כיצד המדביר מבצע הרחקת חולדות מביוב

אין ספק שאחד המזיקים השנואים עלינו הוא החולדות. מדובר על חיה גדולה יחסית שנכנסת כמעט לכל מקום ויכולה לגרום נזק רב. החולדה ידועה כחיה הנושאת מחלות רבות, והיא יכולה לנשוך ולפצוע ילדים. בנוסף, מכיוון שהיא שייכת למכרסמים החולדה מכרסמת דברים רבים ויכולה לגרום לנזקים למבנים ולתשתיות כמו כבלי חשמל ותקשורת. מסיבות אלו חשוב להקפיד על הרחקת חולדות ממבנים ומבתי מגורים.

 

חולדות בביוב

אף אחד לא רוצה לגלות שיש לו חולדה בבית, ולכן חשוב להקפיד על טיפול מונע. לאחרונה אפילו דיברו בחדשות על מכת חולדות בגוש דן שנגרמה מעבודות השיפוצים והחפירות לבניית הרכבת הקלה. החולדות נחשבות לשחיינות מצוינות ויכולות לשחות במשך 3 ימים רצופים בלי לעצור. בנוסף, חולדה יכולה לעצור את הנשימה מתחת לבית למשך זמן של 3 דקות, ולכן הביוב מהווה מבחינת החולדות דרך נוספת לחדור לתוך בתים ומבנים. החולדות נמשכות לצנרת הביוב מכיוון שהן מוצאות בה מחסה ממזג האוויר החם או הקר ומבעלי חיים שמהווים איום מבחינתן.

 

אז איך נזהה שיש לנו חולדה בבית?

אם יש לכם חשדות שבבית שלכם מסתובבת חולדה, הפסקה הזו מיועדת בדיוק בשבילכם. ישנם כמה סימנים ברורים שמאפשרים לנו לזהות את נוכחותה של חולדה בבית:

  1. הסימן הראשון הוא שחולדות מעדיפות לעשות את הצרכים שלהן בכל יום באותו מקום. מדובר על סימן טוב מאוד, מכיוון שאם מצאתם בבית גללים וניקיתם אותם, ויום לאחר מכן מצאתם את אותם גללים באותו מקום, כנראה שיש לכם חולדה בבית. הגללים נראים כמו אורז עם גרגרים גדולים וחומים.
  2. הסימן השני לנוכחותה של חולדה בבית הוא סימני נזקים. חולדות משייפות את השיניים שלהם ומכרסמות כמעט כל דבר: החל מרהיטי עץ דרך כבלים, צינורות, חפצי פלסטיק ועוד. סימני לעיסה ונשיכה יכולים להעיד על הימצאות חולדה.

 

הדברת חולדות בביוב

אז איך אפשר להתמודד עם הבעיה ולהדביר את החולדות שמנסות לחדור אל הבית דרך צנרת הביוב? כמו כל בעיה שאיתה מנסים להתמודד, חשוב קודם כל להבין בדיוק מה המצב ועם מה אנו צריכים להתמודד. בשלב השני יש צורך להבין מהו בדיוק מבנה צנרת הביוב ורק אחרי ההערכות הללו אפשר לגבש פתרון מקצועי ויעיל. אפשר כמובן להציב בביוב מלכודות, אך לרוב מבצעים הרעלות. המדביר מפזר רעל בתוך צנרת הביוב, והפגרים פשוט יוצאים החוצה כך שלא צריך לעשות שום דבר נוסף. חשוב להקפיד על פיזור רעלים אחת לפרק זמן מוגדר כדי למנוע מהחולדות לשוב לצנרת הביוב.

 

לסיכום

אם יש לכם חולדה או חולדות בבית כדאי מאוד לטפל במצב במהירות האפשרית. מדובר על מזיק שיכול לגרום לנזקים פיזיים בבית ובתשתיות, וכמובן מהווה סכנה בריאותית לא קטנה. פנו לשירותי הדברת חולדות ותהיו בטוחים שתקבלו פתרון יעיל ומקצועי, ותחזרו לישון בראש שקט.

עכבר

 

חולדה
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »