מהי שוחת ביוב ואיך מחליפים ומתקנים אותה

זה נראה לנו כל כך מובן מאליו. מכסה ביוב ברחוב דולף, מתקשרים למוקד עירוני והם מגיעים לטפל בתקלה. כמה מעט אנו יודעים. וחת ביוב היא למעשה קצה הקרחון שניתן לראות בכל ההקשר של ניקוז ביוב. כמו גלידה בגביע שרואים ק את מה שמבצבץ מעל. שוחת ביוב היא לא כל כך קלה לתיקון ותחזוקה, ואתם עומדים להיות מופתעים מאוד מהאופן שבו היא בנויה וכיצד מתקנים אותה.

 

מהי שוחת ביוב

שוחת ביוב היא למעשה פתח התחזוקה של צנרת ביוב. השוחה עצמה היא מכסה הביוב ניתן לראות במורד הרחוב. למעשה, המכסה הזה הוא רק מגר את פני השטח של עומק השוחה. מדובר בעוגת בטון גדולה ורחבה שבקצה העליון שלה נמצא המכסה שכולנו מכירים. עוגה זו ביחד עם המכסה ממוקמות על פיר תחזוקה, שזה למעשה פיר הביוב שיורד עד לחיבורו עם צינורות נוספים. בנוסף, תפקידה הוא לנקז מי גשמים ולחברה למערכת צינורת שתמנע הצפות ופגיעות מים ברחבי העיר.

 

איך מחליפים אותה?

יש צורך החלפת שוחת ביוב בחצר במידה ויש סתימה או שנחלשה האטימות שלה או כשיש סתימה שלא ניתן לטפל בה ביעילות. כדי להחליפה, ראשית כל צריך לסגור את קו הביוב שעובר במורד הרחוב במקטע הספציפי. לאחר מכן, חושפים באמצעות בולדוזר את קו הצנרת, שזה מצריך חפירה. לאחר מכן, יש להרים את מכסה הביוב ביחד עם עוגת הבטון המדוברת. במידת הצורך ויש צורך בהחלפת הצנרת, יצטרכו המתקינים לחלץ את פיר התחזוקה, להחליפו, לחבר צינורות חדשים המקשרים את הבתים, לחברם לשאר הצינורות ברחוב, לאחר מכן לחפור, להניח ולאטום את פיר התחזוקה והצינורות, לאטום אותם ולבסוף להניח את השוחה עצמה (הלא היא המכסה ועוגת הבטון), לאטום אותם ולוודא בהדרגה זרימה של ביוב ושפכים שונים.

 

איך מתקנים אותה?

מדובר בתהליך מעט מורכב. ראשית כל, תיקון שוחת ביוב מצריכה אינסטלטור מוסמך. במידה ומדובר בנזילה או סתימת ביוב, יש לפחות את פיר השוחה ולשחרר את הסתימה שיש בצינורות המסתעפים דרכה. ניתן להזרים חומרים כימיים שפותחים סתימות ביוב גם אם מקור הסתימה נמצא לא בדיוק בשוחה. צריך לקחת בחשבון שמדובר בחומרים חזקים ואם מדובר בצנרת ישנה, יגדלו הסיכויים שיהיה צורך בהחלפה שלה. בנוסף, ישנן תקלות נוספות שיש צורך בטיפול מידי בשוחת ביוב, כמו שחרור של הפיר או התרופפות האטימות של עוגת הבטון. אולי יהיה צורך בשיוף החיבור של הפיר או של המכסה ואפילו להשתמש בבטון כדי לחזק את אטימות הבטון.

 

מה זה דורש מהלקוח

סבלנות היא המפתח. כדי לבצע את התהליך בהצלחה, יש צורך בכלים כבדים, רעש וריח לא נעים. יש להיעזר בסבלנות ולתת למומחים לעבוד. תיקון או החלפה בזמן יכולים למנוע אסון.

שוחת ביוב

מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »