מיפוי תשתיות מים

התפקיד המרכזי והמהותי ביותר של מכשירים לפתיחת סתימות הוא לשחרר סתימה באופן אפקטיבי, מהיר ויסודי. כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של מכשירים ושיטות שונות אשר מבקשים להעניק מענה יעיל לבעיה. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון כי כאשר זה נוגע לפתיחת סתימה, מומלץ להיעזר בשירותיו של אינסטלטור מקצועי, אשר מתמחה בתחום. 

 

מה היא סתימה? ולמדו על מכשירים לפתיחת סתימות

כולנו מכירים את המצב בו אנו שוטפים את הידיים בכיור והמים מתנקזים לאט מידי, או לחילופין כאשר אנו נמצאים באמבטיה ולפתע בריכת מים נאגרת כאשר המים לא יורדים כראוי. במקרים מסוג זה מקור הבעיה היא בדרך כלל סתימה, כאשר מומלץ לטפל בבעיה זו במהירות האפשרית, ללא דחייה. 

מיפוי תשתיות מים

 

קודם כל: זיהוי מוקדם

באמצעות ערנות בסיסית, תוכלו לאתר סימנים אשר מעידים על סתימה קרבה ובאה, ובכך למנוע מצב של החמרת הבעיה והגעה לסתימה חמורה וקשה במיוחד, כזו שיהיה קשה יותר לפתור, ויכולה אף להוביל לנזקים רחבים יותר

  1. ריח לא נעים של מים עומדים הן במטבח בכיור והן במטבח באמבטיה 
  2. מים אשר מתנזקים באופן איטי במיוחד בכיור 
  3. במידה ואתם מורידים את המים באסלה והם לא יורדים

מיפוי תשתיות מים

מכשירים לפתיחת סתימות: הכירו את הסוגים השונים

ניתן לראות כי אנשים רבים נוטים לנסות לפתוח את בעיית הסתימה באופן עצמאי, זאת באמצעות מגוון רחב של אפשרויות שונות כגון תערובת כימית וכדומה. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון כי ללא ניסיון וידע בתחום, ניתן לעשות נזק ולהחמיר את הבעיה. 

יש לזכור כי לאינסטלטור יש הן את הניסיון והידע המקצועי והן את הכלים המתקדמים והמתאימים ביותר על מנת לזהות את מקור הבעיה, ולטפל בה באופן האפקטיבי, המקצועי והמהיר ביותר. ניתן לראות כי אחד הכלים המוכרים ביותר כיום הוא מכשיר לחץ מים.

מיפוי תשתיות מים

 

מכשיר לחץ מים

מכשיר לחץ מים הינו אפקטיבי במיוחד ומבטיח הסרה של לכלוכים מורכבים וקשים אשר גרמו לסתימה. למעשה, ניתן לומר כי מכשיר זה מבצע את פתיחת הסתימה באמצעות עקרון פשוט והוא התזת מים בעוצמה רבה, מה שפוגע בגופים הזרים אשר נתקעו בצינור, מפרק אותם, ושוטף אותם החוצה. 

בנוסף, לשימוש במכשיר זה יתרונות רבים:

  1. חסכוני מאוד במים ואפקטיבי במיוחד בהסרת הלכלוך באופן מהיר
  2. מניעת פגיעה בצנרת, ובטוח במיוחד לשימוש
  3. מהווה פתרון מהיר ויעיל לסתימות שונות בצנרת

 

פומבה

הפומפה הינה למעשה מקל אז בקצו גומייה גדולה אשר יוצרת ואקום. את הפומפה מצמידים לחור האסלה או הכיור, ופשוט מפמפמים במשך מספר דקות. הלחץ אשר נוצר במהלך פעולת הפמפום נועד לשחרר את הסתימה ולפתור את הבעיה. 

 

מכשירים לפתיחת סתימות – קולב

מדובר בקולב בגדים פשוט שיש לכל אחד מאיתנו בבית. מומלץ להשתמש בקולב מתכת. חשוב לקחת בחשבון כי מדובר בשיטה אשר מיועדת בעיקר למי שיודע כי עצם זר נתקע בצנרת. במהלך השימוש יש להרים את רשת הניקוז, לדחוף את הקולב אל תוך הצנרת ולהוציא את העצם, ובכך לפתור את הבעיה. 

 

נוזל כימיקלי טבעי

מדובר על שני מצרכים שיש לכולנו בבית, חומץ וסודה לשתייה. בתוך קרעה יש לערבב שליש כוס חוץ, ביחד עם כוס סודה לשתייה, את התערובת הזו למעשה שופכים לפתח הניזוק. החומרים למעשה ממסים את הפסולת, השומנים והשאריות אשר הצטברו בצנרת, ומשחררים את הסתימה. 

 

נוזלים ייעודים לפתיחת סתימות

במידה ומדובר בסתימה עקשנית ביותר ניתן להשתמש בנוזלים ייעודים לפתיחת סתימות כגון חומצה וחומרים כימיקלים שונים. ניתן לראות כי רוב המוצרים מסוג זה מכילים או סודה קאוסטית או חומצה גופרתית. כמו כן, בשיטה זו חשוב במיוחד לקרוא את הוראות היצרן לפני השימוש, ולהשתמש בכפפות, וכמובן להרחיק מילדים וחיות. 

 

השיטה הפשוטה

אחת השיטות הפשוטות ביותר היא מים רותחים. חשוב לזכור כי שיטה זו מתאימה לסתימות פשוטות באופן יחסי, כאשר סתימה חזקה במיוחד כנראה לא תגיב ותשתחרר בעקבות מים רותחים בלבד. 

 

טיפול מונע: כך תוכלו למנוע סתימה

למען האמת, חשוב לדעת כי הדרך הטובה והיעילה ביותר לטפל בבעיות אינסטלציה שונות כגון סתימות היא מניעת היווצרותן מלכתחילה. ניתן לעשות מספר פעולות פשוטות אשר יכולות למנוע את הסתימה הבאה: 

 

  1. רשת סינון על פתח הכיור במטבח ובחדר אמבטיה, זאת על מנת למנוע כניסה על עצמים זרים אל הצנרת כגון שאריות מזון, שערות וכדומה.
  2.  פעם בחודש מומלץ לשפוך בערך כ-10 ליטרים של מים רותחים אל פתח הניקוז, פעולה זו גורמת לשומנים ושאריות אשר הצטברו בצנרת להינמס ולצאת החוצה, ובכך למנוע מצב של סתימה. 
  3. חשוב במיוחד לא להשליך לאסלה כל מוצר שהוא לא נייר טואלט כגון מגבונים לחים, טמפונים, תחבושות ועוד.

מיפוי תשתיות מים

מתקשים לשחרר את הסתימה? קראו לאיש מקצוע מוסמך 

אמנם קיימות רמות שונות של סתימה, כאשר יש סתימות אשר יכולות להשתחרר בעקבות שימוש במים רותחים בלבד, או באמצעות פומפה, אך ישנן סתימות קשות ועקשניות יותר, אשר דורשות מכשירים לפתיחת סתימות ותכשירים שונים ייחודים אשר נועדו לפתיחת סתימות הן באסלה והן בכיורים. 

כך או אחרת, מומלץ וחשוב במיוחד לא לנסות ולבצע שום פעולה באופן עצמאי במידה ואינכם מרגישים בטוחים בכך. אמנם פעולה זו יכולה להיתפס כפשוטה, אך ללא ניסיון וידע, ניתן להגיע למצב של החמרה במצב ואף לעורר נזקים נוספים, מה שיכול להוביל לעלויות כספיות גבוהות יותר, וטרחה רבה. 

בין אם מדובר בסתימה רגילה וקלה באופן יחסי, ובין אם מדובר בסתימה קשה ורצינית, תמיד מומלץ לפנות לאינסטלטור מוסמך, אשר מתמחה בתחום הצנרת ויכול להעניק פתרון אפקטיבי ומהיר בעיה, לשחרר את הסתימה באמצעות כלים ייעודים ומתקדמים, אשר קודם כל ידעו כיצד לזהות את מקור הבעיה, ולאחר מכן, כיצד לפתור אותה על הצד המקצועי והיעיל ביותר. 

מיפוי תשתיות מים

מה היה לנו עד כה?
פתיחת סתימה בביוב במבשרת ציון

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה בכיור במבשרת ציון? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
פתיחת סתימה באסלה בטל שחר

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה באסלה בטל שחר? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
שרברב 24/7 בכסרא-סמיע

מחפשים שרברב 24/7 בכסרא-סמיע? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו

קרא עוד »
פתיחת סתימה בביוב בצור הדסה

מחפשים אינסטלטור שיטפל לכם בסתימה בכיור בצור הדסה? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות

קרא עוד »
שרברב 24/7 במשהד

מחפשים שרברב 24/7 במשהד? ריכזנו עבורכם את האינסטלטורים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו

קרא עוד »