איך תשיגו קבלן שיפוצים בצפון שיחליף לכם את הצנרת בדירה

הצנרת היא מבין המערכות החשובות בין אם בדירה או בין אם בבית פרטי ואותה צריך לתחזק ולשפץ במעבר לבית ישן, כאשר ההמלצה היא החלפת צנרת כל 15 עד 30 שנים.

צנרת ישנה תוביל לנזילות, סתימות והצפות ואמנם החלפת הצנרת היא עבודת שיפוץ יקרה ומורכבת, היא הכרחית לפעמים.

 

החלפת צנרת בצפון

כדי למצוא קבלני שיפוצים בצפון, כמו גם בשאר אזורי הארץ, אפשר לעשות חיפוש פשוט באינטנרט או להתייעץ עם חברים, שכנים, בני משפחה כדי למצוא קבלנים מומלצים. מכיוון שהחלפת צנרת זאת עבודה מסובכת שעושים פעם אחת בערך בדירה אז כדאי לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר עם קבלן שיפוצים אמין, מקצועי ובמחיר הגון.

 

מתי מחליפים את הצנרת

החלפת צנרת מומלצת במקרים הבאים:

מקרה פירוט
לפני שעוברים דירה בקניית בית או דירה מיד 2 לא חדשה מומלץ להחליף מכיוון שהצנרת בדירות אלה היא ממתכת הצוברת חלודה.
ביצוע שיפוץ כלשהו בדירה שלכם אם אתם מבצעים שיפוץ בבית שלכם והוא בן יותר מ-15 שנים אז מומלץ להחליף צנרת מכיוון שגם ככה הבית הולך להיות תחת שיפוצים אז אפשר לנצל את ההזדמנות שכל הלכלוך יהיה ביחד. כמובן שמדובר בצנרת מתכת בלבד.
נזילה בצנרת במרבית המקרים, קבלן שיפוצים יחליף את הקטע בו יש נזילה אך אם הוא יראה שיש חלודה וקורוזיה בכלל הצנרת סביר להניח שהוא ימליץ לכם להחליף את כל הצנרת כדי למנוע נזילות בעתיד.

 

צנרת מתכת לעומת צנרת פלסטיק

ככלל, תמיד מומלץ על צנרת מפלסטיק מאשר צנרת ממתכת ויש לכך מספר סיבות. סיבה ראשונה זה הגמישות, כאשר פלסטיק יותר גמיש, אז גם אם הצינור יזוז קצת לא אומר שהוא ישבר או יסדק לעומת צינור מתכת שכל תזוזה בו תוביל לפגיעה. סיבה שנייה זה הקורוזיה בצינור מתכת, כאשר פלסטיק הוא חומר שלא יכול לצבור חלודה ולכן המים יותר נקיים. לבסוף, התקנת צנרת פלסטיק יותר מהירה ופשוטה לעומת צנרת מתכת.

 

בחירת סוג צנרת בהתאם לטמפרטורות

באזורים חמים כמו בדרום הארץ ומרכזה מומלץ על התקנת צנרת מסוג SP אשר נחשבת עמידה וחזקה בפני החום. לעומת זאת באזורים קרים כמו צפון הארץ וירושלים צנרת מסוג SP דווקא לא תתאים מכיוון שיש לה נטייה להתנפח ולקבל סדקים בטמפ' נמוכות המאפיינות את אזורים אלו. שם דווקא כדאי להשתמש בצנרת מסוג PEX שעמידה לטמפ' הללו וגם היא איכותית כמו SP.

 

סיכום

כאמור, הצנרת היא מערכת חשובה ולכן צריך להחליף אותה בבתים ישנים, במיוחד אם היא עשויה ממתכת. ישנן סיבות שונות שבגללן צריך להחליף את הצנרת כפי שכתוב בטבלה למעלה. בנוסף, ישנם סוגי צנרת שונים, בין אם מדובר בחומר הצנרת: פלסטיק או מתכת ובין אם מדובר בסוג הצנרת SP  או PEX שכל אחד מתאים לטמפרטורות אחרות.

איש תחזוקה

 

איש תחזוקה
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »