מה הוא כרסום שורשים ומה עושים עם זה?

בחצר או בגינה שלכם נוצרו בעיות שורשים? תוהים איך לפתור זאת? כרסום שורשים, הוא הפתרון הטבעי לתקלות ומפגעים הנובעים מהשורשים. מה זה בדיוק כרסום שורשים? מי עושה זאת? ומתי יש להזמין שירות של כרסום שורשים? התשובה לכל השאלות במאמר שלפניכם.

 

בעיות שורשים

פעמים רבות, מצאה את עצמה חברת אומן הגיזום, מציעה את פתרון כרסום השורשים, כדי לפתור בעיות תברואה שונות, או כאלה שחלילה מסכנות חיי אדם. מתי לדוגמא שורשים יכולים להוות בעיה? כאשר נכרת עץ, אך גדמו ושורשיו עדיין קיימים, ומהווים סכנה לציבור, כיוון שהם עלולים לגרום להיתקלות בהם. במקרים כאלו, יש לדאוג לכרסום השורשים כדי לעקור את המפגעים.

 

איך מבצעים כרסום שורשים?

כרסום שורשים מבצעים, על ידי מכונה ייעודית, אשר מתמקדת בחפירה סביב יסודות העץ, עד לעומק היסודות, כדי לנתק אותם בסופו של דבר מיניקת האדמה, ולהוציא אותם מכלל פעולה, כדי שיוכלו לכרות אותם. כרסום השורשים מתאים לגדמי עץ או שורשים המסכנים את הציבור, אבל גם עבור שורשים המתפשטים בתוך האדמה עצמה, ובעקבות כך פוגעים בתשתיות חשובות, דבר שמעורר את הצורך בכרסומם.

 

כרסום שורשים חלקי

לא תמיד נרצה לכרות את העץ כולו. יותר נכון, ברוב המקרים אף נעשה השתדלות, שרק מה שצריך להיכרת – ייכרת, ולמה שניתן להשאיר חיות – נשאיר. ולכן, לעיתים, ייעשה כרסום השורשים באופן חלקי, בהתמקדות בשורשים הפוגעניים אשר מהווים מטרד, ותוך רגישות ושמירה על השורשים שאינם מזיקים, כדי לא לפגוע בהם, ולאפשר את התפתחותם הצומחת.

 

זהירות בכרסום שורשים

אחת הסכנות הנובעות מכרסום שורשים, היא ניתוק העץ, שיכול להוביל לנפילתו ארצה ללא הודעה מוקדמת. מסיבה זו, כדי להבטיח את בטיחות הסביבה האנושית והפועלים העובדים, יש להזמין רק חברה המתמחה בכרסום שורשים, וכזאת שניתן לסמוך עליה, שמלאכת הכרסום תתבצע כמו שצריך, מבלי סכנות בלתי בטיחותיות ומיותרות.

 

מה כורתים קודם? את העץ או השורשים?

כאשר מדובר על כריתת עצים, פעמים רבות, כריתת העץ תתבצע דבר ראשון, ורק לאחר מכן יתבצע כרסום השורשים. ומדוע? כיון שמלאכת כרסום השורשים היא מלאכת מחשבת, הדורשת עבודה עדינה וזהירה, שקשה לבצע כאשר עומד עליה עץ החוסם את הראייה והכיוון. מסיבה זו, לעיתים, יתגלה הצורך בכרסום שורשים, רק לאחר כריתת העץ, שתתגלה ככריתה לא סופית.

 

מתי לבצע כרסום שורשים?

כאשר אי כרסום השורשים, עלול להוביל חלילה לסכנה סביבתית, יש להזמין בהקדם את שירותי כרסום השורשים, כדי לשמור על בטיחות העוברים והשבים. גם כאשר מדובר על בטיחות התשתיות הקרובות בלבד, טיפול מוקדם, יכול למנוע נזקים, ואפילו כאלה שהם בלתי הפיכים.

 

לסיכום

כרסום עצים, מאפשר לנתק את שורש העץ, ולמנוע סכנה לסביבה או לתשתיות הקרובות. במקרה שהתעורר הצורך בכרסום עצים, מומלצת לבצע אותו מוקדם ככל האפשר כדי למנוע נזקים.

חיתוך עץ
חיתוך עץ

 

מסור חשמלי
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »