מה היא מיגונית?

במדינה כמו שלנו, חלל מוגן בקרבת מקום הוא הכרחי, למרות שאין תקן המחייב זאת בבניה בכל ישראל. לכן, במידה ואין לכם חלל מוגן זמין, עליכם לקחת אחריות אישית ולא לחכות למצב חירום אלא למגן את הבית – ויפה שעה אחת קודם, לפי ההתקפה הבאה. אין לדעת האם תהיו חשופים בפעם הבאה לאיום טילים או איומים אחרים, ולכן בכל מקרה כדאי למגן את הבית ללא תלות באזור בו אתם מתגוררים.

 

מה זה מיגונית?

יש כמה דרכים למגן את הבית בניהן בניית ממ"ד, מיגון חדר קיים או הצבת מיגונית לא קבועה, הכל לפי התקציב והאפשרויות שיש לכם מבחינת מקום וצרכים. בין כה וכה, כדאי למגן את הבית.

מיגונית היא מבנה נייד (משמע לא קבוע ולא מחובר לבית), העשוי פלדה ובטון ומספק הגנה לפני טילים, פצמ"רים ורסיסים וניתן להציבו בכל מקום, בחצר בית פרטי, בעסק או אף בשטחים פתוחים כגון שטחים חקלאיים (המרוחקים ממרחבים מוגנים).

 

מהי הדרך הכי טובה למגן?

ניתן להציב בביתכם מיגונית, שכן בניית ממ"ד חדש בבית שכבר נבנה זה מכבר – תהיה כרוכה בעלויות גבוהות וכן בשיפוץ מאסיבי וארוך זמן שיביא לטרחה גדולה ואי נוחות בבית בזמן השיפוץ.

מיגונית לעומת זאת, הינה ניידת וישנה אפשרות להניח אותה בכל נקודה שתבחרו. ישנם סוגים שונים של מיגוניות וכן גדלים שונים – כך שיתאימו לכל חצר ולכל מספר אנשים. ישנן מיגוניות גדולות יותר שמתאימות לעסקים בדרך כלל, אך ישנן מיגוניות שמיועדות לחצר בית פרטי, בגודלן וצורתן.

בתוך המיגונית ניתן להתקין חשמל ואף תקשורת, כך שתוכלו לשהות בנוח בתוך המיגונית.

 

למי זה מתאים?

למשפחות (או עסקים) שאין בקרבתם מיגון מספק, ושניתן להציב בשטחן מבנה בגודל הנדרש בהתאם לכמות האנשים שמתגוררים בקרבת מקום. אנשים שלא מעוניינים להשקיע כספים רבים אך כן חפצים במיגון ראוי ואיכותי שיספק הגנה להם ולמשפחתם.

מיגונית עשויה להיות פתרון מתאים למשפחות המתכננות מעבר דירה, ורוצות לשנע בקלות יחסית את המיגונית שלהם למיקום החדש, מבלי להיזקק להשקעה כספית רבה הכרוכה בבניית ממ"ד בבית שממילא עוזבים אותו תוך זמן קצר יחסית.

כמו כן, במידה והנכם זקוקים למיגון מידי במצב חירום, מיגונית היא פתרון מעולה שכן היא לא מצריכה שיפוץ או התקנה אלא ניתן לקבל אותה באספקה מהירה ולהשתמש בה מיד, כך שמהרגע בו תזמינו את המיגונית ועד שתוכלו לישון בראש שקט לא יעברו יותר מכמה ימים בודדים.

 

סיכום

מדינת ישראל על כל יתרונותיה מביאה עימה גם סיכונים מידיים, ולכן חשוב – לכל אזור בארץ – להתמגן באמצעות מרחבים מוגנים שיספקו לכם הגנה ראויה מפני איומים כגון פצמ"רים, טילים ורסיסים. ישנם פתרונות שונים למיגון הבית, בחרו בפתרון המתאים עבורכם – כאשר במידה ואתם צריכים את הפתרון המהיר והזול ביותר אך מבלי להתפשר על איכות כלל, בחרו במיגונית.

מיטה זוגית

 

חדר שינה
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »