כך תנווטו במורכבות של רכישת דירה בישראל

רכישת דירה היא הרכישה המשמעותית ביותר בחיי ישראלי ממוצע. האם לקחתם פעם הלוואה של מיליון שקלים בהינף יד? האם לוויתם אי פעם סכום גדול יותר מהלוואת המשכנתא שלכם? רכישת דירה עולה מיליון לכל הפחות, אין ספק שמדובר בדבר מורכב. אז למה כאשר אנחנו רוכשים רכב חדש, אנחנו מבררים על הרכב הנרכש הרבה יותר מעל דירה נרכשת? איפה התבלבלנו?

 

למה רכישת דירה היא מורכבת?

אין עניין להפוך דברים למורכבים… יש עניין להכיר במורכבויות קיימות ולעזור להם להפוך לקלות יותר, לקבל כלים להתמודדות איתם ובכך להנות מאחוזי הצלחה גבוהים יותר. ורכישת דירה היא אחד מהדברים המורכבים הללו. לאחרונה יותר ויותר אנשים מכירים בכך.

תחום הנדל"ן נכנס למודעות ויותר ויותר אנשים נעזרים באנשי מקצוע לפני שהם ניגשים לעסקה כלשהיא. גם אתר https://www.ladayar.co.il מנגיש מידע בנושא כדי להקל על מי שנמצא בתהליך רכישת דירה ורוצה לקבל מידע נגיש, יישומי ומכוון.

למה רכישת דירה היא מורכבת

בגלל המחיר

מחיר דירה בישראל הוא כל כך יקר, שאם תשאלו תושבי ארצות אחרות, רבים מהם לא יבינו למה כל כך חשוב לישראלים לרכוש דירה משלהם כשמחירי הדיור כל כך גבוהים. יש המשייכים את התופעה לעובדה שהעם היהודי נדד מארץ לארץ וכעת, כשהתאפשרו המגורים בארץ הקדושה, כל יהודי רוצה לרכוש בה נכס. למרות המחיר היקר, ניתן למצוא דירות במחיר שצפוי לעלות בשל השבחה קרובה וכך, ההשקעה בהם דווקא נחשבת למשתלמת יותר.

בגלל המחיר

בגלל הלוואת המשכנתא

כדי לרכוש נכס צריך מיליון שקלים ואף יותר. לאף ישראלי ממוצע אין את הסכום הזה בחשבון הבנק והוא רוכש כך דירה… כדי לרכוש נכס לוקחים הלוואת משכנתא. הלוואה זו היא בעלת ריביות קבועות ומשתנות. עם כל עלייה בריבית הפריים, ריבית המשכנתא גם היא עולה וכך גם החזר המשכנתא. אנשים יודעים שהם לא רוצים למצוא את עצמם עם החזר משכנתא שאין להם יכולת לעמוד בו ולכן הם פונים לקבלת ייעוץ משכנתא מקצועי שימנע מהם עוגמת נפש ככל הניתן.

 

בגלל ההון העצמי הנדרש

כדי לקבל את הלוואת המשכנתא, על הלווה לגייס הון עצמי של לפחות 25% מערך הנכס. מדובר בסכומים גבוהים ואם מחיר הדירה הוא מיליון, ההון העצמי שידרש יעמוד על מאתיים חמישים אלף שקל… לא כל זוג צעיר המעוניין לרכוש דירה מצליח לגייס סכומים כאלו וזה החסם העיקרי בנושא. התייעצות עם אנשי מקצוע בתחום יכולה לסייע ולעזור בנושא.

 

בגלל אופי העסקה

יש עסקאות מורכבות יותר ויש מורכבות פחות. עסקה של דירה יד שניה היא אחרת מדירה מקבלן ודירה מקבלן תישא אופי אחר מדירה בבנייה עצמית…. כל עסקה חייבת את תשומת הלב שלה. יש עסקאות מורכבות יותר ויש מורכבות פחות, חשוב שתדעו מה עליכם לעשות בכל שלב נתון. אף אחד לא מעוניין לשלם קנסות של עשרות אלפי שקלים רק בגלל שלא ידע על נקודות מסוימות…

כך תנווטו במורכבות של רכישת דירה בישראל

כך תנווטו במורכבות של רכישת דירה בישראל
מה היה לנו עד כה?