מה כרוך בניהול ואחזקת חניון

כמו שכל ילד יודע, בעיית החניה היא בעיה אקוטית בישראל. כל מי שמסתובב מספיק זמן באזור המרכז יודע שיהיה לו קשה למצוא חניה בקרבת היעד שלו. מספרי המכוניות שעולות על הכבישים הולכים וגדלים, וכמובן שמקומות החניה לא מתרבים בקצב דומה. אחד הפתרונות שניתנו לבעיה הוא חניונים.

זה עולם שהולך ותופס תאוצה, מתוך הבנה שחניה פרטית במקומות מסוימים היא פריבילגיה שלא קיימת. אם חשבתם להיכנס לעולם הזה, או שיש לכם חניון שאתם מעוניינים לחדש ולקדם, הגעתם למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר שבו תלמדו מה כרוך בניהול ובאחזקה של חניון.

 

מה כרוך בניהול וחזקת חניון?

כפי שהסבירו לנו המומחים של חניוני מאיה, חברה מובילה עם הרבה מאוד ניסיון מקצועי בתחום, ניהול ואחזקת חניונים דורשים הרבה תשומת לב לפרטים שונים מעולמות מגוונים, הן בתחום האחזקה והן בתחום התפעול. הכנו לכם כאן רשימה של הדברים העיקריים.

מה כרוך בניהול וחזקת חניון
`

בטיחות וביטחון

מדובר על אחד הנושאים הכי חשובים באחזקת חניון, בוודאי במדינה כמו ישראל שבה יש הרבה פשיעה וגניבת כלי רכב. אנו צריכים לדאוג לאבטחה יעילה והדוקה בחניון שתכלול גם מערך של מצלמות אבטחה, ובמקרה הצורך גם נוכחות פיזית של שומר. אנו רוצים שהחניון שלנו יהיה שמור, מכיוון שפריצה או גנבה של רכב מתוכו תהיה מכה קשה.

בנושא הבטיחות חשוב לדאוג למערכת כיבוי אש יעילה, ואם החניון תת קרקעי יש עוד כמה דברים שצריך לדאוג להם. כיום, כאשר ישנם לא מעט רכבים המונעים על גז ורכבים חשמליים, יש עוד תקני בטיחות שכל חניון חייב לעמוד בהם.

בטיחות וביטחון

ניקיון ואחזקה

תחזוקת חניון שוטפת דורשת כמובן ניקיון מכיוון שאנו רוצים שהחניון שלנו יהיה נקי ומזמין. אם הוא יהיה מלוכלך ומוזנח אנשים פשוט לא ירצו לחנות בו. אף אחד לא רוצה לצאת מהרכב ולהגיע לאזור מטונף, ובטח שאנשים לא רוצים לחשוש שהרכב שלהם עצמם יתלכלך במהלך השהות בחניון.

קודם כל צריך לוודא שאין סדקים או חורים באספלט או במשטח החניון. יש צורך גם לבצע צביעה וסימון מחדש של מקומות החניה והסימונים האחרים אחת לתקופה. מן הסתם יהיו גם מערכות חשמליות חכמות בחניון שגם בהן צריך לדאוג לטפל ולוודא שהן עובדות פיקס.

 

אכיפת תשלום

כמובן שבסופו של דבר חניון הוא עסק ואתם רוצים שהוא יהיה רווחי ויכניס לכם כסף. כדי שכמה שיותר אנשים יוכלו לחנות אצלכם בנוחות כדי שתהיה אפשרות לשלם על החניה בכמה שיותר צורות ושהתהליך יהיה מהיר ונגיש ולא מסובך. אתם צריכים גם לוודא שכל התשלומים נכנסים בצורה מתועדת למערכת החשבונות, ושיש לכם אפשרות לנתח אותם. כמובן שצריך גם לדאוג לאכיפה על עבריינים שחונים בלי לשלם.

 

סיכום

אחזקה וניהול של חניון בהחלט דורשים מקצועיות והבנה בתחום, זה לא דבר פשוט כמו שאולי זה נשמע.

מה כרוך בניהול ואחזקת חניון

מה כרוך בניהול ואחזקת חניון
מה היה לנו עד כה?