מהן הסיבות לעשות תהליך של בדק בית מקצועי

קנייה של בית, בין אם הוא חדש מהניילונים ובין אם הוא יד שנייה, זו הוצאה לא קטנה. לתהליך מספר שלבים חשובים ואחד מהם הוא בדק בית מקצועי. לא תרצו לקבל סחורה פגומה, נכון?

 

מה זה בדק בית מקצועי?

בדק בית הוא תהליך שנעשה על ידי בעל מקצוע ותפקידו לקבוע אילו ליקויי בנייה קיימים בבית או במבנה. מהנדס המתחמה בליקויי בנייה יוכל להגיד לכם היכן נפלו טעויות בבנייה והיכן הקבלן התקמצן עליכם. יש להבחין בין בדיקת שמאות לבין בדק בית, שכן הם יכולים לבוא ביחד אך הם לא אותו דבר.

חשוב לעשות את הבדיקה לפני החתימה הסופית על המסמכים ומסירת המפתחות. אם תגלו פגם בדלת לאחר שתגורו בבית תקופה, לא ברור מי יהיה האשם בדבר שכן ייתכן והדלת נפגמה במעבר או בתקופת המגורים.

 

למה לעשות בדק בית?

  1. כי אתם רוצים לדעת לאיזה בית אתם נכנסים. ישנם הרבה ליקויי בנייה שלא נראים לעין בלתי מזויינת במבט ראשוני. לא תרצו להתאכזב ולגלות שדירת החלומות שלכם לא כזאת חלומית, ושהיא אפילו מסוכנת למחייה.
  2. במידה ויש ליקויים בנכס והם התגלו לאחר שנכנסתם לבית, לא תרצו שהקבלן יפנה אצבע מאשימה אליכם ויתנער מהאחריות הכלכלית והמקצועית שיש לו. הדברים יכולים לעבור לדיונים ארוכים בבית משפט ולא בטוח שתצאו עם ידכם על העליונה. יהיה קשה להוכיח שפגמים ברצפה ובדלתות לא נעשו על ידי תושבי הבית או על ידי המובילים.
  3. צוות אנשי המקצוע של הקבלן כבר לא נמצאים באזור אחרי שרכשתם את הדירה, והבאתם תעלה לכם יותר כסף. מה שגם, ברמה המעשית יהיה קשה יותר למצוא מישהו חדש.
  4. ליקויים שיכלו להיפטר בקלות אם היו מתגלים בהתחלה, עכשיו כבר החמירו וייתכן שתאלצו לעזוב את הבית זמנית על מנת לתקן אותם. רטיבות קטנה בהתחלה יכולה להפוך לנזילה הרסנית בהמשך.

 

מה בודקים כשעושים בדק בית?

חוץ מהנראות החיצונית של הבית/ מבנה, ייבדקו גם האספקטים הבאים:

  • שלמות המבנה.
  • בטיחותיות הצנרת.
  • בטיחותיות החשמל.
  • מערכות החימום והקירור.
  • מערכות הקירוי, ניקוז ובידוד.

הבדיקה המפורטת הנ"ל עוזרת להגן על הקונה מפני כל מיני הוצאות כספיות עתידיות שעשויות להיות לו בשל ליקויי בנייה. לא תמיד אנחנו שמים לב לדלת הזזה שיוצאת קצת מהמסילה או לשבר קטן בחלון או לחוט חשמל בולט. חלק מהליקויים עשויים להיות מסוכנים יותר וחלק רק אסתטיים, אבל ברור שמגיע לנו הטוב ביותר ואין סיבה להתפשר.

 

לסיכום –

מטרתו של בדק הבית הוא לחסוך כסף לקונה ולוודא שהוא קונה נכס שבנוי כמו שצריך ללא ליקויים קטנים או גדולים. אם תבחרו לוותר על שלב זה בעת הקנייה, ייתכן שבעתיד תספגו נזקים כלכליים גדולים יותר.

בדיקת דירה לפני קנייה

בדיקת דירה
מה היה לנו עד כה?
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »
10 טיפים למניעת נזילות

נזילות עלולות לגרום לנזק משמעותי לביתכם, ולהוביל לתיקונים יקרים ואף לסכנות בריאותיות. חשוב לנקוט באמצעים יזומים כדי למנוע נזילות, עוד לפני שהן מתרחשות. במאמר זה,

קרא עוד »