חמש דרכים לשיפוץ המטבח מהשיש ועד לאינסטלציה

שיפוץ המטבח מהשיש ועד האינסטלציה מצריך תכנון מעמיק לפרטי פרטים, על מנת לקבל מטבח שיהיה עיצובי ופרקטי כאחד. בתהליך התכנון של השיפוץ, בחירת השיש הוא מרכיב דומיננטי אשר משפיע רבות על כל העיצוב. יש חשיבות לגודל ולאיכות של השיש וכמובן לסגנון העיצובי שתבחרו. במאמר זה נציג חמש דרכים שונות לעצב את המטבח בעת שיפוץ בהתאם לסגנונות המובילים כיום בתחום העיצוב.

 

התאמת השיש לסגנון המטבח

בעת בחירת השיש לשיפוץ המטבח חשוב להכיר את החסרונות והיתרונות של כל סוג ולהתאים אותו לסגנון העיצובי שבו אתם בוחרים. סוגי השיש הנפוצים הם, שיש גרניט, שיש קוריאן, שיש אבן חברות ושיש אבן קיסר. שיש למטבח בראשון לציון צריך להתאים לאחד מהסגנונות הבאים, מטבח כפרי, מטבח מודרני, מטבח עץ לבן, מטבח סקנדינבי או מטבח בסגנון פרובאנס.

 

מטבח כפרי

הדרך הראשונה לשיפוץ המטבח הוא בסגנון מטבח כפרי. במטבח הכפרי מתקינים סרגלי הפרדה אופקיים ולפעמים גם אנכיים ברוחב של מספר ס"מ בודדים מתחת לשיש, מתחת למגרה עליונה ומעל הסיומת התחתונה של המטבח. מבחינה פרקטית, המשמעות היא שבסגנון זה, יש מקום למספר גדול יותר של פריטי נגרות מעוצבים והם שיעניקו למטבח את המאפיינים הכפריים שלו.

 

עץ לבן או פרובאנס

הדרך השנייה לשפץ את המטבח הוא בסגנון של מטבח עץ לבן. עיצוב זה נועד להדגיש את הספייס הפנוי והוא נותן לדיירים תחושה של מרחב ואור. בשיפוץ מטבח בסגנון זה נעשה שימוש בין היתר, בפלטות דק מעץ סנדוויץ' ועץ אלון מלא לייצור הרהיטים. הדרך השלישית לשיפוץ הוא התקנת מטבח בסגנון פרובאנס המאופיין בצבעי שמנת ובז', תוך דגש על שילוב טקסטורות ורמת גימור.

 

הסגנון הסקנדינבי במטבח

דרך רביעית לשיפוץ המטבח מהשיש ועד האינסטלציה הוא בסגנון הסקנדינבי. העץ במטבח בסגנון זה יהיה בהיר ובגימור טבעי. הארונות בסגנון זה בנויים בקווים ישרים וללא שימוש בידיות. במקרים רבים נעשה שימוש באי המחבר את חלל המטבח והסלון, כאשר את שטחו של האי מייצרים באמצעות חיפוי בטון. הדבר מייצר שילוב מפתיע בין ארונות העץ והבטון החשוף.

 

סגנון מודרני

הדרך החמישית עבור שיפוץ יסודי של המטבח הוא בסגנון של מטבח מודרני. בסגנון זה יוצרים מראה אחיד של הארונות והדלתות, כאשר במקרים רבים בונים את משטחי העבודה מיחידה מודולרית אחת של נירוסטה, שיש וזכוכית, על מנת להפיק עיצוב במראה דרמתי ויוקרתי. לעיתים גם מתקינים מסגרות אלומיניום סביב הויטרינות והחזיתות בכדי לשמור על קו עיצובי נקי וחלק.

 

בחירת השיש לשיפוץ המטבח

לסיכום הנושא, במאמר זה הצגנו חמש דרכים לשיפוץ המטבח, מטבח כפרי, מטבח עץ לבן, מטבח פרובאנס, מטבח סקנדינבי ומטבח מודרני. כפי שציינו, לכל אחד מהסגנונות הללו יש גם להתאים מבחינה את סוג השיש שיתאים לו באופן מיטבי, הן מבחינה שימושית והן מבחינה עיצובית.

מִטְבָּח

 

 

מִטְבָּח
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »