נזילת מים בבניין- איך מגלים אותה

בישראל, רוב התושבים מתגוררים בבניין דירות משותף, מהווה יתרון מבחינה כלכלית אך יש גם כמה חסרונות מעבר ללגור עם שכנים, כאשר אחד מהחסרונות מתגלה מתי שיש נזילה בבניין.

במצב זה יש צורך לאתר את מקור הנזילה שכן זה יכול להיות בכל אחת מהדירות ולאחר מכן לתקן את הבעיה כמובן.

איתור נזילת מים בבניין זהו דבר לא פשוט וכדאי להיעזר בגורם מקצועי ומוסמך.

הבדיקה צריכה להיות מהירה ומדוייקת שכן הנזילה פוגעת משמעותית בתשתיות הבניין ויכול להיגרם נזק כספי עצום ולא תמיד הפיך.

בנוסף, בעקבות הנזילה ישנה סכנת החלקה והתחשמלות במידה והמים באים במגע עם החשמל בבניין ואם ישנם ילדים בבניין אז הסכנה כפולה ומכופלת.

במרבית המקרים, הנזילה היא סמויה ומתגלה רק כאשר הדיירים מקבלים חשבונות מים גבוהים מבלי שיהיו סימנים פיזיים של הנזילה ולכן מדובר בנזקים כספיים גבוהים.

 

סיבות נפוצות לנזילה

קיימות מספר סיבות נפוצות: בעייה באיטום שמובילה לנזילה- בדר"כ הצנרת נמצאת מאחורי התקרות או מתחת לרצפה ולא נראית לעין ועם השנים מצטברת בה חלודה והיא מתבלה. בנוסף, יכולה להיות תקלה בתרמוסטט- המים חמים מידי ופוגעים בצנרת ולבסוף, עבודה בריצוף שהתבצעה בצורה לא יסודית.

 

חשיבות איתור מקור הנזילה

זוהי הפעולה הראשונה בחשיבותה שיש לבצע, מכיוון שללא איתור מדוייק לא ניתן יהיה לטפל בבעיה ולמנוע את החמרתה. בנוסף, איתור מקור הנזילה מאפשר לדיירי הבניין לדעת איך מתחלקות ההוצאות הכספיות שכן אם מדובר בבעייה ספציפית אצל אחת מהדירות במבנה, בעלי הבית של אותה דירה צריכים לדאוג לתקן את הבעיה ולשלם עליה. לעומת זאת, אם מדובר בבעייה בצנרת של הבניין אז ההוצאות מתחלקות בין כל הדיירים.

 

דרכים לאיתור נזילת מים בבניין

כאמור, ישנה חשיבות באיתור מקור הנזילה בהקדם האפשרי, במיוחד שמדובר בבניין מגורים משותף ומתחילה להיווצר מחלוקת בין הדיירים. האיתור מתבצע במספר שיטות, כולן טובות, מתקדמות ופועלות על פי טכנולוגיה ברמה גבוהה:

שיטה פירוט
מצלמה תרמית מזהה את מקור הנזילה באמצעות קרניים אינפרא אדומות, כאשר תראה כתם אדום באם מדובר בנזילה של צינור מים חמים או כתם כחול באם מדובר בזנילה של צינור מים קרים.
שימוש בגז מחדירים גז לא רעיל לצנרת ובעזרת חיישן מחפשים מאיפה הוא מבעבע- שם מקור הנזילה.
שימוש במכשיר אקוסטי מחדירים את המכשיר לצנרת והאבחון מתבצע לפי הרעשים של המים.
שימוש במצלמה עם סיב אופטי צילום כל פנים הצנרת באמצעות מצלמה מיוחדת עמידה למים.

ניתן לבחור בכל אחת מהשיטות כדי לבצע איתור נזילות מקצועי. הבחירה מתבצעת לפי המאפיינים של הבניין והנזילה, הרצון של דיירי הבניין והתקציב. בעזרת השיטות הללו ניתן לאתר את הנזילה גם אם לא רואים אותה או שהיא נמצאת עמוק בתוך האדמה במרחק של כמה מטרים.

 

פיצוץ צינור

איש תחזוקה
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »