סכום הפיצוי בגין אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא תרחיש שיכול לקרות לכל אחד בעקבות מחלה או תאונה. מצב כזה לא רק פוגע באיכות החיים אלא גם בפרנסה. כתוצאה מכך המוסד לביטוח לאומי צריך לשלם לנפגע פיצוי הנקרא דמי פגיעה כדי שיוכל להמשיך ולהתפרנס. מהו סכום הפיצוי על אובדן כושר עבודה – על כך במאמר הבא.

 

החשיבות של תשלומי ביטוח לאומי

כל אדם מגיל 18 חייב לשלם ביטוח לאומי וביטוח בריאות בין אם הוא שכיר ובין אם עצמאי כדי שיהיה לו כיסוי בעת אובדן כושר עבודה. ככל שנקבע תשלום גבוה יותר על פי ההשתכרות, כך גם הפיצוי של דמי הפגיעה יהיה גבוה יותר בעת הצורך.

למרות שמדובר בביטוח בסיסי זהו ביטוח חובה המעניק לנפגעי תאונות העבודה פיצוי זמני ל-3 חודשים. לאחר מכן ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי על נכות כללית אם עדיין כושר ההשתכרות נפגע כתוצאה מנכות צמיתה. למידע נוסף יש לפנות לייעוץ של עורך דין אובדן כושר עבודה.

 

מהו סכום הפיצוי בגין אובדן כושר עבודה?

סכום הפיצוי על אובדן כושר עבודה הוא 75% מהמשכורת. המעביד צריך לשלם את 12 הימים הראשונים ורק לאחר מכן הביטוח הלאומי משלם את דמי הפגיעה. ישנם מקומות עבודה בהם המעביד משלים את היתרה ל-100% בהתאם להסדר או בהתאם לביטוח מנהלים וכד'.

ישנם גם אנשים המבטחים את עצמם בביטוח אובדן כושר עבודה פרטי שיוכלו לקבל המשך לפיצוי של הביטוח הלאומי לאחר 3 חודשים וכאלו שביטוחי הפנסיה שלהם כוללים סעיף של אובדן כושר עבודה במידה ויש להם נכות צמיתה של 75% על מנת לקבל קצבה.

רוב הפוליסות כוללות סעיף בו יינתן הפיצוי רק במידה ולא ניתן להמשיך לעסוק במקצוע סביר ואחרות שבהן יינתן פיצוי במידה ולא ניתן לעסוק במקצוע או בתחום דומה עד 5 שנים.

 

כיצד נקבע הפיצוי על אובדן כושר עבודה?

סכום הפיצוי כאמור תלוי במידת הנזק ובפגיעה בכושר ההשתכרות. את הפיצוי קובעים על פי תלושי השכר של 12 החודשים האחרונים טרם תאונת העבודה אותם יש להגיש בעת התביעה. משקללים ממוצע של התלושים ונותנים את 75 האחוזים ולא יותר מ-25,000 ₪ לחודש.

זאת אומרת שאדם אשר השתכר בשנה האחרונה במשכורת גבוהה יקבל פיצוי גבוה יותר מאדם שמשכורתו הייתה נמוכה. בכל מקרה מדובר על שכר ברוטו מאחר ויש לשלם עליו מיסים.

 

תביעת נכות כללית לאובדן כושר עבודה

רק שמסיימים לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי ניתן להגיש תביעה על נכות כללית צמיתה. לתביעה יש לצרף מסמכים רפואיים והוצאות רפואיות המוכיחים שהמצב הרפואי נמשך.

הביטוח הלאומי יזמן את הנפגע לוועדה רפואית שבה תיקבע נכות כללית זמנית ולאחר כשנה הנפגע שוב יעבור וועדה לצורך קבלת קצבת נכות קבועה. לסיכום, מומלץ להגיע לוועדות ולתבוע פיצוי על אובדן כושר עבודה רק עם עורך דין לתאונות עבודה.

נָכוּת

עורך דין לנכים
מה היה לנו עד כה?