מהו ביטוח בית משותף

בין אם אתם דיירים בבית משותף ובין אם אתם גם דיירים וגם חלק מועד הבית, הכתבה הזו חשבוה עבורכם. מעבר לדאגה לנראות של הבניין, לפעילויות בין השכנים, לתשלום של ועד בית ועוד, יש דבר שחשוב מאד לדאוג לו כשגרים בבניין משותף, ביטוח בית משותף. כאשר יש שלוש סיבות עיקריות שכדאי לעשות ביטוח זה. על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מה נכלל בהגדרה של בית משותף?

לפני שנסביר על ביטוח של בית משותף, חשוב להבין האם אתם דיירים של בית מסוג זה. במידה ואתם מתגוררים בבניין בין שלוש קומות יותר, או מגדל דירות מפואר עם דירות רבות, אתם גרים בבית משותף. זהו בעצם מצב בו יש בבניין יותר מדייר אחד. מבחינת חוק המקרקעין בית משותף הוא בית מגורים שממוקמות בו שתי דירות וכן, צריך להיות רשום בפנקס הכולל את כל הבתים המשותפים שיש במידה.

 

מהו ביטוח בית משותף?

ניתן לעשות ביטוח בית משותף בקלות באמצעות אתר ביטוח בית משותף או בחברות נוספות. כאשר אתר זה מציע התאמה של הפוליסות ספציפית לצרכים של הלקוח עצמו, שירות יסודי ואמין וכן, הצעות טובות בהתאם למחיר וכיסוי הפוליסה. כמו כן, השירות הוא באמצעות ליווי אישי, מוצרים חדשים ומתקדמים, ריכוז של פוליסות שונות ותמיכה של אנשי מקצוע בתחום.

באופן כללי ביטוח מסוג זה יכול להיות בסיסי ומכיל את הביטוח על חלקים משותפים שיש בבניין. במידה ויש רצון, ניתן להגדיל את הפוליסה ולכלול בתוכה גם את הדירות עצמן במידה ויש עמידה בתנאי מסוים. הביטוח עצמו מבטח נזקים שונים שיכולים להשפיע על הבניין כמו נזקי אש ועוד.

 

3 סיבות לעשות ביטוח

ראשית, הביטוח יכול להיות שמיש בכל מצב בו קרה נזק לבניין עצמו. במידה ולא לכל הדיירים יש ביטוח, הדבר עלול להיות בעייתי במידה שיש נזק לבניין כיוון ולא בטוח שכולם יוכלו להשתתף מבחינה כלכלית בהוצאות התיקון.

שנית, הוא כולל ביטוח צד ג' וכן, ביטחון לגבי עובדים שמגיעים לעשות פעילות בבניין כמו מנקה. כמו כן, זו רשת בטחון, במידה ויש נזק לרכוש משותף בבניין, כמו חדר מדרגות או מעליות, חניות ועוד, ניתן להפעיל את הביטוח. במקום להסתבך בשאלה של מי אחראי על הנזק ובהתאם לכך מי יתקן אותו, ניתן פשוט להפעיל את הביטוח של הבניין עצמו ובכך לחסוך זמן ובעיות מיותרות.

 

בסיכומו של דבר

מי שנחשב שיכול להפעיל ביטוח בית משותף כולל בנייני דירות לפי חוק המקרקעין. ביטוח זה כולל פוליסה שקשורים לחלקים של כל הבניין במידה וזה רק הביטוח הבסיסי. במידה ורוצים להוסיף ניתן בדרך מסוימת להוסיף ביטוח גם על כל דירה. הביטוח הוא לגבי כל דבר שעלול לקרות לבניין כמו לדוגמא נזקים של אש או מים או גניבות. ניתן לעשות ביטוח זה בחברות שונות.

ביטוח הבית

ביטוח הבית
מה היה לנו עד כה?