אלו שיטות קיימות למערכת השקייה לגינה בבית

במסגרת העיצוב של הגינה, בניית מערכת השקיה היא חלק בלתי נפרד. כמו עבודות נוספות בגינה, גם אותה כדאי לבצע בצורה מקצועית כדי לקבל תוצאה טובה יותר. כאן נספר לכם את כל מה שחשוב לדעת.

 

מערכות השקיה

כמו עוד עבודות שאותן גנן בכפר סבא יכול לבצע עבורכם, גם בנייה של מערכת השקיה היא חלק מהעבודה שלו. עם זאת, לפני שנסביר לכם על מה בדיוק מדובר, כדאי שתכירו את שתי האפשרויות המרכזיות שיש לכם כדי להשקות את הגינה. האפשרויות הללו שונות אחת מהשנייה, אולם הבחירה ביניהן לא אמורה להיות לכם קשה מידי.

מערכות השקיה

השקיה רגילה

האפשרות הראשונה היא להשקות את הגינה שלכם כמו פעם. המשמעות המעשית של זה היא שכדי להשקות את הגינה עליכם לעבור על כל החלקים בה שיש בהם צמחייה ולהשקות אותם עם צינור עם דלי. האפשרות הזו אמנם חוסכת מכם את הצורך לבנות מערכת השקיה חכמה יותר, אולם יש בה שני חסרונות. האחד הוא כמובן שימוש בכמות גדולה של מים והשני הוא שאתם אחראים עליה.

 

מערכת חכמה

האפשרות השנייה היא לבנות מערכת השקיה חכמה. במערכת הזו אתם מניחים בגינה שלכם צינורות השקיה, ומחשב חכם הוא זה שדואג להפעלה שלהם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לוודא שלצינורות יש חיבור מתאים למים, והמערכת כבר תעשה את העבודה בשבילכם. במקום לדאוג להשקיה כל יום, אתם יכולים להסיר את האחריות הזו מהכתפיים שלכם.

 

חיסכון במים

בניגוד למה שאולי אפשר לחשוב, מערכות השקיה חכמות חסכוניות במים הרבה יותר מאפשרויות השקיה אחרות. המערכת יודעת בדיוק כמה מים הגינה והצמחים שלכם צריכים, ונותנת להם בדיוק את הכמות הזו.

חיסכון במים

איך עושים את זה בפועל

אם זה נשמע לכם כמו דבר מסובך, חשוב שתבינו שהתקנה של מערכת השקיה חכמה היא לא דבר מאוד מורכב. כמובן, כל זה בתנאי שמוצאים את איש המקצוע המתאים על מנת שיעשה לכם אותה. הגנן יגיע אל הגינה שלכם, ויבין מהי הדרך הנכונה לבנות את המערכת. בדרך כלל תוכלו לקבל מהגנן סקירה על מספר מערכות, כאשר אתם אלו שתבחרו בסופו של דבר את המערכת שלכם.

חשוב לזכור שאמנם אין סיבה לקנות מערכת השקיה יקרה, אולם לעיתים מערכת כזו תהיה חסכונית יותר במים, מה שאומר שגם מבחינה כלכלית הבחירה הזו תשתלם לכם בסופו של דבר.

 

לסיכום

בכל גינה, ההשקיה היא תנאי הכרחי לשמירה על הגינה. בדיוק כמו האוכל של בני האדם, כך גם המים הם מוצר חיוני עבור הצמחים. האפשרות להשקות את הגינה שלכם בכוחות עצמכם תמיד קיימת, אולם היא לא חסכונית במים וכמובן שהיא מטילה את האחריות הזו עליכם. זו הסיבה שאנחנו ממליצים לכם למצוא גנן מקצועי כדי שיבצע אצלכם בגינה התקנה של מערכת השקיה חכמה.

בית וגן

בית וגן
מה היה לנו עד כה?