הכירו את המכשירים שאיתם ניתן לעשות איתור נזילות מים

במקרה של נזילה או רטיבות בביתכם, עליכם להזמין בעל מקצוע שיאתר את מקום הנזילה. רק כך, תוכלו להתמודד בצורה ראויה עם הנזילה ולמנוע את הישנותה פעמים נוספות.

בעבר, לשם איתור נזילה נצרכו בדיקות פולשניות שכללו חשיפת חלקים בקירות וקדיחות רבות.

כיום, הודות למכשור המודרני, בעלי המקצוע יכולים לאתר את מקור הנזילה, מבלי לפגוע כלל בקירות עצמם.

 

ארבעת המכשירים המוצלחים ביותר

בשוק האינסטלציה המודרני קיים מכשור רב המאפשר לערוך איתור נזילות מים בצנרת מבלי להרוס את הבית עצמו. עם זאת, ישנם ארבעה מכשירים ומתודות בדיקה מוצלחים במיוחד שהשימוש בהם הוא המומלץ ביותר.

 

מצלמה תרמית

הכלי הראשון לאיתור נזילות מבלי לפגוע בבית, הוא מצלמה תרמית. המצלמה מזהה פערי טמפרטורות מתחת לרצפות או מאחורי הקיר, ויודעת לאתר, הודות לכך, את מקור הנזילה. בעזרת המצלמה אין כל צורך בעקירה של מרצפות רבות או שבירה רחבה של הקיר, אלא די בפתיחה נקודתית של הקיר או הרצפה במקום התקלה מה שמאפשר תיקון קל ומהיר של הנזילה ושל הקיר או הרצפה.

 

מד לחות

מד הלחות, בדומה למצלמה התרמית, מאפשר סריקה של מרחבים בבית וזיהוי נקודות רטובות ולחות. בניגוד למצלמה המבוססת על חום, מד הלחות מזהה את ריכוז הלחות מעבר למרצפות. כאשר על הצג במד מופיעים מספרים בין 50 ל-100, נדע שאין כל רטיבות מתחת למרצפות והכל כשורה. מנגד, כאשר המד מגיע לרמת לחות של כ-180 יחידות, הרי שהנקודה רטובה ויש בה נזילה. כך, המכשיר המודרני מאפשר איתור פשוט של הנזילות.

 

צילום קווי ביוב

מצלמת קווי ביוב היא המכשיר הרלוונטי לאיתור נזילות בקו הביוב עצמו. לאחר שזוהתה נזילה בביוב, יכניס השרברב מצלמה עם סיב אופטי אל תוך קו הביוב. המצלמה תצלם את חלל הביוב, ובעל המקצוע ידע, על סמך הצילומים, לאתר את מקור הנזילה, בין אם מדובר בפיצוץ ובין אם מדובר בחיבור לקוי של חלקים שונים בצנרת.

כך, בעזרת צילום מתוחכם בשילוב ידע וניסיון של בעל המקצוע, ניתן לאתר את הנקודה המדויקת בה מצויים ליקויים בביוב. בשלב הבא, יבוצע טיפול כירורגי בליקוי מבלי לגרום לנזק לרצפות ולבית כולו.

 

חיישן גז

המכשיר האחרון הוא אחד המדויקים ביותר, אך מתאים בעיקר לחללים חיצוניים דוגמת גינה או מרפסת. המכשיר מאתר את הנזילות בעזרת כמה שלבי עבודה. בשלב הראשון, החיישן יזהה את תוואי הצנרת בדירה. בשלב השני, הצנרת תרוקן ממים לחלוטין. לאחר מכן, בשלב השלישי, יוחדר גז ידידותי לסביבה אל תוך צנרת המים.

השלב הבא הוא השלב הקריטי ביותר. הגז מתפשט לאורך הצנרת, ובנקודות סדוקות או שבורות תתרחש דליפת גז. בעל המקצוע יסרוק את הצנרת עם חיישן הגז והיכן שמצויה הדליפה החיישן יציג רמות גבוהות יותר של גז במקום. בעל המקצוע יזהה את הדליפה וידע כי זוהי הנקודה במערכת המים הדורשת תיקון.

 

לסיכום

אם כן, הכרנו ארבע מתודות נפוצות לאיתור נזילות מים בבית ובחצר. במידה ואתם סובלים מנזילה, התייעצו עם השרברב שלכם אודות המכשיר הרצוי לזיהוי הנזילה והימנעו מדרכי פעולה ישנות והרסניות. בהצלחה!

 

 

צנרת
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »