מחולל חמצן – איך זה עובד באמת

מחולל חמצן הוא מכשיר המרכז את כמות החמצן מהאוויר באמצעות סילוק חנקן ומספק זרם של גז עשיר בחמצן. מכשיר זה נועד לסייע בנשימה לאנשים הסובלים ממחלות בדרכי הנשימה המקשות על  אספקת חמצן עצמאית בכמות הדרושה לגוף.

עד לפני שנים מספר נדרשו חולים אלו להשתמש במכשור מסורבל, כבד ובלתי נוח בעליל שפגע באיכות חייהם בצורה משמעותית. כיום, עם פריצת דרך טכנולוגית משמעותית בתחום, קיימת מציאות חדשה בה פתרונות יעילים וקומפקטיים ביותר מאפשרים קליטת חמצן בצורה מוגברת.

איך עובד מחולל חמצן וכיצד הוא מאפשר לחולים במחלות נשימה מורכבות לשפר את איכות חייהם בצורה משמעותית? לכל המידע המשיכו לקרוא.

 

איך עובד מחולל חמצן?

כיום, מקובל השימוש בטכנולוגיה מבוססת פעולת ספיחה של לחץ סווינג או בקיצור: PSA. מחולל חמצן נעזר במדחס כדי לאסוף מהסביבה אוויר ולהסיר את חלקיק החנקן. פעולת הסינון הסלקטיבית המפרקת את החנקן מתרכובת הגז מאפשרת לחולה ליהנות מאוויר מועשר בחמצן ולהעלות את מדדי החמצן בדם.

נציין כי אספקת חמצן בלחץ גבוה או חמצן נוזלי הוכחו כמסוכנות למשתמשים ולכן טכנולוגיה  יעילה ובטיחותית זו שימושית לייצור מכשירי מחוללי חמצן.

מחולל חמצן

כך פועלים מחוללי חמצן ניידים

בעשרים השנים האחרונות התפתח מאוד שוק מחוללי החמצן הניידים. מחולל חמצן נייד מאפשר זרימה רצופה של אוויר מועשר בחמצן בתפוקה גובהה של 1-5 ליטר בכל דקה. מחולל חמצן נייד כולל לרוב ווסת אלקטרוני לזיהוי פעולת שאיפה של המשתמש. ווסת זה חוסך באנרגיה של המכיר ומספק חמצן מועשר רק בשעת הצורך.

נוסף על יכולתם של מחוללי חמצן ניידים לפעול בחיבור למקור חשמל, הם מציעים עבודה מבוססת סוללת ליתיום יון המספקת יתרון משמעותי על מחולל החמצן הנייח כשהיא מאפשרת שימוש נוח גם מחוץ לבית ובמועדים בהם נפסק החיבור לחשמל.

כדי לאפשר טעינה נוחה, מחולל חמצן נייד מתחבר גם לשקע טעינה ברכב ובכך ניתן לטעון אתו גם תוך כדי נהיגה או נסיעה.

 

למי מיועד מחולל חמצן?

מחוללי חמצן מתאימים לחולים במחלות ריאה וכלי הנשימה ומהווים פיתוח מתקדם של מכונת הנשמה. מחוללי חמצן מתאימים גם לסובלים ממחלות לב, מחלות ריאה חסימתית ומחלות נוספות  הבאות לידי ביטוי גם בקושי נשימתי. הרפואה ממליצה על שימוש במחולל חמצן כפתרון לסובלים מיתר לחץ דם ריאתי, דום נשימה בשינה, CF של ילדים ונוער, פיברוזיס ריאתי ועוד.

מכשירים קלי משקל ונוחם להפעלה פותחו עם השנים והם משפרים משמעותית את איכות חייהם של הסובלים מבעיות נשימתיות שונות כאשר הם מאפשרים תנועה חופשית ויציבות גבוהה יותר במצב הרפואי של החולים.

 

לסיכום

מחולל חמצן פועל בטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לסנן את החנקן מתוך האוויר ולספק לחולים אוויר מועשר בחמצן. עם פיתוח טכנולוגיות שונות לנשיאה ניידת של מחולל חמצן קל משקל חולים רבים רואים שיפור באיכות חייהם ונהנים בחופשיות רבה יותר ושיפור במצבם הרפואי.

מחולל חמצן

מחולל חמצן
מה היה לנו עד כה?