כל כמה זמן צריך לעשות ניקוי שטיחים?

שטיחים הם חפצים פופולריים מאוד בבתים בישראל. אפשר למצוא שטיחים מקיר לקיר או שטיחים שמכסים רק חלק מהרצפה, יש שטיחים שעשויים מחומרי גלם שונים, בדוגמאות שונות עם עיטורים שונים, ובשלל צורות. המשותף לכולם הוא שמדובר על פריט דקורטיבי שבבחירה ועיצוב נכון יכול להוסיף הרבה מאוד לכל אחד מן החללים בבית.

אבל כדי שהשטיח יהיה באמת תוספת מרשימה שמשדרת יוקרה ואיכות, ולא סתם גוש בד שסופח עוד ועוד אבק ולכלוך, חשוב מאוד לתחזק אותו ולנקות אותו בצורה נכונה. אם יש לכם שטיח בבית ואתם לא ממש יודעים כל כמה זמן צריך לנקות אותו, הגעתם בדיוק למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר וברור שיסגור לכם את הפינה הזו?

 

למה חשוב לנקות את השטיח?

ניקוי לשטיחים יכול להיות באמת משימה לא קלה שדורשת הרבה זמן ומאמץ. אז למה בכלל צריך לעשות את זה? יש לנו כאן שתי תשובות בשבילכם. התשובה הראשונה היא ששטיח הוא מעין חלון ראווה של הבית שלכם. אדם שייכנס אליכם הביתה ויראה שטיח מוכתם, מלוכלך, ומוזנח, יבין שאתם אנשים שלא ממש חשוב להם לשמור על ניקיון וסדר.

אבל אם השטיח שלכם יהיה נקי ויפה הוא ישדר משהו אחר לגמרי. בנוסף, כפי שהסבירו לנו המומחים של חברת מבריק שעוסקים בניקוי שטיחים, לכלוך מאיץ את הבלאי של השטיח, והניקוי של השטיח משמר אותו לאורך זמן.

לְנַקוֹת

כל כמה זמן כדאי לנקות את השטיח שלנו?

זו שאלה חשובה מאוד, אבל צריך להבין שלא מדובר על מדע מדויק, ולכן אין לנו כאן תשובה חד משמעית. כל שטיח נמצא במקום אחר ובתנאים שונים, ולכן הוא גם צובר לכלוך ברמה שונה. ברור ששטיח שנמצא בבית שיש בו כמה ילדים קטנים יתלכלך הרבה יותר משטיח שנמצא בחדר צדדי שאף אחד לא נכנס אליו.

לכן הדבר הכי חשוב הוא להפעיל את שיקול הדעת שלכם. באופן כללי ניתן לומר ששטיחי אמבטיה יש לכבס פעם בחודש. את שאר השטיחים בבית כדאי לנקות באופן יסודי מינימום פעם בשנה. ואם כבר פעם בשנה, אז אין זמן מתאים יותר מאשר ערב פסח.

 

איך מנקים שטיח בצורה יסודית?

את השטיח ניתן לנקות לבד, או להזמין אנשי מקצוע שיעשו את הניקוי עבורכם. אם החלטתם לנקות את השטיח לבד כדאי מאוד לבדוק מאיזה חומר הוא עשוי, מהם חומרי הניקיון המתאימים לו, ואיך בדיוק צריך לנקות אותו. אנו ממליצים לכם בחום לשקול את האופציה של הזמנת צוות מקצועי מחברה לניקוי שטיחים. החבר'ה האלה יעשו את העבודה ברמה הגבוהה ביותר ובתוך זמן קצר. הם יחסכו לכם הרבה זמן ואנרגיה ותקבלו שטיח נקי ומצוחצח.

 

סיכום

כל שטיח דורש טיפול מעט שונה בהתאם לפרמטרים מסוימים. עם זאת, חשוב לנקות שטיח לפחות פעם בשנה.

ניקוי שטיחים

ניקוי שטיחים
מה היה לנו עד כה?