במה כרוך פטור ממס הכנסה לנכה?

פטור ממס הכנסה לנכה הוא פטור רפואי הניתן מביטוח לאומי, אבל האם אתם יודעים מה התהליך הכרוך בקבל פטור כזה? האמת שלא כולם יודעים, ולכן אנחנו מפרסמים את הכתבה הבאה, המשיכו לקרוא.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה

לפטור ממס עקב נכות זכאים האנשים העונים על הקריטריונים הבאים של ביטוח לאומי –

  1. עיוורון או חירשות
  2. אדם החווה אירוע לבבי או מוחי
  3. אדם החולה במחלה אחת או יותר כרונית או מסכנת חיים (כמו למשל קרוהן, סרטן, סכרת, מחלות לב, מחלות ריאה פרקינסון ועוד)
  4. אדם בעל נכות פיזית או נפשית (מחלות נפש או קטיעות)

 

במה כרוך פטור ממס הכנסה לנכה

על מנת לבקש מביטוח לאומי פטור ממס הכנסה תצטרכו לבצע מספר שלבים והם –

  • ריכוז המסמכים המעידים על המצב הרפואי
  • קבלת המלצה מהרופא המטפל לקביעת אחוזי נכות
  • הגשת הבקשה בביטוח לאומי
  • שלום אגרה למדינה
  • המבקש יצטרך להגיע לוועדה רפואית בה ייקבעו אחוזי הנכות של המבקש והבקשה תבחן בהתאם לאחוזים שייקבעו

 

מהי הוועדה הרפואית

הוועדה הרפואית אליה תדרשו להגיע על מנת לסיים את בחינת הבקשה שלכם לפטור ממס הכנסה בנויה מרופאים העובדים עם ביטוח לאומי הקובעים את אחוזי הנכות המגיעים לכם על בעיה רפואית אחת או יותר. תוצאות הוועדה יישלחו למס הכנסה והם יאשרו או יידחו את הבקשה שלכם לפיה.

 

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה לנכה יינתן לרוב לנכה על 100 אחוזי נכות על בעיה רפואית אחת או על 90 אחוז נכות משוקללות עם כמה בעיות רפואיות רלוונטיות (אחת מהבעיות צריכה להיות מלפחות 40 אחוזי נכות).

 

ערעור על החלטה שלילית של הוועדה

אם אתם חשים כי נעשה לכם עוול והמקרה שלכם לא נבחן לעומקו או שאולי שכחתם בטעות טפסים שיכלו להיות מסייעים מאוד במקרה שלכם ורק עכשיו הגיעו אליכם תוכלו לערער על דחיית הבקשה שלכם בביטוח לאומי ותדרשו לשלם אגרה נוספת על מנת לקיים וועדה נוספת לבחינה מחודש של המקרה שלכם.

 

לסיכום

על מנת לקבל פטור ממס הכנסה תצטרכו לעבור וועדה רפואית בה תציגו את כלל המסמכים המעידים ומתעדים את הבעיה הרפואית בגינה תבקשו את הזכאות לפטור. לפני הגשת הבקשה וודאו כי אכן יש ברשותכם כל המסמכים הרלוונטיים וכמה שיותר מעמיקים ומוכיחים את הבעיה הרפואית שלכם על מנת לתת לרופאים בוועדה את תמונת המצב המלאה מהיום שהבעיה התחילה ועד הבדיקה או הטיפול האחרון שקיבלתם בגינה.

אחרי תשלום האגרה תקבלו זימון מביטוח לאומי לוועדה הרפואית ושם יוחלט האם תאושר או תדחה הבקשה. אם לא תהיו מרוצים מהתוצאות של הוועדה תוכלו לערער עד 45 ימים מיום ההודעה על התוצאה השלילית ולקיים וועדה נוספת בתשלום נוסף של אגרה.

פטור ממס הכנסה לנכה

פטור ממס הכנסה לנכה
מה היה לנו עד כה?