מהם השלבים שצריך לעבור בהחלפת צנרת בבית

נזילה, פיצוץ בצינור, רטיבות או רצון לשפץ את הבית, יכולים להוביל אותנו להחלפה של הצנרת בבית.

השלבים בהחלפת הצנרת הם רבים וחשוב לתכנן את המהלך הזה היטב, זה יכול לחסוך לכם הרבה זמן, עוגמת נפש, וכמובן עלות כספית גבוהה.

בוודאי במקרים שמדובר בצנרת שהתפוצצה או החלה לנזול, אך גם בהחלפה יזומה של הצנרת הביתית במסגרת שיפוץ, תוספת בנייה, או ריענון הרצפה יש לשים לב לדגשים ולראות שעושים זאת נכון.

 

שלב ראשון – איך לדעת מה הבעיה בצנרת?

קודם כל, נפריד בין מקרה של תקלה למקרים אחרים של רצון להחליף את הצנרת. במקרה של תקלה, ניתן קודם לסגור את הברז הראשי של הדירה להפסקת הזרמת המים לדירה. לאחר מכן חשוב לצלם ולתעד את הבעיה ולקרוא לאיש מקצוע מתאים. לרוב, פיצוץ בצנרת נגרם משחיקה של הצינורות כשמדובר בבית ישן, או מקור אשר גורם לצינור להישבר ולנזול. לאחר שהבנו את מקור הנזילה, לצורך החלפת צנרת בבית יש לבצע החלפה באיזור הנזילה ובמקרה של צנרת ישנה רצוי להחליף את כל הצנרת הביתית מחשש שהתקלה תחזור.

 

שלב שני – תכנון

לאחר שהבנו מה הבעיה, ננסה לתכנן את המשך התיקון לפי הצרכים של בעלי הדירה. במקרים מסוימים ההמלצה תהיה להחליף את כל הצנרת, ובמקרים אחרים החלפה נקודתית בלבד. במקרה של החלפת כל הצנרת, נבין מהם השלבים שצריך לעבור – בדרך כלל נצטרך להחליף ריצוף, לחצוב בקירות, להעביר קווי צנרת חדשים ולהחליף מחברים ישנים וכלים סניטריים כדוגמת הכיור או האמבטיה.

 

שלב שלישי – החלפת הצנרת וסיום התיקון

לאחר שהגענו לצנרת הישנה והתחברנו לקו המים הראשי של הבית, נעביר קווי צנרת חדשים באותה דרך שעברה הצנרת הישנה ולאחר מכן נשלים את הריצוף שנפגע בתהליך. לאחר שראינו את שלבי החלפת הצנרת, נבין את חשיבות התכנון המקדים ואת ההשלכות שיש להחלפה שכזאת – החלפת הריצוף בדירה, חציבה בקירות, החלפת קווי הצנרת בכל הדירה ועוד. במקרים מסוימים נוכל לבצע החלפה ללא חציבה בריצוף והחלפה שלו – כתלות בסוג הצנרת ובסוג הבניה של הבית.

 

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים?

חשוב להתייעץ עם מספר אנשי מקצוע ולקבל כמה המלצות על המחיר, כמובן שכל חברה עובדת אחרת ואנשי מקצוע שונים יתנו חוות דעת שונות להחלפת הצנרת, ובהתאם גם מחיר שונה. ולכן, הבינו קודם כל את התכנון שלכם ואז בחרו את איש המקצוע המתאים. בקשו לראות עבודות קודמות של אותה חברה ולקבל חוות דעת מלקוחות שעברו תהליך דומה לזה שלכם. אל תהססו לשאול את השאלות הקשות, דרשו לדעת מחיר, ולתאם עם הקבלן המבצע את תנאי העבודה והתשלום מראש.

 

סיכום

החלפת צנרת בבית היא משימה מורכבת שמצריכה תכנון מראש, הבנת הצרכים של המתגוררים בבית, בחירה נכונה של אנשי מקצוע, וכמובן סבלנות ואורך רוח לעבודה ממושכת.

צינור

 

תעלות מים
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »