החשיבות שבהדברה ירוקה 

בכל שנה בעשורים האחרונים נספרו מיקרי מוות מיותרים בשל שימוש בחומרי הדברה ישנים ומסוכנים. ההבנה שיש כאן בעיה ביחד עם התנועה הכלל עולמית של הצורך בהגנה על הכדור מפני איום אקולוגי, הביאו לפריצת דרך בתחום ההדברה, ההדברה הירוקה. אז מהי הדברה ירוקה, ויותר מכך מהי חשיבותה? 

 

מהי הדברה ירוקה

הדברה ירוקה עם מזיקיס היא למעשה הרעיון המוביל את עולם ההדברה בעשור האחרון. חומרי הדברה הישנים שהיו בשימוש הולכים ונעלמים ומדינות רבות אוסרות על השימוש בהם בשל החומרים המסוכנים הן לאנשים הבאים איתם במגע והן לשרשרת המזון אצל בעלי החיים. לכן פותחה שיטת הדברה הנקראת הדברה ירוקה המבוססת גם היא על חומרים כימיים, אך כאלו אשר אינם מסוכנים לבני האדם ופוגעים רק בסוג המזיק הנבחר, היא איננה משאירה אחריה טביעות אצבע.

הדברה ירוקה

מי מבצע אותה?

הדברה בכלל והדברה ירוקה בפרט היא עסק עם פוטנציאל סכנה מעצם השימוש בחומרים שבאים להדביר. השימוש בהם בטוח ומותאם לסביבה רק בהנחה שמבוצע שימוש נכון. ולכן יש חשיבות עליונה בביצוע עבודת הדברה על ידי מדביר מוסמך בעל רישיון מתאים ובתוקף. מדביר מוסמך הוא מדביר שעובר הכשרות והדרכות מקצועיות בצורה מסודרת ובפרקי זמן שונים. הדברה תבוצע רק על ידי מדביר בעל רישיון בתוקף.

 

היתרונות

להדברה הירוקה יש חשיבות בעלת ערך רב והיא מייצרת יתרונות ברורים ומובנים לנעזרים בה. נציג לכם את שלושת היתרונות המרכזיים שלה.

  • כשמה כן היא הדברה ירוקה משתמשת רק בחומרים אשר ידידותיים לסביבה ואינה מייצרת שרשרת הרס אקולוגי.
  • מפחיתה את הסכנה לבני האדם, השימוש בחומרי ההדברה הישנים היה ועודנו מסוכן למי שבא איתו במגע, ההדברה הירוקה מפחיתה את הסכנה.
  • פועלת לאורך זמן, היתרון שבהדברה הירוקה הוא בפגיעה בבסיס הפעילות של המזיקים, ולא באלו שנראים אצלנו בבית, בעצם כך היא יעילה יותר ואפקטיבית לאורך זמן רב יותר.

הדברה ירוקה

מה החשיבות שלה?

חשיבותה של הדברה ירוקה עם מזיקיס היא בכמה סיבות עיקריות.

  • שומרת על הסביבה ומונעת שימוש בחומרים מזהמים ומסוכנים הן לבני האדם והן לסביבה.
  • מצמצמת מאד את השימוש בחומרים אשר השימוש בהם פוגע בשכבת האוזון מצד אחד ובשרשרת האקולוגית מצד שני.
  • מנטרלת את מוקדי הבעיה, כלומר הטיפול מגיע עד לקיני המזיקים ומבצע במוקד הקן את פעולת ההדברה.
  • יעילה לאורך זמן של מספר חודשים, בשל הנזק הנגרם לקיני המדבירים, לוקח להם זמן ארוך יותר להתאושש.

 

סיכום

פעולת ההדברה הירוקה היא פעולה בעלת חשיבות לא מבוטלת. בעידן הנוכחי שאנו חיים בו לא ניתן להתעלם מהצורך להפחית את השימוש בחומרי הדברה מזהמים ומסוכנים. לכן ההדברה הירוקה נותנת לנו את הפתרון הנכון והמתאים לעבור להתנהלות המתאימה לעשור השלישי של המילניום החדש, כל זאת ללא פגיעה או סכנה של הנעזרים בהדברה.

הדברה ירוקה

הדברה ירוקה
מה היה לנו עד כה?