איך מאתרים נזילות עם מצלמה טרמית?

התחלתם לשים לב שיש לכם כתמי רטיבות על הקירות או שחשבון המים שלכם גבוה ממה שהוא אמור להיות, אז כנראה שיש לכם נזילה. השאלה היא, איך תמצאו את הנזילה מבלי לשבור את הקירות?

 

המטרה

המטרה בשימוש במצלמה טרמית כדי לבצע איתור נזילות היא למצוא את הנזילה במינימום הרס לקירות הבית שלכם. אתם כבר רואים את נזקי המים בקירות, את העובש והרטיבות, אבל צריך לאתר את נקודת המקור, את המיקום ממנו נוזלים המים. אז במקום לשבור קירות באזורי הרטיבות במטרה להגיע אל הנזילה עצמה, המצלמה תחשוף את המיקום והתיקון יתבצע במיקום המדויק וכך במינימום הרס לקירות שלכם.

המטרה

איך עובדת המצלמה הטרמית?

עצמים סביבנו פולטים קרינה אינפרה – אדומה, קרינה זו נפלטת מעצם חם, והיא אינה נראית לעין האנושית. ככל שהעצם חם יותר, כך הוא פולט יותר קרינה אינפרה – אדומה.

למצלמה עדשה מיוחדת שבעצם ממקדת את האור הנפלט מעצמים אל הטווח של גלי אינפרה – אדום, חיישנים במצלמה קולטים את הטווח הזה ומתרגמים אותו לאותות אלקטרוניים היוצרים בעצם מפה טרמית. במצלמה ישנו מעבד נתונים המתרגם את האותות האלקטרוניים למפה גרפית צבעונית – צבעים חמים (אדום, צהוב, כתום) לאזורים חמים ואילו שחור וכחול לאזורים קרים.

איך עובדת המצלמה הטרמית

המצלמה הטרמית בנזילות

רטיבות על הקירות בעצם תופיע על מסך המצלמה בצבעים כהים מאחר והרטיבות והלחות פולטות פחות אנרגיית חום. מעקב על המפה באזורי הרטיבות יביאו כנראה לאזור כהה במיוחד (קר) שהוא כנראה המקור לנזילה, ושם יהיה צריך לשבור ולתקן את הנזילה.

לחליפין, ניתן לחמם את המים, וכך זרימת המים החמים בצינורות תופיע גם היא על המסך בצבעים חמים, ובמיקום הנזילה, ייראה איזור חם במסך שהוא מחוץ לצינור.

 

יתרונות

לשימוש במצלמה טרמית מספר יתרונות. בתור התחלה המצלמה מסוגלת לקלוט טווח רחב מאוד של טמפרטורות, פעילות הסריקה של המצלמה ותרגום הנתונים למפה הגרפית המופיעה על המסך היא מהירה ומאוד מדויקת, בנוסף, שימוש במצלמה הטרמית יחסוך שבירה של קירות ומרצפות בחיפוש אחר הנזילה ויאפשר שבירה נקודתית במקום הנזילה המדויק וכך ימנע נזק והרס מיותר.

 

לסיכום

כאשר אתם חושדים בנזילה בביתכם האינסטלטור יכול להשתמש במצלמה טרמית לאיתור הנזילה. המטרה לאתר את הנזילה ולתקנה במינימום הרס לקירות הבית שלכם.

אז איך עובדת המצלמה הטרמית? למצלמה עדשה מיוחדת הממקדת אור הנפלט מעצמים לטווח של גלי אינפרה – אדום, חיישנים במצלמה קולטים ומתרגמים את הטווח לאותות אלקטרוניים ומעבד נתונים במצלמה מתרגמם לתמונה גרפית צבעונית – צבעים חמים (לחום), כחול ושחור (לקור).

המצלמה הטרמית בנזילות תראה אזורים כהים ברטיבות וכהים במיוחד במיקום הנזילה. לחליפין, חימום המים בצינורות יראה גלישה של צבעים חמים במסך מחוץ לצינור במיקום הנזילה. למצלמה הטרמית מספר יתרונות ביניהם קליטת טווח רחב של טמפרטורות ואיתור מהיר של נזילות במינימום הרס.

איך מאתרים נזילות עם מצלמה טרמית

איך מאתרים נזילות עם מצלמה טרמית
מה היה לנו עד כה?