מדריך פתיחת סתימה בכיור

אין ספק כי הכיור במטבח הינו אחד מהמקומות המרכזיים והעמוסים ביותר ברחבי הבית, בדיוק בעקבות סיבה זו, סתימה בכיור יכולה להיות סיטואציה לא נעימה אשר מובילה לאי נוחות ולפגיעה בשגרת החיים. מומלץ לא לדחות את הטיפול בתקלה, ולקרוא לאינסטלטור מוסמך אשר יפתור את הבעיה בקלות ובמהירות. בנוסף, ריכזנו מדריך פתיחת סתימה בכיור עבור מי שמעוניין לדעת כיצד התהליך קורה. 

כמו כן, סתימה בכיור יכולה להתקיים הן בכיור המטבח והן בכיור בשירותים או בחדר האמבטיה. סתימות יכולות להיווצר בעקבות הצטברות של חומרים שונים ושומנים, כמו גם שאריות מזון כאשר מדובר על הכיור אשר נמצא במטבח. 

 

מדוע הכיור נסתם?

הכיור נמצא בשימוש יומי, מה שאומר כי זה כמעט בלתי אפשרי להימנע ממצב של שאריות אוכל ופסולת אשר מצליחות למצוא דרכן אל תוך הכיור. עם הזמן, אותו לכלוך הולך ומצטבר על דפנות הציבור, מה שמוביל בסופו של דבר לסתימה בכיור. 

מדוע הכיור נסתם?

 

שתי סיבות מרכזיות להיווצרות סתימה בכיור

  1. חדירה של גוף זר: מדובר בדרך כלל על שערות, לכלוך, חול, שאריות קפה שחור, שאריות מזון וכדומה. 
  2. הצטברות שומנים בצנרת: בדרך כלל מדובר בתקלה אשר נפוצה בקרב בניינים ישנים במיוחד, אשר מכילים צנרת ישנה ובלויה, אשר צברה לאורך השנים כמויות גדולות של שומן ולכלוך. אותם חומרים למעשה מונעים מהמים לעבור באופן תקין, ובסופו של דבר לסתימה של ממש. 
  3. משקעי קפה: כאשר מדובר על הכיור במטבח, אין ספק כי אחת הסיבות הנפוצות ביותר היא משקעי קפה. מדובר על האויב הגדול ביותר של הצנרת אשר יכול בקלות לחסום ולסתום אותה לאורך זמן. במידה ואתם רגילים לשפוך שאריות קפה אל תוך הכיור, מומלץ כי תימנעו מהרגל זה ותרוקנו את השאריות לפח. 

שתי סיבות מרכזיות להיווצרות סתימה בכיור

 

מדריך פתיחת סתימה בכיור

  1. בראש ובראשונה חשוב לשפוך מים רותחים אל תוך הכיור, אותם מים למעשה נועדו למוסס את החומרים השונים אשר תוקעים את הכיור, ולעיתים מדובר על פעולה פשוטה אשר יכולה לפתור את הבעיה במידה ולא מדובר בסתימה מורכבת או קשה מידי. 
  2. במידה והשלב הראשון אינו עוזר, יש לכסות את פתח הכיור עם דבק נייק עמיד וחזק, ולמלא את הכיור במים, ואז לפמפם עם פומפה. שלב זה יעזור רק במידה והסתימה אכן נמצאת קרוב לחור הניקוז. 
  3. ניתן גם להשתמש במפתח צינורות במידה ושתי השיטות לא עבדו. יש להניח דלי מתחת לכיור, ובאמצעות המפתח לנתק את הסיפון מהכיור. חשוב לשים לב כי גומיית האטם לא נופלת. 
  4. במקרה של סתימה אשר נמצאת בין הסיפון לבין הכיור, יש להשתמש במברג באמצעותו יש לנתק את המסננת מהסיפור, ואז להעביר חוטר על מנת לבצע פתיחה של הסתימה. 
  5. אפשרות נוספת היא נוזל סתימות. חשוב במיוחד להשתמש בחומר זה אך ורק לאחר קריאה של הוראות היצרן על מנת לשמור על בטיחות. כמו כן, מומלץ להשתמש בנוזל סתימות רק לאחר שכל השיטות האחרות כשלו ולא הצליחו לשחרר את הסתימה. 

מדריך פתיחת סתימה בכיור

 

שלושה טיפים חשובים 

  1. לאחר פתיחת המסנן, מומלץ לנקות את האבנית בין גומי האטימה לבין הכיור והנירוסטה. כמו כן, חשוב ורצוי לבדוק מה מצבו של הגומי, במידה והוא סדוק או יבש יש להחליפו באחד חדש על מנת למנוע תקלות עתידיות. 
  2. לאחר סיום הטיפול, מומלץ לפתוח את הברז למשך כמה דקות על מנת לוודא כי אין נזילה מהצנרת וכי הבעיה אכן נפטרה. 
  3. חשוב במיוחד לבצע פעולות מניעה אשר יכולות למנוע תקלות רבות בעתיד וסתימה אפשרית כגון קנייה של רשת פלסטיק עבור כיור המטבח וכיור האמבטיה, וכמובן להימנע מהשלכת שאריות מזון, שמנים, שיערות וכדומה לפתח הכיור. 

שלושה טיפים חשובים

 

מדריך פתיחת סתימה בכיור: כללי בטיחות

  1. קודם כל הצטיידו בכפפות גומי איכותיות ועמידות. 
  2. במידה ובחרתם להשתמש בנוזל כימי על מנת לפתוח את הסתימה בכיור, חשוב כי תקראו את הוראות היצרן אשר נמצאים על האריזה. כידוע, מדובר בחומרים רעילים במיוחד אשר יש להיזהר איתם. 
  3. במהלך פתיחת הסתימה חשוב כי איש מאנשי הבית לא יהיה בסמוך לאזור של הכיור על מנת למנוע ככל האפשר פגיעה.

 

כיצד ניתן למנוע סתימה בכיור?

מניעה של סתימה בכיור הינה מלאכה די פשוטה אשר דורשת בסך הכל תשומת לב ותחזוקה שוטפת ותקינה. בראש ובראשונה מומלץ להימנע מזריקת שאריות קפה, שמן ומזון לכיור. את כל אלו העדיפו לזרוק לפח האדפה. מעת לעת ניתן לשפוך מים רותחים לתוך הכיור על מנת להמיס את השומנים אשר מצטברים בצנרת וגורמים בסופו של דבר לסתימה. 

בנוסף, פריט נוסף אשר יכול לעזור במיוחד במניעת סתימה בכיור הוא רשת. ניתן לרכוש קשת קטנה מפלסטיק או מתכת, והיא למעשה מונעת חדירה של חלקיקי לכלוך, פסולת ושאריות מזון. 

כיצד ניתן למנוע סתימה בכיור?

 

פתיחת סתימה בכיור: מה יש לקרוא לאינסטלטור מוסמך?

במידה וניסיתם לפתור את הבעיה באמצעות שפיכת מים רותחים או שימוש בפומפה והדבר לא צלח, אין מנוס מלקרוא לבעל מקצוע מוסמך אשר מתמחה בתחום. כמובן כי ניתן לקרוא לאינסטלטור בכל מצב ומקרה, במידה ואינכם מעוניינים להתעסק בפתיחת הסתימה וחוששים לעשות נזק. 

כיום, קל במיוחד למצוא איש מקצוע, אך חשוב לבחור אינסטלטור בעל רישיון, אשר מחזיק הן בידע מקצועי והן בניסיון, וכמובן בהתמחות בתחום זה ויכול להבטיח עבודה יעילה ומקצועית ברמה הגבוהה ביותר.

כמו כן, מומלץ לא לדחות בעיה כמו סתימה בכיור, זאת על מנת להימנע ממצב של החמרה ונזק גדול יותר. במידה ואתם מבחינים בסתימה, או בהתחלה של סתימה, רצוי לא לחכות עם זה, ולהזמין באופן מיידי אינסטלטור מקצועי, אמין, אשר מתמחה בתחום, ויכול לאתר את מקום הבעיה, ולפתור אותה באופן המהיר והיעיל ביותר. 

מה היה לנו עד כה?
פתיחת סתימה בביוב במבשרת ציון

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה בכיור במבשרת ציון? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
פתיחת סתימה באסלה בטל שחר

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה באסלה בטל שחר? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
שרברב 24/7 בכסרא-סמיע

מחפשים שרברב 24/7 בכסרא-סמיע? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו

קרא עוד »
פתיחת סתימה בביוב בצור הדסה

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה בכיור בצור הדסה? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
שרברב 24/7 במשהד

מחפשים שרברב 24/7 במשהד? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו

קרא עוד »