איך להדביר את הבית בעצמנו

עבור אדם, ביתו הוא מבצרו. אך מה עושה אדם כאשר מבצרו נפרץ, ועוד על ידי מזיקים ארורים שמפרים את שלוות הבית ומסכנים אותו על ידי העברת מחלות? עולם ההדברה כולל היום מגוון רחב של פתרונות עבור כל סוגי המזיקים, מהפשפש הכי קטן לחולדה הכי גדולה. עבור אלה שמעוניינים לשים סוף למטרד בעצמם, נרכז במאמר זה את השיטות היעילות ביותר להדברה עצמית.

 

עשה זאת בעצמך

עד לפני מספר שנים, המודעות לגבי חומרי ההדברה הנגישים בשוק הייתה נמוכה למדי עד לא קיימת, ורבים היו מזעיקים מדביר עכשיו וללא דיחוי, ברגע שבקושי ג'וק אחד היה יוצא ממחבואו. אך כיום, לצד הופעתם של חומרי הדברה ביתיים בשוק והידע הנמצא במרחק כמה לחיצות כפתורים, יותר ויותר אנשים בוחרים לנסות ולהתמודד עם אתגר ההדברה בעצמם.

 

טיפול מנע קודם לכול

ראשית, על מנת להתמודד עם בעיית הופעתם של המזיקים, עלינו לסכל ככל הניתן את דרכי הגישה אל ביתנו. זה כולל איטום הרמטי של פתחים מיותרים, לרבות פתחי ביוב, צנרת, תעלות אוורור וסדקים לא רצויים בקירות. מינים רבים של חרקים לרבות תיקנים ינסו לעשות את דרכם גם דרך פתחי המדיח וינסו להגיע אל המטבח כדי ללקט שאריות מזון. יש לוודא כי כל הפתחים הפוטנציאליים חסומים בצורה מיטבית, ושסביבת הבית נשארת נקייה ומסודרת.

 

ג'ל פיתיון

ג'ל פיתיון נחשב לפתרון מהפכני שמסייע רבות, בעיקר במקרים בהם נדרשת הדברה עצמית יעילה. הוא יעיל במיוחד כנגד נמלים וג'וקים, וכל שיש לעשות הוא למרוח אותו באזורים הרלוונטיים ולהמתין. החרקים יימשכו לג'ל, יאכלו אותו, ויורעלו באמצעות הרעל המצוי בג'ל, שמשוחרר באופן איטי ומאפשר להם להגיע אל מזיקים אחרים ובכך להדביק גם אותם.

גם מזיקים שניזונים מהמזיקים שבאו במגע עם הג'ל ומתו, ימותו גם הם. תגובת השרשרת היעילה הזו מסייעת לזרז את תהליך ההדברה, ללא שימוש ברעלים אגרסיביים של מדבירים מקצועיים.

 

מגוון מלכודות

אם מדובר בהדברה ביתית של מזיקים שהם קצת יותר גדולים מהג'וק הסטנדרטי, כמו למשל עכבר או חולדה, גם כאן יש מגוון פתרונות יצירתיים. ישנן כמובן מלכודות דבק שנועדות ללכוד עכברים או חולדות, באמצעות ריח המושך אותן ובתוספת אוכל המשמש כפיתיון.

עבור מי שסבור כי מדובר בפתרון אכזרי, ישנן גם מלכודות הומניות שניתן לרכוש בכל חנות כלי בית כזו או אחרת. מלכודות הומניות משמשות ללכידת המכרסם מבלי לפגוע בו, ולאחר מכן ניתן לשחררו רחוק מהבית ככל הניתן.

 

הדברה ביתית מומלצת למקרים פשוטים

לסיכומו של עניין, ניתן בהחלט להשתמש בתכשירים המוצעים בשוק, לרבות ג'ל פיתיון, תרסיסים ומלכודות, על מנת לפתור את הבעיה- אם אכן מדובר בבעיה נקודתית. אך חשוב להבין שאם מדובר במכת מזיקים הקשורה לתשתיות הבית, מומלץ למצוא מדביר מקצועי שיטפל באופן יסודי בבעיה.

להשמיד את הבית

להשמיד את הבית
מה היה לנו עד כה?