כיצד קוסמים, אמנים ומנטליסטים מפנים את תשומת הלב

אם הייתם לאחרונה בהופעה של קוסם, מנטליסט או אומן חושים בוודאי שמתם לב ליכולת המיוחדת של אותם אומנים להפנות את תשומת ליבם לפרטים מסוימים תוך כדי התעלמות מפרטים אחרים. אין ספק שמכל היכולות שיש להם זו כנראה המרשימה ביותר. אנחנו כאן כדי לנסות להסביר לכם כיצד אותם אומנים מגיעים למצב שבו הם מפנים את תשומת הלב.

 

קוסמים ומנטליסטים

למרות שאנחנו מזכירים אותם בנשימה אחת, חשוב להבין שיש הבדל בין מנטליסט עד הבית ובין קוסם. המנטליסט נובע בעיקר בתודעה שלנו בעוד שקוסם פונה אל חוש הראיה ומבצע מעשים שלא ברור לנו איך הם התרחשו במציאות. למרות ההבדל הזה, הנקודה שמאחדת את שני סוגי האומנות הללו זו החשיבות לשמירה על קשר מלא עם הקהל תוך הפניה מדויקת של תשומת לב.

 

הפנית תשומת לב

במהלך הופעה של מנטליסט, במיוחד כאשר הוא מנסה לחשוף את תודעתו של אחד המשתתפים הוא צריך לשים לב להרבה מאוד פרטים. בכל רגע נתון יש לא מעט דברים שיכולים להסיח את דעתו, ומה שיקבע האם הוא יצליח להגיע לרמת הביצוע שאליה הוא שואף זו היכולת להפנות את תשומת הלב לדברים החשובים באמת.

 

התבוננות בפרטים הקטנים

אחד הדברים שעוזרים לאומני חושים להגיע למקום שהם נמצאים בו זו התבוננות בפרטים הקטנים. במהלך הופעה של אומן חושים יש מקרים שבהם הוא יסביר לכם כיצד הוא הגיע לתובנה מסוימת. אחרי ההסבר של האומן הכל יראה לכם פשוט, אולם האמת היא שמה שמאפשר לאומן להגיע לתובנה הזו היא היכולת להסתכל לעומק בפרטים שלעין רגילה לא היו נראים מאוד חשובים.

 

התעלמות ממה שלא חשוב

יחד עם ההתבוננות הפרטים הקטנים, כל אומן חייב להצליח לסלק מהתודעה שלו את הפרטים הלא חשובים. בכל הופעה יכולים לעלות הרבה פרטים שלעין רגילה נראים חשובים, אולם היכולת של האומן היא לסנן את אותם פרטים ולהגיע למיקוד באלו שבאמת נחוצים עבור ההופעה.

 

מדיטציה

עוד כלי שבו משתמשים אומנים רבים ולא במהלך הופעות הוא מדיטציה. המדיטציה מאפשרת לאומנים להגיע לרמת ריכוז גבוהה מול עצמם, להבין מה בדיוק הדברים שמסיחים את הדעה שלהם וליצור מצב שבו הם יכולים להגיע לריכוז שיא סביב נקודה מסוימת. המדיטציה נותנת להם את היכולת לא להפנות את תשומת לב לכל מה שעולה ברקע אלא לרכז אותה סביב מה שבאמת חשוב.

 

לסיכום

אחד הדברים הכי חשובים אצל אומני חושים, מנטליסטים או קוסמים הוא הפניה נכונה של תשומת לב. במהלך ההופעות האומנים חייבים להיות בריכוז שיא ולא לתת לפרטים אחרים לבלבל אותם. בין הכלים שמאפשרים להם להגיע לרמת הריכוז הזו הוא היכולת להתבונן בפרטים קטנים גם כאשר הם לא נראים חשובים או מדיטציות שונות שעוזרות להם להתרכז סביב אותה נקודה לאורך זמן.

איך אמנים ומנטליסטים מסיטים את תשומת הלב

כיצד קוסמים, אמנים ומנטליסטים מפנים את תשומת הלב
מה היה לנו עד כה?