שיטות לאיתור נזילה באופן מהיר

בכל בית מתרחשת נזילה מעת לעת.

החכמה הגדולה היא להיות מודעים למצב, ולזהות את הנזילה במהירות האפשרית על מנת לצמצם את הנזקים הפוטנציאליים.

נזקים אלה כוללים בעיות בחשמל, שעלולות להיות מסכנות חיים במקרים מסוימים.

אם לא מטופלת כראוי, נזילה יכולה גם לגרום לסתימה.

השלב הראשון בטיפול בנזילה הוא לזהות אותה כמה שיותר מהר.

לשם כך, ולאור החשיבות הגבוהה של הדבר, ערכנו עבורכם רשימה של כל הסימנים המעידים על קיומה של נזילה בביתכם.

 

טפטוף

הסימן הברור ביותר לנזילה הוא טפטוף. טפטוף ניתן לזיהוי בעיקר במקומות גלויים, כגון הניאגרה של השירותים, וכדומה. אם תבחינו בנוכחות מים על הרצפה ליד צינור גלוי, רוב הסיכויים הם שהמים באו מאותו צינור. בנוסף, ניתן גם לשמוע טפטוף. בשעות הלילה המאוחרות, כשהכל שקט מסביב, ומכשירי החשמל בבית כבויים גם הם, ניתן לשמוע את טפטוף המים ובכך לזהות את הנזילה.

 

רטיבות בקיר

נזילה היא בעצם מעבר של מים מתוך הצנרת אל הסביבה החיצונית. לעיתים קרובות, הסביבה החיצונית של הצנרת היא בעצם אחד מקירות הבית. כלומר, נזילה שמקורה בצינור אשר ממוקם בתוך קיר, תוביל למפגש של מים עם הקיר. במצב זה, תוכלו להבחין ברטיבות בקיר. אם הבחנתם בקיר שרטוב ללא סיבה הגיונית, אל תניחו שמדובר במי גשמים שחדרו כתוצאה מאיטום שאינו מיטבי, ובדקו לעומק אופציה של נזילה.

 

צבע מתקלף

רטיבות בקיר היא רק השלב הראשון בכל הקשור למפגש של קיר ומים שמקורם בנזילה. לאחר פרק זמן מסוים, צבע הקיר יתחיל להתקלף – עוד סימן שמעיד על נזילה. הצבע מתקלף כתוצאה ממים שנכנסים בין הקיר עצמו לשכבת הצבע שעליו, וגורמת להפרדה ביניהם ולקילוף של הצבע. כמובן שצבע יכול להתקלף ממגוון סיבות אחרות, אך אם תבחינו בקילוף נקודתי של צבע באחד הקירות, דעו שיתכן כי מדובר בנזילה.

 

עובש

עובש הוא שם כללי לפטריות שמתפחות על משטחים שונים ומכסים אותם. בדרך כלל, משטחים אלה הם מזונות, או משטחים לחים. בהנחה שקירות הבית שלכם לא מלאים באוכל שזמין לפטריות, עובש יוכל להתפתח שם רק בתנאים לחים במיוחד. כלומר, אם זיהיתם התפתחות של עובש במקום מסוים בדירה שלכם, סביר מאוד שהדבר מעיד על נזילה באזור.

 

חשבון מים גבוה מהרגיל

כאמור, נזילה היא בעצם מעבר של מים אל מחוץ לצנרת. כתוצאה מכך, נזילה מובילה לבזבוז מים, ובכך גם לעלייה בחשבון המים החודשי. במילים אחרות, אם חשבון המים הגיע, ולא יכולתם להאמין למספרים שאתם רואים – כנראה שיש נזילה בבית. אז בפעם הבאה שאתם מקבלים חשבון מים גבוה במיוחד, אל תמהרו להאשים את אחד מבני הבית על שהתקלח יותר מדי זמן, ובדקו האם קיימת נזילה.

 

סיכום

איתור נזילה במהירות עשוי לחסוך לכם כסף, וזמן רב שנדרש על מנת לתקן את הנזק. בשל הפוטנציאל ההרסני של נזילה שמתפתחת לאורך תקופה ארוכה, עליכם להכיר את הסימנים המעידים על נזילה, כפי שפורט במאמר זה. כך תוכלו לזהות את הנזילה במהירות, לטפל בה ביעילות, ולחסוך נזקים רבים.

 

חיבור צינור

תעלת מים
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »