צילום קווי ביוב – במה זה כרוך?

אף אחד מאיתנו לא היה רוצה להיכנס לביוב. יחד עם זאת, לפעמים הדרך הטובה ביותר להבין איך ניתן לתקן צנרת היא על ידי צילום מבפנים. בדיוק בשביל זה יש חברות המציעות שירות צילום קווי ביוב. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כל מה שצריך לדעת על צילום קווי ביוב ובמה זה כרוך.

 

מה זה צילום קווי ביוב

בדיקת קווי ביוב על ידי צילום, או בקיצור – צילום קווי ביוב, היא שיטה לא פולשנית וחסכונית להערכת מצב צנרת הביוב. צילום קווי ביוב כולל שימוש במערכת מצלמות ייעודית, לצילום תמונות של החלק הפנימי של צינורות הביוב. מערכת הצילום מחוברת לכבל ארוך וגמיש. הכבל הזה מוחדר לצינור הביוב על ידי המפעיל, שהוא בדרך כלל אינסטלטור המתמחה בתחום.

צילום קו ביוב

במה כרוך צילום קווי ביוב

במהלך צילום קווי ביוב, המצלמה עוברת דרך צינור הביוב, והיא מצלמת תמונות ברזולוציה גבוהה של הקירות הפנימיים. חלק ממערכות הצילום מאפשרות למפעיל לצפות בזמן אמת בצינור הביוב מבפנים. ישנן גם מערכות צילום המאפשרות כיוונון של המצלמה כך שהיא תספק מבט של 360 מעלות על פנים הצינור. התכונות הללו מאפשרות בדיקה מקיפה לכל אורך הצינור.

התמונות שצולמו על ידי המצלמה מאוחסנות בדרך כלל במכשיר הקלטה, בו ניתן לעיין מאוחר יותר. את ניתוח התמונות יבצע אך ורק טכנאי מערכות צילום (כלומר שרברב שהוכשר לכך). התמונות שהאינסטלטור מחלץ במהלך צילום קווי הביוב יכולות לספק מידע רב ערך על מצב צינור הביוב.

 

מי עושה צילום קווי ביוב

מבחינת לקוחות, צילום קווי ביוב יעשה אם יש חשד לנוכחות של סדקים, קורוזיה, סתימות או פגמים אחרים בצינור הביוב. יש לא מעט אנשים שצריכים צילומי קווי ביוב. שימוש נרחב בשיטה נעשה על ידי עיריות וארגונים אחרים האחראים על תחזוקת תשתיות הביוב. גם אנשים פרטיים יכולים להזמין צילום קווי ביוב, וועד בית בבתים משותפים ועוד.

מבחינת הספקים, יש לא מעט חברות בישראל המציעות שירותי צילום קווי ביוב. יחד עם זאת, מדובר במכשירים יקרים, שלא כל אינסטלטור מחזיק. לכן, אם אתם חושבים שיש בעיה בביוב שלכם (למשל, אם יש רטיבות משמעותית או צריכה מים גבוהה מהממוצע) – אתם צריכים לשכור את שירותיהם של מקצוענים.

 

איך לבחור חברת צילום קווי ביוב

כדי לבחור חברת צילום קווי ביוב, כדאי לוודא מראש שהחברה שאתם בקשר איתה היא חברה מוכרת ומומלצת. תחום האינסטלציה הוא תחום פרוץ למדי, וכדאי לוודא מראש שהאינסטלטור שאתם עובדים איתו הוא אכן אדם אמין. בנוסף, המחיר הוא תמיד פונקציה. כדאי לעשות סקר שוק, ולהבין את סדרי הגודל של המחירים בשביל צילום וניתוח קו הביוב הספציפי שלכם.

 

סיכום

לסיכום, צילום קווי ביוב היא דרך נהדרת – אך מעט יקרה – להבין מה המצב בצנרת שלכם. בחרו בחברה אמינה, מוכרת ומומלצת.

קווי ביוב

קווי ביוב
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »