האם מטבח שחור קל יותר לניקוי?

לאחרונה אנחנו רואים יותר ויותר אנשים שמעוניינים לשנות את מראה המטבח הקלאסי בביתם ולהצטרף לטרנד החם בעולם המטבחים – מטבח שחור! בעוד שבעבר אנשים רבים נמנעו ממטבחים בצבע שחור עקב המחשבה שלריהוט שחור יש נטייה לתת אווירה קודרת לחדרים ולבית, כיום אנו מבינים שהמציאות שונה לחלוטין ושלמטבחים שחורים יש יתרונות רבים מעבר לעיצוב המהפנט. במאמר הבא, נעזור לכם להבין האם מטבח שחור יתאים עבורכם ומה היתרונות הבולטים שלו.

 

מטבח שחור? מה זה בכלל?

כפי שניתן להבין מהשם, מטבח שחור הוא מטבח בצבע שחור. מפתיע, נכון? טרנד המטבחים השחורים שהגיע אלינו מאירופה, צובר תאוצה משמעותית בארץ עקב המראה החדשני שהוא מעניק למטבח, וכן בשל היתרונות הרבים שלו על פני מטבחים רגילים עם שיש לבן. מטבחים שחורים יכולים להגיע במגוון רחב של צורות, גדלים וחומרים.

לרוב, נראה מטבחים שחורים עם שיש בצבע שחור או אוניקס. מטבח שחור עם עץ בצבעים שונים היא אופציה פופולרית נוספת, כל עוד העץ מגיע בצבע שניתן לשלב בצורה טובה עם הצבע השחור. כשאנחנו מעצבים מטבח שחור, נרצה לבחור נכון באלמנטים שונים במטבח שיבליטו את הצבע השחור ויעניקו לו את המראה אותו אנחנו מחפשים – למשל, ארונות שחורים, אי שחור, שיש שחור וכסאות שחורים.

מטבח שחור נקי

ממה עשויים מטבחים שחורים?

כפי שציינו למעלה, מטבחים שחורים יכולים להיות עשויים ממגוון רחב של חומרי גלם. בעוד שהפריטים במטבח העשויים מעץ, כמו ארונות, מדפים וכדומה יכולים להיות צבועים בצבע שחור ללא קשר לסוג העץ, לרוב אנחנו נעדיף להשתמש בחומרים שחורים מטבעם עבור אלמנטים אחרים במטבח.

שני החומרים הבולטים ביותר, הם שיש בצבע שחור או אבן האוניקס. כמובן, ישנם סוגים ורמות איכות שונות הן לשיש והן לאוניקס, המתבטאות באורך החיים של החומר, מידת הקשיחות והעמידות שלו ויכולות הספיגה שלו.

 

מה היתרונות של מטבח בצבע שחור?

מעבר לעיצוב החדשני של המטבחים השחורים, ישנם כמה יתרונות פרקטיים יותר של מטבחים שחורים על פני מטבחים רגילים. ככל הנראה, היתרון הבולט ביותר מהם הוא העובדה שהרבה יותר קל לנקות מטבחים בצבע שחור מאשר מטבחים עם שיש לבן. הסיבה העיקרית לכך היא שכתמים יהיו הרבה פחות בולטים על צבע שחור מאשר על צבעים אחרים – גם כתמי שמן ומזון וגם כתמים מנזילות שונות.

 

איך לעצב מטבח שחור בצורה הנכונה?

הדרך הנכונה לעצב מטבח שחור היא להיעזר במעצב מקצועי. הצבע השחור הוא מאוד דומיננטי, לכן בחירה נכונה של חומרים וצבעים היא קריטית בשביל שנוכל להקנות למטב שלנו את המראה האלגנטי והיוקרתי אותו אנחנו מחפשים, ולהימנע ממראה קודר ואפל.

ניתן לשלב מטבחים שחורים במגוון רחב של עיצובים – החל מעיצוב כפרי מבוסס עץ, ועד לעיצוב מודרני יותר עם צבעי בטון ומתכת. אנו ממליצים להיעזר באיש מקצוע מנוסה בשביל שתוכלו להנות ממטבח החלומות שלכם ללא דאגות.

מטבח שחור נקי

מטבח שחור נקי
מה היה לנו עד כה?