הכירו את הפתרונות לפתיחת צנרת הביוב בעסק או בבית

כפי שרובנו יודעים, צנרת הביוב בבית או בעסק יכולה להיסתם באופן מפתיע ולהשבית את פעילות הבית והמשרד לחלוטין.

במקרים קלים ניתן לפתוח את הסתימה באופן עצמאי, ובמקרים חמורים יותר יש צורך בעזרתו של אינסטלטור.

ישנם מקרים בהם הסתימה מורכבת במיוחד ויש צורך גם בהבאת שירותי ביובית.

במאמר זה נרחיב לגבי הפתרונות השונים שקיימים כיום בשוק לפתיחה יעילה של צנרת הביוב.

 

מה גורם לסתימה בביוב

הסיבה הנפוצה ביותר לסתימה מורכבת בצנרת הביוב בבית העסק או בבית היא כתוצאה מצטברות של חומרים שומניים. חומרים אלו מצטברים במשך הזמן בצנרת הביוב עד שבסופו של דבר הם חוסמים לחלוטין את מעבר המים לקו הביוב העירוני. שומנים אלו נוצרים בעיקר כתוצאה מלכלוך שומני ושאריות אוכל שחודרים לניקוז מכיור חדר המטבח בבית או בעסק.

חשוב להבחין בין פתרונות שנועדו לזהות את הסתימות בצרת הביוב לבין פתרונות לשחרור ופתיחת הסתימה בפועל. זיהו סתימות ביוב יכול להיעשות כיום גם בטכנולוגיה מתקדמת כמו, המוצרים מבית ב.פ פתרונות טכנולוגיים. בין יתר הפתרונות לשחרור סתימות מובילים חשוב לציין, חומרים כימים ממסים, שרשראות דחיפה, שטיפת מים תחת לחץ ושאיבת קו הביוב.

 

שטיפה בלחץ גבוה

שטיפה בלחץ גבוה על מנת לשחרר סתימה בצנרת הביוב נעשה באמצעות משאבה מתקדמת. המפעיל מזרים מים תחת לחץ אל תוך הצנרת וסילון המים מפנה את הסתימה ומאפשר המשך זרימה חופשית של השפכים. חשוב לקבל אחריות של המפעיל לתוצאות של הפתרון ולוודא את היעילות וההתאמה של אמצעי זה לתשתיות הביוב בבית ובמשרד בהתאם למצבם.

 

רובוט לפתיחת סתימות

פתרון נוסף בו נעשה שימוש בפתיחת צנרת ביוב, הוא רובוט ייעודי לפתיחת הסתימה. הרובוט נבנה כך שהוא יכול להיכנס אל תוך צנרת הביוב, ולפנות את הסתימה מבפנים. הדבר נעשה  באמצעות חיתוך של חומרים מפריעים, כמו גם פינוי פסולת שהצטברה בתוך המערכת. קיימים בשוק מכשירים שונים המיועדים לחיתוך ופינוי של שורשים מתוך צנרת ביוב, מבלי לגרום נזק.

 

מניעת סתימות בביוב

על מנת להימנע מסתימות, חשוב שלא להשליך מגבונים לאסלה ולא לשפוך שומנים בכיור המטבח. שומנים ומגבונים מרכיבים את הבסיס של מרבית הגושים והסתימות המורכבות שדורשות שירותיי טיפול מקצועיים. חשוב גם לנקות מעת לעת את פתחי הניקוז בכיור האמבטיה והמקלחון משאריות של שיער ולכלוך שאף הם יכולים לתרום להיווצרות סתימה בצנרת.

 

נקודות חשובות בבחירת פתרונות מתאימים

לסיכום הנושא, בבחירת מקום לקבלת מענה לסתימות ביוב חשוב לבחור בחברה עם ציוד מתקדם, הן לזיהוי ואיתור הסתימות בביוב והן לפתיחתם. חשוב לוודא בעת הזמנת השירות גם את המחיר לזיהוי וגם את המחיר לאספקת הפתרון, כמו גם את מידת האחריות שניתנת על העבודה. חשוב שהחברה תעבוד עם חומרים מאושרים  בלבד ותטפל בשפכים בהתאם לחוק.

צינור

 

פקק
מה היה לנו עד כה?
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »
10 טיפים למניעת נזילות

נזילות עלולות לגרום לנזק משמעותי לביתכם, ולהוביל לתיקונים יקרים ואף לסכנות בריאותיות. חשוב לנקוט באמצעים יזומים כדי למנוע נזילות, עוד לפני שהן מתרחשות. במאמר זה,

קרא עוד »