איך לתקן ריהוט למרפסת שספג הרבה מים

אין ספק שריהוט למרפסת זה דבר שמוסיף צבע ויופי, ויכול להישאר לאורך שנים. אך אם לא נשמור עליו, חייו עלולים להתקצר והוא ייהרס. אם הריהוט שלכם ספג הרבה מים כתוצאה מזה שהשארתם אותו בחוץ בחורף, אל תמהרו לזרוק אותו, יש פתרונות.

 

סוגים שונים של ריהוט למרפסת

קודם כל, ישנם סוגים שונים של ריהוט למרפסת. יש ריהוט שעשוי מעץ, ממתכת, מפלסטיק ועוד. בכל אחד צריך לטפל בצורה שונה.

 

קירוי

על מנת למנוע תיקון נוסף של רהיטי המרפסת, מומלץ להתקין קירוי מעל כדי למנוע הגעה של מים (לדוגמה – טל בלילה, גשם או כל דבר אחר). ברגע שתסיימו להשתמש, בלילה או בחורף פשוט כסו את הריהוט וכך הוא יוכל להישמר, במיוחד ריהוט שעשוי מעץ או ממתכת. ריהוט מעץ שספג הרבה מים עלול להסריח ולהתפרק וריהוט ממתכת עלול להחליד.

 

צבע לריהוט ממתכת

אם מדובר בריהוט למרפסת ממתכת שהחליד, מומלץ לצבוע בצבע אטום. במידה וכבר צבעתם את הריהוט לפני שהוא החליד, קודם כל הסירו את כל החלודה בעזרת שפכטל ומברשת העשויה מפלדה, המתכת צריכה להיות יבשה ונקיה. רק לאחר מכן מרחו את הצבע החדש. הצבע שומר על הריהוט מחלודה. מומלץ להיות נדיבים עם הצבע כדי לקבל רמת גבוהה של כיסוי. תוכלו לבחור איזו רמת גימור אתם רוצים לקבל בצביעה, האם חלק או מחוספס.

 

צבע לריהוט מעץ

כאשר מדובר בריהוט למרפסת מעץ, מומלץ למרוח לכה שקופה, השומרת על העץ מפני מים וזוחלים ומגינה על הריהוט. מומלץ לצבוע את הריהוט כאשר העץ יבש ואין לחות בחוץ. ישנם מספר צבעים אטומים\צבעי לכה שאפשר לצבוע את הריהוט כמו צבעי צרבעץ או צבעי ורניש.

שימו לב שאם תמרחו שכבה נוספת של צבע צרבעץ הגוון יתכהה כך שאם אתם לא בטוחים איזה גוון אתם רוצים לריהוט, מומלץ לתת לצבע להתייבש, לראות מה הצבע שהתקבל ורק לאחר מכן להחליט האם ברצונכם למרוח עוד שכבה. על מנת לשמור עליו מפני חדירה של מים, מומלץ למשוח את הריהוט כל חצי שנה בשמן פשתן גס. השמן נספג בעץ ועוזר לו לא להינזק מהסביבה.

 

איך מתקנים?

רהיטים למרפסת מעץ שספגו הרבה מים וכתוצאה מכך יש בהם חורים ושקעים, ניתן למלא אותם בשפכטל שמיועד לרהיטים מעץ. ממלאים ומחכים שיתייבש, לאחר מכן משייפים ואז במידה ורוצים אפשר לצבוע אותו. אפשר להשתמש גם בשעווה הממלאת סדקים ואז כשהיא מתייבשת מורידים את החלקים הפחות יפים והבולטים. אם כתוצאה מהמים אתם מרגישים שהריהוט רופף ולא תקין, אפשר לחזק אותו עם ברגים.

 

שמירה על ריהוט למרפסת

לסיכום, כדי שלא תצטרכו להתעסק עם הריהוט כל תקופה וכדי שהריהוט יישמר לאורך זמן, מומלץ לבצע טיפול שגרתי ולכסות אותו בכיסוי על מנת שיישמר מפגעי מזג האוויר. בהצלחה.

איך לתקן ריהוט למרפסת שספג הרבה מים

איך לתקן ריהוט למרפסת שספג הרבה מים
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »