זה לא רק החריץ- מה תפקידו של האינסטלטור?

תחום האינסטלציה הוא רחב ומתמקד בנושאים רבים מעבר לרכינה אל מול צינור המטבח. כל עבודה הקשורה בתחום מערכות המים והניקוז היא למעשה תפקידו של האינסטלטור. תפקידו של האינסטלטור מחולק למספר נושאים לפי ההתמחות והניסיון שלו.

 

מהו תפקידו של האינסטלטור

על האינסטלטור להכיר את כל מתקני האינסטלציה והמערכות שלהם הן במבנים פרטיים והן במבנים ציבוריים, עליו להכיר את תקני הבטיחות על פי החוק ולעבוד לפיהם. תפקידו של האינסטלטור הוא לדעת לתכנן ולהכין מערכות אינסטלציה שונות, לתקן אותן במקרה הצורך, להתקין ולתחזק צנרות, כלים סניטרים ואביזרים שונים המתווספים לתיקון או להתקנה. שכרו הממוצע של אינסטלטור הוא בין 7000-14,000 ש״ח ומשתנה בהתאם להתמחות ולוותק בתחום.

 

אינסטלטור סוג 1-3

לאינסטלטורים שעברו קורס אינסטלציה ישנה תעודה אשר מצוין בה תחום ההרחבה שלהם. במידה ויש לכם תקלה בתחום ספציפי בקשו לראות את התעודה וכך תדעו שהאינסטלטור אכן עבר הכשרה בתחום. תפקידו של אינסטלטור סוג 1-2 הוא תחום השרברבות, סוג 3 הוא בעל הרחבה לתחזוקת מערכות ביוב. קיימות התמחויות שונות בתחום אשר מגדילות את התפקיד של האינסטלטור לתחומים נוספים ולהתמקצעות במגוון רחב של מערכות הקשורות לתחום האינסטלציה.

 

קבלן אינסטלציה

תפקיד זה מוענק לרוב כאשר יש וותק במקצוע או לימודים אשר מוכיחים שלאינסטלטור אכן יש תחומי הרחבה רבים והוא מקצועי בתחום. קבלן אינסטלציה הוא בעצם אינסטלטור בכיר שתחתיו יש עובדים ותפקידו לנהל את הפרויקטים, ולפקח על העבודות המורכבות שמתבצעות תחתיו כמו הכנת תשתיות, הרכבה של מערכות חדשות והתקנה של מערכות מסובכות.

 

יועץ אינסטלציה

יועץ אינסטלציה הוא אינסטלטור מהנדס אשר במסגרת העבודה שלו הוא בודק ומתכנן מערכות מים ושפכים ואת התשתיות הדרושות עבורן. מטעם תפקידו ולימודיו יועץ האינסטלציה רשאי לקבוע אילו סוגי תשתית צריך עבור הפרויקט, אילו סוגי צנרת ואילו חומרי גלם נדרשים לביצוע של העבודה ולבניית תהליך השאיבה והניקוז במערכת בהתאם לתקן של משרד התברואה ומכון התקנים.

 

אפשרויות תעסוקה של אינסטלטורים

בוגרי קורס אינסטלציה יכולים להשתלב במגוון עבודות, תלוי בסוג העבודה וההתמחות שלהם. בניגוד לעבודות רבות זהו תחום שלא הולך להיעלם מן העולם ולא יהיה מוחלף במחשב חכם. אינסטלטורים משתלבים בעיקר בתחומי הבניה ובחברות תחזוקה פרטיות או ציבוריות אשר מספקות שירותים למוסדות וגופים שונים ברחבי הארץ. לקורס אינסטלטורים יכולים להתקבל גברים ונשים ונדרש חוש טכני בסיסי, חלק מהמוסדות מבקשים 9 שנות לימוד כדי להתקבל לקורס.

תפקידו של האינסטלטור מתחיל במקצוע השרברבות וככל שהאינסטלטור לומד ומשקיע בהתמקצעות שלו כך הוא יכול להתקדם בתפקיד ובתחום האחריות שלו. ככל שהאינסטלטור בעל יותר ניסיון לימודי וניסיון בשטח כך הוא מכיר מגוון רחב יותר של מערכות והוא יכול להתקין, לתפעל ולתקן אותן במידת הצורך.

כלי עבודה

 

איש שירות
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »