מדריך מקוצר להשקעות נדל"ן

רכישת נכס נדל"ן היא לא רק העסקה הכי יקרה שאותה נעשה בחיים, אלא גם מהלך שישפיע עלינו בטווח הקצר והארוך. במאמר הבא נסביר איזה שיקולים כדאי להכניס למשוואה לפני שמבצעים השקעות נדל"ן ואיפה משיגים את המידע הרלוונטי לגביהם

התהליך שעובר מהרגע שבו מחליטים לקנות נכס נדל"ן ועד שרואים תשואה מההשקעה עלול להיות ארוך ומסובך יותר מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, הוא דורש מאיתנו להכיר את ההבדלים בין סוגים שונים של נכסים. שנית, הוא מחייב התייעצות עם בעלי מקצוע מתחומים שונים – גם מתווכים ויועצי נדל"ן אבל גם עורכי דין ומומחים משפטיים.

 

החשיבות של הכנת שיעורי בית

המידע האמין המופיע באתר https://yonilevy.co.il יכול וצריך לשמש אותנו כמקור אמין. אם נשתמש במקורות מידע אמינים וזמינים מן הסוג הזה, נוכל למשל לדעת מה מצפה לנו גם לפני וגם אחרי רכישת נכס הנדל"ן. אז בעוד כולנו יכולים לקבל החלטות אינטואיטיביות יחסית מבוססות בשאלה איפה בדיוק להעדיף נכס נדל"ן מסוים על פני נכס אחר, המידע המשפטי יעזור לנו להכריע בסוגיות מקצועיות ורגישות.

 

איך בוחרים איפה להשקיע?

הדרך להפיק תשואה מנכס נדל"ן כזה או אחר היא לבדוק את המיקום שלו ביחס לביקוש. בתחום של נדל"ן מאוד חשוב לבחור מיקום אטרקטיבי, כי הוא קובע מה יהיה הביקוש לנכס וכמה כסף נוכל לדרוש עבורו גם במעמד של השכרה וגם במעמד של מכירה. מעבר לכך, יש לבחור איפה להשקיע לפי לוח הזמנים שעומד לרשותנו.

 

האם עדיף להשקיע לטווח קצר או ארוך?

גברים ונשים שבוחרים לקנות נכס נדל"ן כהשקעה לטווח קצר יבדקו מה אפשרויות המינוף שלו. בשביל למנף נכס כזה מהר יחסית, ניתן למשל לקנות דירה ישנה, לשפץ ולמכור אותה. אבל אם לוח הזמנים הוא מרווח יותר ואנחנו לא לחוצים לראות את התשואה מהר, יכול להיות שנעדיף לקנות על הנייר דירה מקבלן. באפשרות הזו, אנחנו יכולים לראות את הרווח רק אחרי כמה שנים אבל באחוזים יחסית גבוהים.

 

עם מי אפשר להתייעץ?

הסוד של השקעות נדל"ן מכל סוג הוא לערב את המידע האובייקטיבי של בעלי מקצוע. מידע מן הסוג הזה מאפשר לנו לקבל החלטות מושכלות, מבוססות ומנומקות יותר. בשביל לבסס כל טיעון לגבי השקעות נדל"ן כאלה ואחרות, אנחנו צריכים להשתמש בדוגמאות ולראות מה קורה בשוק.

 

גיוס הון עצמי לטובת נדל"ן

אי אפשר לדבר על השקעות נדל"ן בלי להזכיר הון עצמי. אז אמנם השקעות מן הסוג הזה נחשבות סולידיות ויציבות מאוד, אבל הן כן דורשות ברוב המקרים גיוס של הון עצמי ולאחר נטילת משכנתא. אז בהקשר הזה, הטיפ העיקרי הוא לא להגיע למצב שבו ההחזר החודשי של המשכנתא עולה על שליש מתוך ההכנסה הפנויה שלנו או של משק הבית.

השקעות נדל'ן

דיני מקרקעין
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »