איתור נזילות מים – האם זה חשוב לפני שקונים דירה

קניית דירה היא אחד מהאירועים המשמעותיים ביותר בחיינו. מדובר בעסקה בקנה גודל עצום, בהיקף של מיליוני שקלים, המלווה בלקיחת הלוואה לעשרות שנים.

למרבה ההפתעה, היקף בדיקות האיכות לנכס הנרכש הוא בדרך כלל מינימלי, על אף חשיבות העסקה.

זאת, בניגוד לרכב, למשל, שלא יירכש לפני בדיקה במוסך. מה החשיבות של הבחינה הטכנית של הדירה?

 

הכרעה בדבר מימוש העסקה

קשה להפריז בחשיבותה של הבדיקה הטכנית. כאמור, אנו עורכים בדיקות מקיפות הרבה יותר ביחס לעסקאות נחותות עשרת מונים. רוכשי יד שנייה רבים יזמינו טכנאי לפני שירכשו מקרר, מכונת כביסה וכמובן רכב. אבסורדי למדי לרכוש דירה, מבלי לבצע בדיקה פשוטה זו.

נמליץ בחום שלא לרכוש דירה לפני שהיא עברה בחינה טכנית. התחומים הקריטיים ביותר לבדיקה, הם תחומי הצנרת והחשמל. איתור נזילות מים בדירה חשוב כל כך, שכן עין בלתי מזוינת לא תדע מה מצב התשתיות בדירה והרוכש עלול לסבול מבעיות רטיבות חוזרות ונשנות לאורך שנים.

גם חוטי החשמל חבויים בתוך הקירות, וללא בחינה מקצועית, לא ניתן לדעת מה טיבם. פעמים רבות מערכות הצנרת והחשמל סובלות מסדקים, מעובש ואף מכרסום על ידי עכברים ושאר מכרסמים. לכן, רכישה מבלי בדיקה לאיתור נזילות וטיב החשמל הינה חסרת אחריות ומסוכנת.

 

כיצד מתבצע האיתור?

לעיתים, האיתור פשוט יחסית. מקור הנזילה נראה לעין ובעל המקצוע יידע לקשר באופן מידי בין הרטיבות הנראית לבין מקורה. במקרים אחרים, אף אם הרטיבות או הטחב גלויים, הזיהוי קשה יותר ודורש שימוש במכשור מתקדם.

חברות מקצועיות מציעות שירותי זיהוי נזילות בעזרת מצלמות תרמיות, מכשירי שמע ומגבירי קול, החדרת סיבים אופטיים והחדרת תרכובות גז. כל אלו מסייעים באיתור מקור הנזילה ומאפשרים להתמודד איתה כראוי.

 

מהן הפעולות הדרושות לאחר האיתור?

לא די באיתור הבעיה. לאחר האיתור, יש לנקוט בפעולות לטיפול בנזילה וכן להעניק טיפול מונע כדי שהנזילות לא יחזרו. בעל המקצוע יישאב את הנוזלים הקיימים ויזרים אותם אל מחוץ לבית. לאחר מכן, הוא יתקן את מקור התקלה ויוסיף התקנים דרושים למניעת מקרים עתידיים, דוגמת מרזב לניקוז מי הגשמים. בשלב האחרון, המתקין ידאג לתיקון הנזקים הקיימים.

ייתכן שהנזילה גרמה לרטיבות בקיר או לטחב, ולאחר תום הטיפול במקור הנזילה יש להיפנות ולטפל בנזקים שכבר נגמרו. בעל המקצוע יקלף את החלקים הקלוקלים בקיר, יסייד מחדש ויבצע כל פעולה נוספת הדרושה להשבת הקיר לתקנתו.

 

ומה עם שאר המערכות?

כאמור, לא די בבדיקה לאיתור נזילות בדירה אלא יש לבחון את כלל המערכות. הזמינו אנשי מקצוע מעולים וודאו שהעסקה הגדולה בחייכם אכן כדאית. אף אם הדבר כרוך בעלויות רבות, אין להסתמך על שיטת "יהיה בסדר" ולקוות לטוב, אלא לקנות תעודת ביטוח לאיכות הנכס.

 

לסיכום

איתור נזילות ושאר תקלות עובר לרכישת דירה הוא קריטי במיוחד. האיתור נעשה על ידי בעלי מקצוע מומחים, והתמורה ממנו עולה על התועלת. בהצלחה!

כלי עבודה
\

 

איש תחזוקה
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »