לכל מקרה שלא יבוא – ביטוח דירה הוא כבר ממש חובה

אתם גרים בדירה משלכם? אם אתם זוכרים, כאשר רכשתם את הנכס, הייתם צריכים לרכוש ביטוח דירה. מה קורה עם הביטוח על הדירה שלכם היום? האם הוא אכן מבטח אתכם או שהוא לא מספק הגנה מספקת? אחת לשנתיים כדאי לעצור ולערוך סדר בתיק הביטוחי ולבדוק מה קורה עם הביטוחים הקיימים. האם ניתן לייעל חלק מהם ואיך ניתן למקסם את הביטוח הקיים. על כך בדיוק ריכזנו לכם כאן מידע.

 

מה זה ביטוח דירה?

ביטוח דירה הוא ביטוח המורכב משני ביטוחים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. כאשר לוקחים משכנתא, הבנק לא משחרר את המשכנתא כל עוד והדירה הממושכנת לא מבוטחת בביטוח מבנה. הוא רוצה להגן על עצמו מפני נזקים העלולים להיגרם למבנה הממושכן. ביטוח זה מכסה עלויות נזקים הנגרמים למבנה הנכס עצמו ולכל מה שמחובר למבנה – זה יכלול קירות, תקרה, מערכת אזעקה המחוברת לקיר המבנה וכו'.

עבור תכולת המבנה יש לרכוש ביטוח נוסף המכונה ביטוח תכולה והוא מבטח את החפצים הנמצאים בדירה, זה יכול להיות ריהוט יקר, תכשיטים, חפצי יודאיקה, מחשבים ועוד. במקרה שחפץ מבוטח נגנבו ניזוק, בעל הביטוח יפוצה על כך מחברת הביטוח.

לכל מקרה שלא יבוא - ביטוח דירה הוא כבר ממש חובה

מה ביטוח דירה כולל?

הפוליסה הבסיסית המוצעת על ידי סוכנות הביטוח המובילה פתרונות עדיפים כוללת כיסויים מפני נזקים אופצוינליים:

  • שריפה או נזקי אש כמו הצתה, סופות ברקים וכדומה.
  • נזקי צנרת – פיצוץ בצנרת, הצפה וכדומה.
  • רעידת אדמה
  • אלימות וונדליזם
  • אסונות טבע – סופות, מזג אויר קיצוני וכדומה.

לכל מקרה שלא יבוא - ביטוח דירה הוא כבר ממש חובה

איך ניתן להוזיל מחיר ביטוח דירה?

לא מעט אנשים רוכשים ביטוח דירה רק כדי לספק את הבנק בעת נטילת המשכנתא, הם לא חושבים על העתיד ועל כך שייתכן ויום אחד הביטוח יסייע להם. וכך הם מחפשים להוזיל את מחיר הביטוח ומעדיפים לוותר על כיסויים מסויימים. מתוך הכיסויים שציינו כאן למעלה, ניתן לוותר על כיסוי נזקי צנרת ועל כיסוי רעידת אדמה. הבעיה היא שזה לא ממש משתלם.

להפך, ההמלצה היא להוסיף גם ביטוח צד ג', לביטחון מקיף. וכדי להוזיל את העלויות ניתן לפנות לסוכנות הביטוח בבקשה לאיתור ביטוחים זולים ומשתלמים. הרי ענף הביטוח חווה שינויים וניתן לבצע שינויים בתיק הביטוחי ולהוזיל עלויות לאחר עריכת סקר שוק מקצועי.

 

ביטוח צד ג' – מה זה?

ביטוח צד ג' מכסה עלויות נזקים שנגרמו לצד שלישי כתוצאה מהדירה שלכם. זה יכול להיות דירת שכן שנשרפה וניזוקה כתוצאה משריפה שפרצה בדירה שלכם. במקרה כזה אתם תצטרכו מבחינה משפטית לשלם את העלויות הנלוות לתיקון הנזקים ואם יש לכם ביטוח צד ג', חברת הביטוח תכסה את העלויות ואתם תצטרכו לשלם רק על השתתפות עצמית. זה יכול להיות הצפה בדירת השכנים כתוצאה מפיצוץ בצנרת ועוד.

לכל מקרה שלא יבוא - ביטוח דירה הוא כבר ממש חובה

לכל מקרה שלא יבוא - ביטוח דירה הוא כבר ממש חובה
מה היה לנו עד כה?