יש לכם קומת מרתף? למה חשוב לעשות איטום ואיך זה מתבצע

קומות מרתף צריכות לעבור איטום מקצועי, כדי שניתן יהיה למנוע כניסה של מים מהאדמה. מדריך זה עולה לאתר, כדי להציג בפניכם את החשיבות של האיטום והאופן שבו הוא צריך להתקיים. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתגלו את כל המידע שיעשה לכם סדר וישמור על תקינותה של קומת המרתף שברשותכם.  

 

הסיבה שתגרום לכם לאטום את המרתף

כידוע, קומת המרתף שלכם נמצאת מתחת לאדמה שאוגרת לא פעם כמויות גדולות של מים. בניגוד לשאר חדרי הבית, הקומה הזו נחשבת לרגישה הרבה יותר לחלחול של מים. לכן, יש צורך באיטום מידי של הקירות והרצפה. שכן, הליך זה ימנע חדירה של מים שתגרום לחדר להסריח מטחב ועובש.

נדגיש שתרחיש זה עשוי לפגוע בדיירי הבית וברהיטים שנמצאים בקרבת מקום. שכן, הדבר מוביל להתפתחות של חיידקים שגורמים לא פעם לקשיים בנשימה. לצד זאת, העובש עשוי להתפתח על גבי הרהיטים שנמצאים בקומת המרתף ולהביא להרס ניכר.

 

איך אוטמים את המרתף? רמז – לא לבד

בחרנו להקדיש פסקה שלמה לאופן שבו מתבצעת פעולת איטום מרתפים מידי יום, כדי למנוע ניסיונות לביצוע ההליך ללא ידע מעמיק. נדגיש שאין מדובר בפעולה שאתם יכולים לבצע באופן עצמאי. שכן, יש צורך בהסתייעות מצד בעל מקצוע שמחזיק בידע ובציוד הדרוש (חומר דו רכיבי, חומר חד רכיבי, יריעות HDPE ועוד)

איטום קירות המרתף

 

כך האיטום מתבצע בפועל

סביר להניח שאתם סקרנים לדעת עוד על הליך האיטום של קומת המרתף. אם כך, זה הזמן לגלות שההליך מחולק ל – 2 חלקים:

  1. איטום רצפת המרתף
  2. איטום קירות המרתף

 

בתור התחלה, נעשה איטום של הרצפה, תוך שימוש ביריעות ביטומניות שמונחות על גבי בסיס הבטון. איטום הקירות נחשב למורכב יותר והוא מצריך שימוש בחומר דו רכיבי או חד רכיבי (בהתאם להחלטת המומחים). עובי שכבת האיטום תיבחר בהתאם למיקום הבית. שכן, בתים שנמצאים באזורים גשומים, עשויים לקבל איטום עם חומר עבה יחסית, כאשר העובי צפוי לנוע בין 3 ל – 5 מ"מ.

 

איך מגיעים לבעל מקצוע מומלץ?

הבחירה בבעל המקצוע שיבצע את האיטום מחייבת בירור מעמיק אודות טיבו. הרי זה ידוע שמדובר בתהליך מורכב שצריך להתבצע על הצד הטוב ביותר. בשלב זה אתם מכירים בעובדה חשובה זו, כך שנותר לכם רק לערוך בירור ברחבי הרשת, תוך גלישה בפורומים וקבוצות פייסבוק שעוסקות בתחום, כדי שתוכלו לקרוא חוות דעת שנכתבו אודות בעלי המקצוע.

 

מילים אחרונות לסיום

בעלי בתים שמחזיקים בקומת מרתף צריכים לפנות לבעל מקצוע שיבצע איטום איכותי לרצפה והקירות בהקדם האפשרי. שכן, הליך זה ימנע חדירה של מים והופעת עובש בחדר. בשלב זה אתם מכירים באינפורמציה הדרושה, כך שעליכם רק לפנות לבעל מקצוע שנחשב לשם דבר בתחום.

לפנות לאיש מקצוע

מרתף
מה היה לנו עד כה?