף וידרוש הרבה התעסקות וכאבי ראש. כדי לחסוך לכם את כל זה הכנו כאן בשבילכם מדריך מצוין עם כמה סימנים שיסייעו לכם לגלות נזילה סמויה בבית. מוכנים? בואו נצא לדרך.

 

הסימן הראשון – לחץ מים נמוך בברזים

אמנם איתור נזילות בבית הוא לרוב עסק למקצוענים, אך הרבה פעמים אנו יכולים לעלות בעצמנו על עצם העובדה שיש נזילה, ואז להזעיק את אנשי המקצוע שיאתרו אותה. אחד הסימנים הראשונים לנזילה סמויה הוא ירידה משמעותית בלחץ המים של הברז. אם אחד הברזים בבית שלכם פתאום עובד בלחץ פחות גבוה, זו סיבה טובה להתחיל לשאול את עצמכם האם יכול להיות שיש לכם נזילה סמויה בבית.

מים נמוכים

הסימן השני – חשבון מים מנופח

עוד סימן די חשוב שיכול לסייע לנו לזהות נזילות סמויות בבית הוא חשבון מים מנופח בצורה לא סבירה. באופן כללי אנו ממליצים לכם לעקוב אחרי החשבונות השוטפים שאתם משלמים כל חודש ולדעת מה קורה איתם, אבל כאשר מדברים על חשבון מים המעקב הצמוד הזה חשוב במיוחד. אם לא שיניתם בצורה משמעותית את ההתנהלות היום יומית שלכם בבית, ואתם פתאום מקבלים חשבון מים על סכום גבוה מאוד, יכול להיות שמדובר על נזילה סמויה.

המים ממשיכים לזרום כך שמונה המים ממשיך לדפוק, למרות שאתם לא משתמשים במים הללו בפועל. הדרך הטובה ביותר לוודא את העניין ההיא לסגור את השיבר הראשי של המים ואת כל הברזים בבית, ואז ללכת לבדוק האם המונה ממשיך לרוץ. אם הוא ממשיך לרוץ, כנראה שיש לכם נזילה סמויה.

 

הסימן השלישי – סימני רטיבות ונזקי מים

אם על אחד הקירות בבית שלכם מתחילים להופיע סימני רטיבות, כתמים בלתי מוסברים, בועות, או קילופים בצבע, זה צריך לעורר חשד. גם מקרים של עובש או טחב וריח לא נעים צריכים להדליק אצלכם נורה אדומה. אם לא ירד גשם בזמן האחרון והאיטום שלכם טוב, כך שאתם בטוחים שלא מדובר על נזילה של מים שהגיעו מבחוץ, יכול מאוד להיות שיש לכם נזילה סמויה.

 

סיכום

ברגע שאתם שמים לב לאחד מהסימנים הללו, שווה לבצע את הבדיקה עם השיבר ולהבין האם מדובר בנזילה סמויה. אם כן, הזמינו איש מקצוע כמה שיותר מהר והוא יסדר את העניין.

דליפה נסתרת

דליפה נסתרת
מה היה לנו עד כה?