טיפול ברטיבות ברצפה

רטיבות ברצפה הינו למעשה מצב בו מים כלואים מתחת לריצוף של הבית. הגורם המרכזי והנפוץ ביותר לכך הוא בעיות צנרת שונות. חשוב לדעת כי טיפול ברטיבות ברצפה חייב להתבצע אך ורק על ידי אינסטלטור מקצועי, מוסמך ובעל ניסיון אשר מתמחה בתחום, זאת על מנת להצליח לאתר את מקום הבעיה באופן מדויק ולפתור אותה על הצד היעיל והבטוח ביותר. 

כמו במקרי רטיבות אחרים, מדובר על מצב לא נעים אשר יכול להוביל לבעיות שונות ובעיקר לתחושה לא נעימה ובמקרים מסוימים אף לשיבוש בשגרת החיים בבית, בדיוק בשל כך, מומלץ לא לדחות את הטיפול ברטיבות, ולקרוא בהקדם לאיש מקצוע.

☑️ טיפול ברטיבות ברצפה בצורה מקצועית ויעילה.

☑️ ייעוץ ראשוני ללא עלות.

☑️ אחריות רשמית בכתב על העבודה.

☑️ מתמחים ברטיבות ברצפות.

☑️ ביצוע העבודה מא' ועד ת'.

☑️ הקפדה על איכות ומחיר הוגן.

 

רטיבות ברצפה – כיצד ניתן לזהות?

כאמור, ישנם סיבות שונות להופעת רטיבות ברצפה, הן בשל תחזוקה נמוכה, הן בשל בלאי טבעי, הן כתוצאה מעבודות ריצוף לא טובות ושימוש בחומר איטום לא איכותי ועמיד מספיק. קיימים כמה וכמה סימנים אשר יכולים להעיד על מצב של רטיבות ברצפה, אשר כדאי מאוד שתכירו.

  1. רעידה של המרצפות: במידה ולא מבצעים בזמן טיפול ברטיבות ברצפה, ייתכן כי המרצפות באיזור יתחילו לזוז ואף להתפרק, מה שבסופו של דבר יכול להוביל לצורך בהחלפת כל הריצוף. 
  2. עלייה של מים בקירות: מצב בו הטיח והצבע של הקיר מתפוררים. 
  3. ריח לא נעים: בדרך כלל ריח מסוג זה נובע בעקבות זיהום, עובש ורטיבות ואף יכול לגרום לבעיות בריאות כמו שיעול, נזלת, קושי נשימה ועוד. 
  4. התנפחות של משקופי הדלת
  5. התנפחות רהיטים אשר עשויים מעץ (גם פרקט מעץ) 
  6. נזק למערכת חשמל אשר יכול להוביל בסופו של יום לסכנת חיים של ממש 

 

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון כי טיפול ברטיבות ברצפה הינו מלאכה מורכבת, כאשר לא תמיד ניתן, באמצעות בדיקה רגילה, למצוא את מקור הנזילה. לכן, רצוי לקרוא לאיש מקצוע בעל ניסיון אשר מחזיק ברשותו ציוד משוכלל כמו מצלמה ייחודית, אשר תפקידה לזהות רטיבות נסתרת וכלואה. 

באמצעות ציוד מסוג זה, יכול האינסטלטור לזהות את מקור הרטיבות, ולאחר מכן לטפל בה באופן המדויק והמתאים ביותר, מה שבהכרח מבטיח טיפול אפקטיבי ונכון יותר, כזה שיחזיק לאורך שנים רבות.

 

כיצד נוצרת רטיבות ברצפה

ישנן מספר סיבות מרכזיות בגללן רטיבות ברצפה יכולה להופיע:

  1. צינורות ישנים אשר עשויים מברזל מגולבן ונוטים להיסדק הן בעקבות בלאי ושחיקה, והן בעקבות הצטברות אבנית. המים אשר נוזלים מהצינורות למעשה מצטברים ברצפה ויוצרים את הרטיבות.
  2. איטום לקוי של הקירות: מצב שיכול להוביל בסופו של דבר לחלחול והצטברות של מי גשמים דרך הקיר אל מתחת לריצוף. 
  3. פיצוץ או סדק בצנרת יכולים אף הם להוביל למצב של הצטברות מים מתחת לרצפה, ובכך להוביל לרטיבות ולהופעת תסמיני רטיבות שונים. 

 

טיפול ברטיבות ברצפה – קודם כל בדיקה

לפי רמות התקן המותר, הרצפה אמורה להישאר יבשה, זאת על מנת להבטיח את התקינות והשלמות של הבית בו אנו גרים. עם זאת, קיימים מצבים בהם קיימת נזילה כלשהי מתחת לרצפה, אשר מובילה לרטיבות ולנזקים רבים. כאשר רטיבות אינה מטופלת כראוי, בעיות רבות יכולות לצוף כגון:

  1. פגיעה בפנאלים ומשקופים
  2. התקלפות טיח
  3. התפתחות של פטריות ועובש אשר מובילה לריח רע
  4. פגיעה בריהוט
  5. פגיעה בתשתיות מבנה 

 

על מנת להימנע מבעיות מסוג זה, חשוב לבצע טיפול ברטיבות ברצפה על ידי איש מקצוע אשר חייב בראש ובראשונה לבצע בדיקה יסודית אשר נקראת בשמה המקצועי: בדיקת רטיבות. זאת על מנת שיוכל לאבחן את מקור הבעיה, ויוכל לטפל בה באופן הנכון והמדויק ביותר. 

 

כיצד מתבצעת בדיקת רטיבות

כאמור, מדובר בבדיקה מהותית וחשובה במיוחד אשר חייבת להתבצע לפני כל תהליך עבודה. בדיקה זו כוללת שלושה שלבים:

  1. קדיחה של חור במקום נסתר ברצפה של הבית
  2. לקיחת דגימה מהמצע 
  3. שליחה של הדגימה למעבדה מוסמכת

 

לאחר מספר ימים בלבד, מתקבלת תשובה מהמעבדה. בעקבות תשובה זו ניתן לדעת האם קיימת רטיבות, ובמידה וכן, מהי תכולת המים אשר נמצאת מתחת לרצפה. כמו כן, רצוי לדעת כי על פי התקן בישראל, אסור כי ריצוף מסוג חול יכיל יותר משישה אחוזים של רטיבות, ואילו אסור כי ריצוף מסוג סומסום יכיל יותר משלושה אחוזים של רטיבות.

 

טיפול ברטיבות ברצפה – איך עושים זאת?

בדרך כלל, הדרך המרכזית והנפוצה ביותר לטיפול בבעיה מסוג זה היא ייבוש תת רצפתי. כיום, בעקבות הקדמה והטכנולוגיה מדובר על תהליך פשוט, יעיל ומהיר, במהלכו איש מקצוע עושה שימוש בצינורות ייבוש ייחודים, אשר מחוברים למשאבות, אותם הוא מחדיר אל תוך הרצפה בעזרת קידוחים בנקודות מסוימות בלבד. 

התוצאה היא שהרצפה לא נפגעת כלל ונשמרת כפי שהיא, וניתן לשאוב את המים אשר נאגרו מתחת לרצפה באופן יעיל ומהיר, תוך מינימום הפרעה ופגיעה בשגרת החיים. כמו כן, שימו לב כי איש מקצוע אמין ומקצועי יבצע בדיקה חוזרת, זאת על מנת להבטיח כי תהליך הטיפול אכן הצליח. 

 

לסיכום

ישנם תחומים רבים אשר שמורים לאנשי מקצוע מנוסים בלבד. תחום האינסטלציה הינו ללא ספק כזה. כמו כל בעיית אינסטלציה חשוב במיוחד לא לנסות לאתר את מקור הבעיה ולטפל בה באופן  עצמאי, זאת על מנת לשמור על הבטיחות שלכם, ולא לגרום להחמרה במצב. תחום האינסטלציה דורש ניסיון, ידע מקצועי, וכמובן התמחות בתחום.

ניתן לראות כי בשנים האחרונות השוק עמוס במיוחד באנשי מקצוע רבים אשר מתמחים בתחום, ובדיוק בגלל ריבוי זה, לבחירה נכונה ומושכלת חשיבות רבה. העדיפו ובחרו אינסטלטור מקצועי, בעל רישיונות, וניסיון בשטח, כזה שיבטיח כי תקבלו את המענה המהיר והאפקטיבי ביותר, ללא דחייה. 

העדיפו להזמין אינסטלטור מקצועי, כזה שמתמחה בתחום, ויכול להעניק לכם שירות אדיב, אמין ומקצועי אשר כולל זיהוי מהיר ויעיל של הבעיה על ידי מכשור מתקדם וטיפול נקודתי וספציפי בבעיה, כזה שיחזיק לאורך זמן רב ויעניק לכם שקט נפשי.

 

מחירון טיפול ברטיבות ברצפה כללי

טיפול ברטיבות ברצפה מחיר מ-250₪
טיפול ברטיבות בקיר מחיר מ-390₪
טיפול ברטיבות בתקרה מחיר מ-250₪

 

מה היה לנו עד כה?
טיפול ברטיבות בתקרה

אחת התקלות הלא נעימות, ללא כל ספק, היא רטיבות באזורים שונים ברחבי הבית, ובתקרה בפרט. מדובר על תקלה נפוצה במיוחד בעיקר בעונת החורף. הזנחה והעדר

קרא עוד »
טיפול ברטיבות בקיר

אין ספק כי עובש ורטיבות נחשבות לתופעות נפוצות במיוחד בקרב דירות ובתים רבים ברחבי ישראל, כאשר טיפול ברטיבות בקיר חייב להתבצע אך ורק על ידי

קרא עוד »