5 דרכים למנוע ממזיקים להיכנס ולעשות באלגן בבית

ידוע שהבית שלנו יכול להוות מקלט לכל מיני מזיקים לא רצויים, מאחר והוא עשוי לספק מקור הגנה, חום/קור, ומזון.

מזיקים כמו יתושים, נמלים, תיקנים עכברים ויונים מחפשים את הפתחים האפשריים כדי להכנס לביתנו.

לכן, ישנן שיטות רבות למנוע מהם לעבור את הסף. נסקור כמה מהן בכתבה הבאה.

 

למה חשוב למנוע כניסת מזיקים?

מעבר לכך שלא נעים לחיות עם יצורים לא רצויים ללא שליטה, זה יכול להיות גם מאוד מסוכן. המזיקים כשמם כן הם – עשויים להזיק. הם מגיעים מבחוץ וחשופים להרבה מאוד חיידקים ומחלות, כך שבכניסתם לבית נכנסים עוד מזיקים שאנו לא תמיד יודעים על קיומם. לכן, נרצה לשמור על הבית שלנו נקי ובטוח, ולבצע הרחקת יונים, חרקים, עכברים ועוד.

 

רשתות

אחת הדרכים המובילות למניעת כניסת מזיקים, היא התקנת רשתות בחלונות ובדלתות. קיימים סוגים שונים של רשתות שמרחיקות מזיקים מהכניסה אליכם הביתה, במיוחד את אלו המעופפים לדוגמא רשת נגד יתושים או יונים. כאשר יש רשתות בפתחים נוצר מחסום מוחלט בין הפנים לחוץ, עם זאת עדיין ניתן ליצור מראה שקוף שלא יסתיר את הנוף או ימנע מאור טבעי להיכנס הביתה.

 

הדברה

מומלץ לבצע הדברה בתדירות קבועה – למשל עונתית או שנתית, במיוחד לקראת האביב. בתקופה זו הרבה מהמזיקים מגיעים לכיוון הבתים לחפש מזון, בעיקר תיקנים ונמלים. בנוסף, אם ברצונכם לבצע הדברה ספציפית, אמרו זאת למדביר והוא ישתמש בחומר המיוחד לסוג המזיק הספציפי. את ההדברה ניתן לבצע בתוך הבית, ואם אתם גרים בבית קרקע מומלץ לרסס גם בחצר.

 

דוקרנים

זוהי דרך המיועדת להרחקה של יונים ומיני ציפורים בעיקר. הדוקרנים אינם מסוכנים כיוון שבונים אותם בצורה שהקצה העליון שלהם כהה, לכן הם יגרמו לציפורים לאי נוחות אך לא יפצעו אותן. פתרון זה הוא זול יחסית וכן עמיד – יכול להחזיק לתקופה של עד 12 שנים. שני הסוגים המובילים הם דוקרני פלסטיק ונירוסטה.

 

מלכודות

אם אתם מעוניינים לקחת את העניינים לידיים, תוכלו להשתמש במלכודות. כך, במצבים קלים תמנעו מהזעקת מדביר. המזיק ייתפס ולא יעשה לכם בלאגן בבית. קיימים כמה סוגים של מלכודות ביניהם מלכודת דבק, תיבת האכלה ומלכודת קפיץ.

 

מניעה

אז גם לכם יש חלק בעניין, אמנם לא תוכלו למנוע לגמרי את הגעת המזיקים אך בהחלט ניתן לסייע לכך. כדאי לדאוג שהבית יהיה נקי, לא לאכול בחדרים ואם כן לנקות טוב אחריכם, לדאוג שהמטבח יהיה נקי משאריות מזון ובישולים וכל היוצא בזה. בנוסף, כאשר אתם מכניסים הביתה רהיט חדש, במיוחד רהיט עץ – בדקו טוב שאין חורים או סימנים המעידים על מזיקים שעשויים להסתתר בו.

 

לסיכום

מזיקים בבית היא תופעה נפוצה שכולם רוצים להימנע ממנה. כיום, ישנן דרכים שונות כיצד לעשות זאת. כדאי לבחור בשיטה המתאימה לכם ביותר לפי סוג הבית בו אתם מתגוררים, סוג המזיק שנטפל אליכם וכן לפי היכולת הכלכלית שברשותכם. העיקר שביתכם יהיה נקי ונעים, בהצלחה!

בעל חיים
בעל חיים

 

רשת
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »