מה זה קידוח יהלום ומתי צריך אותו

כולם קודחים חורים בבית לעיתים: לתליית תמונות או מזכרות וחיזוק רהיטים.

אך למשימות מורכבות משתמשים בחומר הקשיח ביותר בעולם- יהלום.

ידוע שיהלומים הם חבריה של האשה אך גם לאלו שרוצים בקדיחת חורים בחומרים קשים כמו בטון וגרניט.

עבודת מקדח היהלום מבוססת על שחיקה, כאשר קצהו מצופה שברי יהלומים קטנטנים תעשייתים.

היהלומים שוחקים את הקיר בו קודחים לאבק וכך נוצר החור.

כאמור, מקדחי היהלום חותכים בחומרים קשים מאד אך גם מבצעים עבודה מדוייקת עם שוליים חלקים בגלל השימוש בשחיקה.

 

אופן שימוש במקדח יהלום

כפי שאמרנו, מקדח היהלום שונה באופן תכליתי ממקדח רגיל גם במראה וגם באופן העבודה. הקדיחה בקיר היא על ידי שחיקתו בנקודת המגע עם המקדח  תוך יצירת אבק, כל זה בסיבוב במהירות גבוהה. בחיכוך נוצר חום גבוה שגם הוא וגם האבק מפריעים לעבודה. לשם כך ישנו שימוש במים, כאשר המקדחים מתחברים למקור מים. המים מוזרמים דרך המקדח ישירות אל נקודת המגע וכך מקררים אותו ושוטפים את האבק. באם אין חיבור למים,  צריך להתיזם באופן עצמאי על האיזור שבו קודחים.

 

המלצות עבודה עם המקדח

 

המלצה פירוט
הטיית המקדח הטיית המקדח בתחילת העבודה ממרכזת את הכוח לאזור קטן=פחות חיכוך=שליטה בעבודה. לאחר יצירת חור קטן אפשר ליישר את המקדח בצורה הדרגתית.
מהירות גבוהה מומלץ לעבוד במהירות הכי גבוהה שאפשר תוך הפעלת לחץ מכיוון שעיקרון העבודה הוא שחיקה, מהירות גבוהה מביאה לקידוח מהיר. אם המקדח מאט יש להוריד לחץ.
עוצמת המים המים צריכים לצאת בזרם דליל ורציף: עוצמה חלשה לא תסייע בניקיון ועוצמה חזקה תביא ליותר לכלוך.
ניקיון תפנו את מקום העבודה שלא ירטבו ויתאבקו רהיטים או חפצים בקרבה. אפשר גם לעטוף בניילונים.
הגנה על הידיים בזמן הקידוח המקדחה רוטטת ולכן מומלץ לשים כפפות עבודה כדי למנוע יבלות ושפשופים.

 

מתי צריך קידוח יהלום

כמו שישנם שימושים רבים לבטון בתהליך הבנייה כך יש הרבה מקרים בהם ישנו צורך בחיתוך הבטון. קידוח יהלום נותן מענה ל: שבירת קירות, יצירת פתח לחלון או פתח לדלת וגם הרחבת פתח קיים, ניסור של חומות בטון או גגות כדי לייצר פתח לעליית גג או מעבר לקומה עליונה, ניסור עמודי תווך של מבנים כחלק מהריסתם וניסור קורות ליצירת תעלות על מנת להכניס צינורות תשתית של מים, ביוב או חשמל.

 

מעבר מקידוח יהלום לניסור עם כבל יהלום

קידוח יהלום היא שיטה נפוצה לניסור בבטון, כאשר המחיר זול יחסית. למרות יעילות השיטה, לעיתים יש צורך בניסור הקיר על ידי שימוש בכבל מצופה חרוזים מיהלום: כאשר מדובר בקיר עבה מאד של כמה מטרים או כאשר עולה הצורך לבצע עבודה שקטה מכיוון שבקידוח יהלום ישנו רעש רב. הכבל נמתח על הקיר וחותך אותו. זוהי שיטה יותר יקרה.

 

מקדחה

מנהל עבודה
מה היה לנו עד כה?
איך לבחור עו"ד צבאי מקצועי

שירות צבאי טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם התמודדות עם הליכים משפטיים. בין אם מדובר בעבירה פלילית, עתירה מנהלית או הליכים משמעתיים, חשוב להיעזר בשירותיו

קרא עוד »
ניהול מלאי חומרה ותוכנה

המחשב הוא המצאה מופלאה, שמאפשרת לאנושות לבצע פעולות שבעבר נחשבו לדמיוניות. עם זאת, גם למחשב יש גבולות הנוגעים לכמות המידע והתוכן שהוא יכול להכיל, לכן

קרא עוד »