כל מה שצריך לדעת לגבי מרזבים

ניתן לראות כי בשנים האחרונות יותר ויותר מבינים את החשיבות האדירה של מרזבים, ובצדק. מדובר על יתרון מהותי וחשוב במיוחד אשר נועד לאגור מי גשם ולנתב אותם מחוץ לקירות הבית. על מנת לבצע התקנה נכונה ומקצועית של מרזב חשוב במיוחד לבחור אינסטלטור מקצועי אשר מתמחה בתחום. ריכזנו עבורכם כל מה שצריך לדעת לגבי מרזבים.

למעשה, בבתים בהם לא קיימים מרזבים, ניתן לראות כי יש נטייה לספיגת נזקים קשים ורבים מתנאי מזוג האוויר. חשוב לזכור כי לא כל הנזקים נראים לעין, ללא ידע מקצועי וניסיון אף ניתן לפספס אותם. אותם נזקים יכולים, בסופו של דבר, להוביל לבעיות שונות כגון עובש, רטיבות, אשר יכולים להוביל לתופעות לוואי ולעיתים מחלות. 

 

מדוע תפקידו של המרזב כה חשוב?

מי גשמים אשר אינם מנוקזים מהגג באופן יעיל, יכולים בסופו של דבר לחדור אל תוך קירות הבית, ולייצר עובש ורטיבות שיכולה אף לפגוע בחוזק המבנה. אותו דבר גם במקרה שהריצוף נמצא בגובה הקרקע וחשוף לפגעי גשמים ושלוליות אשר עלולים לפגוע בריצוף. 

מדוע תפקידו של המרזב כה חשוב?

 

כל גג זקוק למרזב

בראש ובראשונה חשוב להבין כי רכישה של מרזב הינה השקעה חכמה, כדאית וחיונית. מדובר על דרך אפקטיבית במיוחד לניקוז המים באופן היעיל ביותר. למעשה, המרזב מבצע פעולה אוטומטית במשך כל השנה, אך היעילות שלו בעיקר באה לידי ביטוי בעונת החורף. 

אמנם כמות המשקעים בישראל לא גדולה במיוחד, אך מומלץ לא לחכות להצטברות מים בשביל להתמודד עם בעיות איטום, נזילות, נזקים שונים ורטיבות אשר יכולים להיות בלתי הפיכים ולהוביל לנזק רב. 

כל גג זקוק למרזב

 

כל מה שצריך לדעת לגבי מרזבים

כדאי לדעת כי לא כל המרזבים דומים זה לזה, כאשר חשוב לדעת על ההבדל בין הסוגים השונים. ראשית, מרזב יכול להיות פנימי ויכול להיות חיצוני, אך למעשה לא המיקום הוא זה שמבדיל בין הסוגים השונים, אלא חומרי הגלם. ישנם מרזבים אשר עשויים מפח, נחושת, ואבץ. כמו כן, קיימים גם פתרונות פלסטיק אך הם פחות נפוצים ופחות מומלצים בעקבות העובדה כי הם פחות אמינים.

כל מה שצריך לדעת לגבי מרזבים

 

כיצד ניתן לנקות מרזב?

בראש ובראשונה, על מנת לנקות מרזב מומלץ להיעזר בשירותיו של איש מקצוע מנוסה, אינסטלטור מוסמך אשר מתמחה בתחום. חשוב לנקוט באמצעי זהירות בין אם מדובר על מרזב פנימי אשר חבוי מהעין ויושב בתוך תעלות רוח, ובין אם מדובר במרזב חיצוני אשר ניתן לראות בבירור. על מנת לנקות מרזב באופן אפקטיבי ונכון, חשוב לנקות אותו באופן מסור ויסודי. בדרך כלל, בתהליך הניקוי ניתן למצוא דברים רבים אשר נתקעו במרזב כגון לשלשת, עלים, שקיות פלסטיק, ולכלוך אשר עף ברוח ונוטה למצוא עצמו על המרזב עצמו או בתוכו. 

כיצד ניתן לנקות מרזב?

 

חומרים עיקריים מהם עשויים מרזבים

השיקולים בבחירת חומר הגלם הם עיצוב ומחיר. כאשר מדובר על מרזב חיצוני אשר ממקום בחזית הבית, ישנה בהחלט חשיבות לאסתטיקה. לעומת זאת, כאשר מדובר על מרזב חיצוני חשוב בעיקר לשים דגש על עמידות החומר כאשר מומלץ לבחור בחומרים כמו אבץ או נחושת. 

 

כיצד נקבע מחיר התקנת מרזב?

ובכן, מחיר של התקנת מרזב יכול להיות מושפע מכמה אלמנטים מרכזיים:

  1. חומרי הגלם והמחיר שלהם.
  2. אורכה של הצנרת.
  3. מורכבות ההתקנה.
  4. צורך בקידוח וחיזוקים.
  5. האם יש צורך תחילה בפירוק מרזב קיים.
  6. האם קיימת גישה נוחה לגג, או שנדרשת עבודת סנפלינג.

 

לכן, על מנת לקבל את הצעת המחיר המדויקת בדיוק, הקפידו לציין את כל הפרטים האלו. כמו כן, הקפידו כי הצעת המחיר תכלול פרטים חשובים כגון רכיבי החומרים, עלות עבודה כולל מע״מ ועוד.

כיצד נקבע מחיר התקנת מרזב?

 

הסוד מאחורי מרזב יעיל ותקין

אין ספק כי כאשר זה נוגע למרזבים, הסוד הוא בהחלט בשיפועים. כאמור, התקנה של מרזב הינה מלאכה מורכבת אשר שמורה אך ורק לבעלי מקצוע. יש צורך בידע מקצועי רחב, ניסיון, והתמחות בתחום. כמו כן, השיפועים הינם קריטיים במיוחד להתקנה נכונה אשר תחזיק לאורך זמן רב. ללא שיפוע נכון, הגג בסופו של דבר יינזק, והרטיבות תופיע. 

 

ההבדל בין מרזב פנימי למרזב חיצוני

המרזב הפנימי נחשב לסוג החזק ביותר, כאשר מדובר על מרזב אשר בונים אותו יחד עם התשתית של הבית או המבנה. למשל, מרזב אשר בנוי בתוך בטון. לעומת זאת, מרזב חיצוני, המוכר יותר, הוא מעין תעלה או צינור אשר מותקן בצמוד לגג, לאורכו. כאשר כאמור, מחיר המרזב מורכב מעלות חומרי הגלם ומעבודת ההתקנה. 

ההבדל בין מרזב פנימי למרזב חיצוני

 

כל כמה זמן יש להחליף את המרזבים?

קודם כל חשוב להבין ולזכור כי תחזוקה נכונה של המרזב יכולים בהחלט להאריך את חייו ולמנוע את החלפתו, עד עשרות שנים קדימה. עם זאת, ישנן תקלות שונות אשר יכולות לצוץ בעקבות שחיקת החומר, או תזוזת מבנה. במידה ואתם מזהים חורים וסדקים לאורך המרזב, מומלץ לשקול את החלפתו. 

כמובן כי כל החלפה ותיקון של מרזב דורש איש מקצוע מוסמך, מקצועי ובעל ניסיון אשר מתמחה בתחום. מדובר על מלאכה רגישה ומורכבת אשר דורשת ידע מקצועי רחב וכמובן ניסיון. מומלץ לא לנסות ולתקן או להחליף מרזב באופן עצמאי על מנת למנוע נזקים אפשריים וכמובן בשביל לשמור על הבטיחות. 

כל כמה זמן יש להחליף את המרזבים?

 

תיקון, החלפה והתקנה של מרזבים: רק איש מקצוע מוסמך

כאמור מדובר על משימה אשר יכולה להיות מסוכנת ללא כלים מקצועיים וציוד מתאים, וכמובן ללא ידע מקצועי והתמחות בתחום. לכן, חשוב ורצוי כי לא תנסו לעשות פעולה כזו או אחרת לבד, אלא קראו לאינסטלטור מוסמך אשר מתמחה בהתקנה ותיקון מרזבים ויכול להעניק לכם שירות מקצועי, אמין, מהיר ויעיל, ללא פשרות. כמו כן, מומלץ לעשות תיקון או החלפה של מרזב לפני תחילת החורף, על מנת להתכונן בהתאם לגשמים, ולהבטיח תוצאה טובה.

מה היה לנו עד כה?
פתיחת סתימה בביוב במבשרת ציון

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה בכיור במבשרת ציון? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
פתיחת סתימה באסלה בטל שחר

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה באסלה בטל שחר? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
שרברב 24/7 בכסרא-סמיע

מחפשים שרברב 24/7 בכסרא-סמיע? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו

קרא עוד »
פתיחת סתימה בביוב בצור הדסה

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה בכיור בצור הדסה? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
שרברב 24/7 במשהד

מחפשים שרברב 24/7 במשהד? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו

קרא עוד »