3 דרכים לפתיחת סתימות בעסק ובבית

סתימות זה אף פעם לא דבר נחמד, ורבים מתקשים בשחרורן.

יש סתימות שקל יותר לפתוח עצמאית, ויש סתימות שעדיף להזמין בעל מקצוע.

המאמר יעסוק בדרכים שונות לפתיחת סתימות בבית ובעסק.

אז אם גם אתם מתקשים בשחרור הסתימה, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

 

מהם הגורמים לסתימה?

יש מספר גורמים בגללם נוצרת סתימה בביוב. במקרים מסוימים מערכת הביוב היא זו שמהווה את הבעיה. לעיתים היא עתיקה או חלודה, ולעיתים יש פיצוץ בצנרת או סדק בצינורות.

גורם נוסף הוא חפצים שאינם מתכלים שנכנסים לביוב וגורמים לסתימה (כמו שיערות, מגבונים, חתיכות פלסטיק ועוד). במקרים קשים יותר, שורשים של עצים גורמים לפיצוץ בצנרת הביוב.

 

טיפול עצמאי – אפשרי?

במצבים מסוימים ניתן לפתוח את הביוב באופן עצמאי. במצבים אחרים מומלץ לקרוא לבעל מקצוע. כך לדוגמא תרמו פרו אינסטלציה מומחים באיתור וטיפול בנזקי ביוב, קלים וקשים יותר.

כאשר מדובר במקרים קשים אין ספק שצריך לקרוא לבעל מקצוע, וגם לעיתים במקרים קלים יותר אין ברירה אלא לקרוא למישהו מקצועי. עם זאת, במקרים רבים ניתן לטפל לבד בסתימה.

 

דרכים להתמודדות

במקרים בהם מצטברת פסולת בביוב ונוצרת סתימה כתוצאה מכך, לרוב ניתן לפתוח אותה לבד.

יש לפתוח את פתח הניקוז, למצוא מאיפה מגיעה הסתימה, ולהוציא בידיים את כל הלכלוך שהצטבר. במקרים אחרים צריך להשתמש בפומפה. לחץ המים שנגרם כתוצאה מהפמפום יכול להוביל לשחרור הסתימה.

 

שיטות נוספות

ניתן גם לפתוח סתימות בעזרת חומרים כימיים, אך יש להיזהר בשימוש בהם. תלוי אם הצנרת היא ממתכת או מפלסטיק, ואם אינכם מבינים, עדיף שתנסו שיטה אחרת או שתקראו לבעל מקצוע. כמו כן, השימוש בחומרים אלו מסוכן ויש להיזהר מכך.

 

בעל מקצוע במקרה הצורך

במידה בה ניסיתם לפתוח את הסתימה לבד ללא הצלחה, קראו לבעל מקצוע. הגיוני ואף מומלץ לנסות לפתוח סתימות לבד בתחילה, אך במקרים מסוימים ניסיון ממושך עלול להוביל לנזק יותר מאשר לתועלת.

 

מה יעשה בעל מקצוע שאנחנו לא?

כיום, לבעלי מקצוע בתחום האינסטלציה יש אמצעים חדשניים ומתקדמים העוזרים לאיתור ולפתיחת הסתימות.

כך יש מצלמות טרמיות ורובוטים חדשניים שיעזרו בפתרון בעיות מורכבות, כמו: הסרה וניקוי של שורשים מהביוב, איתור נזילות ותיקון הצנרת.

 

שירותי ביובית

גם במקרה בו הסתימה נחשבת לפשוטה יותר, לעיתים היא לא נפתחת. לשם כך צריך זרם מים חזק לתוך פתח הביוב, וזאת נעשה באמצעות הביובית. גם לשם שימוש בביובית צריך לקרוא לבעל מקצוע, ומומלץ להתייעץ איתו תחילה.

 

פתיחה בהצלחה

לסיכום, במקרים רבים ניתן לפתוח את הסתימות בבית ובעסק באופן עצמאי, באמצעות שימוש בידיים, פומפה וכדומה. במקרים אחרים אין ברירה אלא להזמין בעל מקצוע, שיעשה שימוש באמצעים חדשניים ויפתור לכם את הבעיה. לכן, אל חשש, הבעיה תיפתר במהרה.

 

כלי עבודה

תעלת מים
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »