איך יודעים אם צריך לשאוב ביוב או לפתוח סתימה?

נזקים קטנים וגדולים יכולים לצמוח מבעיות במערכת הביוב, בעיקר אם מדובר בבית פרטי. אחת הבעיות השכיחות ביותר הן הצפות וסתימות של ביוב פרטי. ממה הן נובעות ואיך מטפלים בעניין מהר וביעילות? כל הפרטים ממש כאן. 

 

איך מזהים בעיה בביוב

כולנו חווינו את זה כנראה: מסתובבים בבית, ופתאום מכה בנו ריח לא נעים ישר באף. אנחנו מנסים לרחרח ברחבי הבית ולהבין מאיפה זה הגיע – אולי זה הזבל ששכחנו להוציא? אוכל מקולקל? והנה זה – הריח החזק מגיע ישר מפתח הביוב או מהכיור. אנחנו מבינים שמדבור בסתימה או הצפה עקב עליית הביוב. זה מתסכל מאוד, אבל יש פתרון.

 

מה ניתן לעשות במקרה של הצפת ביוב?

כשמצב מבאס שכזה קורה, ישנן מספר דרכים שניתן לפעול בהן. בכל מקרה מומלץ מאוד לפעול במהרה ולא לתת לביוב ל׳שבת׳ או לקוות שזה יעבור מעצמו.

שאיבת ביוב מקצועית עם ביובית

שאיבת ביוב

שאיבת ביוב מתבצעת כאשר נוצרו אחד מהמצבים הבאים:

  • הצפה, שמצריכה שאיבה מהביוב ובמידת הצורך ממקום הצפה נוסף
  • סתימה, מה שיצריך הזמנת שאיבת ביוב מקצועית עם ביובית (משאית שאיבת ביוב ששואבת ומנקה את הביוב לאחר השאיבה) לפתיחת הסתימה בנוסף לשאיבת הביוב
  • תחזוקה שוטפת, עבור מניעת מקרים שכאלו. מומלץ להזמין שאיבת ביוב כל בערך 6 חודשים, לנקות ממנו לכלוך וזיהום מצטבר ולהקדים תרופה למכה

 

פתיחת סתימה

סתימות יכולות לקרות מכך שנזרקו לתוך האסלה מוצרים שאינם נשטפים באסלה או מתפרקים כמו שצריך כשהם יורדים בצנרת. סיבות נוספות יכולות להיות התקנה לא טובה של צנרת הבית או פסולת בניין לסוגיה שנתקעה ולא פונתה כראוי עקב שיפוצים או בנייה באזור. פעולת פתיחת הסתימה יכולה להתבצע על ידי אינסטלטור אם מדובר בסתימה קל יחסית, או להצריך ביובית ושאיבת ביוב אם מדובר במקרה רציני וחמור יותר.

שאיבת ביוב מקצועית עם ביובית

מחירון ממוצע לשירותי שאיבת הביוב

בכדי שתגידו מלומדים למעמד הזמנת השאיבה, איגדנו עבורכם את המחירים הממוצעים בשוק לשירותי אלו:

  • פתיחת סתימה בסיסית בביוב, 700-1,000 ש״ח
  • מחיר חיתוך שורשים בצנרת ביוב, כולל שטיפה, 1,000-1,500 ש״ח
  • צילום קו ביוב עד 30 מטר, 1,200-1,500 ש״ח
  • שאיבת בור שומן לקוב בודד, 700-900 ש״ח
  • שעת עבודה לשאיבת הצפות סטנדרטית, 450-550 ש״ח
  • שאיבת בור ספיגה ללא פינוי לאתר פסולת, 800-1,000 ש״ח

 

כדאי לדעת

אלמנטים כמו חוסר בחניה, האם מדובר בבניין שיצריך בדיקות נחרבות יותר או בית, וכן שעות עבודה שאינן סטנדרטיות יעלו את עלות הטיפול באופן מסוים. בנוסף, ביצוע של פעולות שאיבה וניקוי של ביוב או קווי ביוב רבים יכלול, בנוסף למחירן הרגיל, גם תשלום אגרה על פינוי מי שפכים. לא נעים, אבל לפחות הבעיה מאחוריכם, וכדאי לדעת מראש מאשר להיות מופתעים.

 

לסיכום

מדי פעם יקרה המקרה המצער של הצפת ביוב או סתימה בביוב, אך עם תחזוקה שוטפת שתמנע בעיות וטיפול מהיר ואפקטיבי, תוכלו להגדיל את הסיכויים שהדבר לא יקרה בתכיפות גבוהה ושהנזק לא יהיה גדול.

שאיבת ביוב מקצועית עם ביובית

שאיבת ביוב מקצועית עם ביובית
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »