עכבר או חולדה? כל ההבדלים והחשיבות שבהם

בואו נודה על האמת – כולם מפחדים מעכברים ובטח מחולדות ואם לא ממש מפחדים אז בטח חוששים. הפחד או החשש מגיע ממקום שקודם כל, "יש לנו פולש בבית" והוא מסתובב בנינו ובדרך כלל בשעות הלילה כאשר כולם ישנים. 

העכברים והחולדות נמשכים למקורות מזון כמו ארון המזווה שקיים אצל כל אחד מאתנו ולכן אם חלילה נתקלים באריזות מזון מנוקבות, גללי צואה שנראים כמו גרגירים שחורים לא מזוהים, זהו הזמן לקרוא להדברה במהירות.

 

קווי דמיון וקווי שוני בין השניים

ההבדל הגדול בין עכבר לבין חולדה הוא החיצוניות, בעוד שעכבר קטן מאוד והוא יכול להגיע לגודל של עד 10 ס"מ כעכבר בוגר ובנוסף גם הזנב שלו קצר יותר מאשר של החולדות, כמו כן הבטן שלו גם עגולה יותר.

לעומת העכבר, חולדה היא גדולה יותר משמעותית, אם עכבר מגיע כאמור ל- 10 ס"מ חולדה יכולה להגיע לגודל של עד 30 ס"מ וכמובן שגם הזנב שלה יהיה ארוך יותר. עוד הבדל משמעותי הוא גללי הצואה שלהם, בעוד של העכבר הצואה תהיה בגודל של גרגר אורז בצבע חום כהה, הצואה של החולדה תהיה גדולה יותר, שחורה יותר ומבריקה יותר.

ובכל זאת הדמיון החיצוני בין השניים יכול בהחלט לבלבל כל אחד ובטח מי שלא מקצועי. באם אתם חושדים בנוכחות אחד מהם, אל תהססו לפנות לאיש מקצוע, כאמור לוכד עכברים כדי שיגיע ויבדוק האם באמת מסתובב אצלכם בבית עכבר או חלילה חולדה.

קווי דמיון וקווי שוני בין השניים

איך מתבצע תהליך זיהוי הנוכחות שלהם בבית והאם הם תפסים במידי?

אם כן, עוד בטרם שאתם מזמינים לוכד עכברים שהוא בדרך כלל גם לוכד חולדות מקצועי, הוא יבקש תיאור של החשדות שלכם ורק אז יגיע אבית לשכם על מנת לאושש את החשדות שלכן. הסימן זיהוי הראשון שיקפוץ מול עיניו הוא כאמור ארון המזווה ששם עיקר הפעילות של העכברים ושל החולדות כאחד, בגלל המזון שקיים שם.

סימן הזיהוי השני הוא צורת גללי הצואה הנמצאים במקום. שני סימנים אלו הם אבני הדרך הראשונות לקיום נוכחות של מכרסמים אלו. לאחר אלו, הלוכד יפזר מלכודות קליפס או מלכודות דבר לפי שיקול דעתו במקומות אסטרטגיים שידועים למשיכת מכרסמים אלו. בנוסף, הוא יבצע בבית סריקה עם פנס מקצועי וחזק מאוד לאיתור מחילות וסדקים שונים ברחבי הבית שיכולים להיות כניסה ויציאה לעכברים וחולדות.

הלוכד ייתן את המלצותיו להמשך טיפול וכמובן עוד תמשיכו ליצור אתו קשר ברגע שהעכבר או החולצה נתפסו.

איך מתבצע תהליך זיהוי הנוכחות שלהם בבית והאם הם תפסים במידי

לסיכום – אם יש ספק, אין ספק – קוראים לאיש מקצוע

אמנם עכבר הוא חיה סך הכול עדינה ופחדנית אך משום תנאי המחייה שלה, במחילות ובדרך כלל במרזבי ביוב היא גם נושאת מחלות ולכן חשוב להישמר מכך בבית במיוחד עם ילדים קטנים שאוהבים לגעת בחיות.

עכבר או חולדה? כל ההבדלים והחשיבות שבהם

עכבר או חולדה? כל ההבדלים והחשיבות שבהם
מה היה לנו עד כה?