יש לכם סתימה בבית? כך תוכלו לפתוח אותה בעצמכם

סתימות בשירותים אף פעם לא מגיעות בזמן טוב ולא תמיד יש איש מקצוע זמין שיכול לתקן את הבעיה (במיוחד אם מדובר בסופי שבוע או חגים. ברוב המקרים אנחנו הם אלה שאחראים לסתימה, ולכן דרך הטיפול בבעיה יכולה להיות קלה יותר ממה שאתם חושבים. אם נתקלתם בסתימה ואתם מעוניינים לחכות עם הטלפון לאינסטלטור, הנה מה שתוכלו לעשות.

 

מקור הבעיה

רוב הסתימות בישראל נגרמות ממגבונים ומוצרי היגיינה הנזרקים לאסלה, כך מספר לנו יוני קוזי, הבעלים של "יוני אינסטלטור", חברה המתמחה באיתור נזילות. רוב האנשים חושבים שכל דבר שנזרוק פנימה פשוט יישטף לו עם הזרם כלא היה.

אבל האמת היא שהצינורות המחוברים לאסלה, צרים הרבה יותר ממנה, וכשאנחנו זורקים לאסלה מגבונים או מוצרי היגיינה למיניהם, אנו עלולים ליצור סתימה שחוסמת את המעבר למערכת הביוב. גם במקרים בהם זרקתם מגבונים או מוצרי היגיינה לאסלה ונדמה לכם שהמים ירדו באופן חלק, רוב הסיכויים שהסתימה שלכם תגיע בהמשך.

 

השלבים בפתיחת סתימה

אם אתם סבורים שמקור הבעיה הוא מוצרים אשר זרקתם לפתח האסלה, ואם אתם מוכנים לטפל בבעיה בעצמכם, הנה כמה דברים שתוכלו לנסות:

  • תחילה, יש לסגור את ברז המים שאחראי על מילוי הניאגרה. תוכלו למצוא אותו אם תעקבו אחרי הצינור שיוצא מהניאגרה ומגיע עד לברז מים שנמצא על הקיר. אחרי שמצאתם את הברז, סובבו אותו עד הסוף כדי להפסיק את זרימת המים.
  • אם אתם מחזיקים פומפה בבית, נסו להשתמש בה על מנת לפתוח את הסתימה. החזיקו את הפומפה מעל פתח האסלה ופמפמו בעזרתה לפחות 10-15 פעמים ברציפות. במקרים בהם הסתימה פשוטה, ייתכן  שפעולה זו תספיק על מנת לשחרר אותה. אם אחרי כל הניסיונות עדיין לא פתחתם את הסתימה, נעבור לשלב הבא.
  • חפשו את צינור הביוב הגדול היוצא מאחורי האסלה ומתחבר לרצפה/ לקיר. על צינור זה, חפשו פקק גדול שנקרא ברך ביקורת. פתחו את הפקק שמעל הצינור בזהירות והביטו לתוך הצינור על מנת לבדוק אם אתם מזהים את הסתימה. במידה ואתם לא מזהים חסימה, קחו קולב ברזל, או מקל קצר, והכניסו אותו למעמקי הצינור. במידה והרגשתם גודש מסוים, נסו להוציא אותו בעזרת הקולב או המקל. במידה ואתם לא מצליחים להוציא אותו, נסו לדחוף את הגודש עד כמה שניתן למעמקי הצינור. במידה ואין לכם ברך ביקורת, נסו להכניס את הקולב או המקל אל האסלה עצמה.

 

קריאה לעזרה

במידה וניסיתם את כל אחד מהשלבים והסתימה אינה נעלמת, יתכן שתצטרכו לקרוא לאינסטלטור מומחה כדי שיפתור עבורכם את הבעיה. פתיחת הסתימה בעזרת אינסטלטור מגיעה עם מספר יתרונות על פתיחת הסתימה לבדכם. ראשית, אינסטלטור הבקיא בעבודתו, יכול לבצע את העבודה במהירות וביעילות ולחסוך עבורכם את האפשרות ללכלך את הידיים בעבודה קשה.

שנית, לאינסטלטור יש כלים ייעודיים המסייעים לו לפתור את הבעיה בקלות, ובנוסף להתמודד עם מקרים חמורים יותר. ישנם בעלי מקצוע שיערכו צילום מקיף של צנרת הביוב שלכם לאחר הסתימה, וכך יוכלו לוודא שהבעיה נעלמה לחלוטין ושהיא לא תחזור כמה ימים אחרי שהאינסטלטור ילך.

 

סתימות מורכבות

פתיחת סתימה בעצמכם אפשרית כשמדובר בסתימות פשוטות הנגרמות מאחד הגורמים שציינו. ישנם מקרים מסוימים בהם הסתימות מורכבות יותר ואופן הטיפול בהם יתבצע בצורה אחרת. כשבעלי המקצוע נתקלים בסתימה מורכבת הם נאלצים לבצע צילום צנרת. בעזרת צילום הצנרת, בעל המקצוע יכול לאבחן בקלות את מקור הבעיה ולדעת כיצד לטפל בה בצורה הטובה ביותר.

כיום יש מגוון אמצעים מתקדמים המסייעים לבעלי המקצוע לבצע את עבודתם, ולדאוג לא רק לפתיחת הסתימה, אלא גם לשיפור מצב הצנרת ודאגה שהסתימה הבאה לא תחזור בזמן הקרוב. כשמדובר בסתימות מורכבות, יש לתת לבעלי המקצוע לטפל בבעיה.

 

שמרו על האסלה שלכם

כעת כשיש בידכם את כל המידע והטיפים מה לעשות במקרה של סתימה, עדיין כדאי לזכור שתמיד עדיף להקדים תרופה למכה, לכן הימנעו מלזרוק מגבונים, מוצרי היגיינה, שמן לטיגון ועוד מגוון חומרים המזיקים לאסלה. ככל שתרחיקו חומרים אלו מהאסלה, כך תרחיקו את הסתימה הבאה שלכם.

סתימה בבית אתה יכול לפתוח את זה בעצמך

סתימה בבית אתה יכול לפתוח את זה בעצמך
מה היה לנו עד כה?